Μαϊ
25

Παραμένει στον «αέρα» ο άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά
Εκτύπωση

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica; min-height: 14.0px} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica}

Το υπουργείο Οικονομίας απαντώντας στον βουλευτή Κ. Τασούλα, παραδέχεται πως το σημαντικό, για την Ήπειρο, έργο «λιμνάζει» μαζί με άλλες προτάσεις στην Ε.Ε. – Αναγκαία η συνεργασία της κυβέρνησης με την Περιφέρεια για υπαγωγή του έργου στον μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη»

 

Στον «αέρα» εξακολουθεί να βρίσκεται το μείζον, για την Ήπειρο, έργο της κατασκευής του άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά, παρά τις προ επταμήνου υποσχέσεις, από την πρωτεύουσα της Ηπείρου, του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα, για «τροχιά υλοποίησης» που μπαίνει ο οδικός άξονας.

Ο συγκεκριμένος άξονας είναι ωστόσο βέβαιο πως στο μέλλον θα αποτελέσει ένα από τα μεγάλα οδικά έργα που θα απασχολήσουν το επόμενο διάστημα, τους φορείς της Ηπείρου.

Ήδη εδώ και πολύ καιρό, η Περιφέρεια Ηπείρου, πρωταγωνιστώντας και πάλι στις εξελίξεις, έχει εκφράσει την επιθυμία της να υλοποιηθεί το έργο, το οποίο θεωρείται ως η φυσική συνέχεια της Ιόνιας Οδού που σήμερα τερματίζει στην νότια είσοδο της πόλης των Ιωαννίνων. Μάλιστα πρώτη η Περιφέρεια, υπέβαλε πρόταση για υπαγωγή του έργου στον μηχανισμό CEF, ώστε να πεισθεί η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων να συνδράμει οικονομικά μέρος του σχεδίου. Για το σκοπό αυτό έχει δεσμεύσει και ένα κονδύλι της τάξεως των 30 εκ. ευρώ.

Ωστόσο, όπως αποδείχθηκε πριν από λίγα 24ωρα και μετά από απάντηση του υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης σε Αναφορά του βουλευτή Ιωαννίνων, Κώστα Τασούλα, το σημαντικό αυτό έργο περιλαμβάνεται απλώς σε πρόταση των Ελληνικών Αρχών προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την αναθεώρηση της χάραξης του Πανευρωπαϊκού Διαδρόμου «Orient East-Med που ξεκινά από τη Γερμανία και καταλήγει στην Ελλάδα και εντάσσεται στον Μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» - «Connecting Europe Facility (CEF)».

Συγκεκριμένα και σύμφωνα με τον κ. Τασούλα, το έργο δεν μπήκε ποτέ σε τροχιά υλοποίησης όπως διαβεβαίωνε, ο κ.Τσίπρας.

«Γιατί απλούστατα λιμνάζει μαζί με άλλες προτάσεις στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή χωρίς να έχει προωθηθεί για έγκριση στον μόνο πρόσφορο ευρωπαϊκό μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη», που καλύπτει, μεταξύ άλλων, «ελλείποντες κρίκους» σε μεγάλα οδικά δίκτυα, ΕΦΟΣΟΝ υπάρχει ώριμη μελέτη και εξασφάλιση μέρους της χρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει.

Ο κ. Τασούλας, με δήλωσή του, σημειώνει ακόμη με έμφαση, πως για να μπει το έργο σε τροχιά υλοποίησης «πρέπει η κυβέρνηση να αφήσει «για πρώτη φορά» τα λόγια και να συνεργαστεί με την Περιφέρεια Ηπείρου που πρώτη και εγκαίρως υπέβαλε την πρόταση για υπαγωγή του έργου στον μηχανισμό CEF, ώστε να πεισθεί η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων να συνδράμει οικονομικά μέρος του σχεδίου. Μόνο τότε μπορούμε να πετύχουμε την πλήρη χρηματοδότηση και υλοποίηση του έργου προϋπολογισμού 340 εκ. ευρώ. Όλα τα άλλα είναι συριζαϊκά χαμπέρια», όπως σημειώνει.

Στην ίδια απάντηση η κυβέρνηση ενημερώνει ακόμη ότι το έργο αυτό, δεν μπορεί να χρηματοδοτηθεί ούτε από το ΕΣΠΑ 2014-2020, ούτε από τις Δημόσιες Επενδύσεις αλλά και ούτε από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020».

Από την άλλη, στο ίδιο έγγραφο που υπογράφει ο Γενικός Γραμματέας του Οικονομίας και Ανάπτυξης Π.Κορκολής, γίνεται ξεκάθαρο ότι λόγω υψηλού κόστους δεν μπορεί να ενταχθεί στο ΠΕΠ Ηπείρου (εκεί ανήκει διοικητικά) ενώ για να ενταχθεί στο Ε.Π. ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ θα πρέπει να γίνει ανασχεδιασμός του προγράμματος που εγκρίθηκε στα τέλη του 2014.

Τέλος είναι πρακτικά αδύνατο ένα τόσο μεγάλο έργο να χρηματοδοτηθεί αποκλειστικά από το ΠΔΕ δεδομένης και της συρρίκνωσης που έχει δεχτεί το Πρόγραμμα τα τελευταία 8 χρόνια.

Επιμέλεια: Βασίλης Λούπας

Share on facebook
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος