Ιουν
01

ΓΑΛΑΚΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΔΩΔΩΝΗ - Επενδύει στην ποιότητα και στις εξαγωγές
Εκτύπωση

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica; min-height: 14.0px} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica}

Στην κορυφή των πωλήσεων φέτας και γιαουρτιού βρίσκεται η εταιρεία, η οποία τα τελευταία

χρόνια έχει κερδίσει το «στοίχημα» της ανάπτυξης – Οριστικό τέλος και στα σενάρια περί νέας αγοραπωλησίας της γαλακτοβιομηχανίας

 

Το στοίχημα της ανάπτυξης, που στηρίζεται στις εξαγωγές και στην ποιότητα των προϊόντων της, κερδίζει κάθε χρόνο, από το 2012 και έπειτα η Γαλακτοβιομηχανία «Δωδώνη», κάτι το οποίο επιβεβαιώνεται και από τα επίσημα στοιχεία.

Η γνωστή γαλακτοβιομηχανία, έχει μια συνεχώς ανοδική πορεία, και μάλιστα κατάφερε να πετύχει αύξηση των πωλήσεων κατά 27% από το 2012, με τον τζίρο να φτάνει το 2017 τα 106 εκ. ευρώ.

Την ίδια στιγμή, όπως έκανε γνωστό χθες ο διευθύνων σύμβουλος της «Δωδώνη» Tom Seepers, oι εξαγωγές αυξήθηκαν κατά 10% και ο στόχος για το 2018 είναι ο διπλασιασμός της εξαγώμενης ποσότητας από το 2012.

Ο κ. Seepers, είχε χθες την ευκαιρία να μιλήσει αναλυτικά με τους εκπροσώπους του τύπου, για όλα τα θέματα της εταιρείας, ενώ στάθηκε σε όλα όσα έγιναν υπό τη νέα διοίκηση, κυρίως όμως απάντησε σε ερωτήσεις της επικαιρότητας, με τα θέματα της πιθανής αγοραπωλησίας, αλλά και της κατάστασης στις τιμές γάλακτος, να μονοπωλούν το ενδιαφέρον.

Αναφορικά με τη συνεχή ανοδική πορεία της εταιρείας, ο κ. Seepers, σημείωσε πως η «Δωδώνη», είναι σήμερα το νούμερο ένα στην πώληση φέτας και το νούμερο δύο στις πωλήσεις στραγγιστού γιαουρτιού, λανσάροντας τη νέα φιλοσοφία της που είναι «η γεύση του καλού».

«Για εμάς, αυτό σημαίνει ένα καλό προϊόν, υψηλής ποιότητας, ένα καλό σύνολο ανθρώπων και συνεργατών, ένα καλό αποτύπωμα στην τοπική κοινωνία», σημείωσε ο κ.Seepers για να προσθέσει πως παρότι το κόστος της συλλογής γάλακτος από μικρούς παραγωγούς αγγίζει τα 3 εκ. ευρώ ετησίως, αυτό δεν πρόκειται να σταματήσει.

«Εκείνο που θέλουμε, είναι να βοηθήσουμε τους παραγωγούς να εστιάσουν στην ποιότητα του προϊόντος. Μεγαλώνουμε συνεχώς την αγορά γάλακτος από το 2012 και από τους 50.000 τόνους έχουμε φτάσει τις 73.000 τόνους αιγοπρόβειου και αγελαδινού. Είμαστε αισιόδοξοι ότι και το 2018, με ό,τι έχουμε στα χέρια μας, θα πετύχουμε το στόχο μας», σημείωσε, για να αναφερθεί σε επιμέρους ζητήματα όπως η ίδρυση της Διεπαγγελματικής Οργάνωσης για τη Φέτα, αλλά και η σημασία που έχει για την εταιρεία και γενικότερα για τον κλάδο, ένα σταθερό οικονομικό κλίμα στη χώρα.

«Ανησυχούμε για κάποιες αλλαγές στην αγορά και στην ελληνική οικονομία, όμως πιστεύουμε ότι σταδιακά αρχίζει μία ανάκαμψη που θα βοηθήσει τον κλάδο. Αυτό που μας προβληματίζει είναι πως αν συνεχιστεί η πτώση των τιμών, κάποιοι παραγωγοί ίσως χάσουν το ενδιαφέρον τους να ασχολούνται και να επενδύουν στην πρωτογενή παραγωγή», είπε μεταξύ άλλων.

Περί αγοραπωλησίας

Ένα μεγάλο μέρος της συνάντησης του κ. Seepers, με τους εκπροσώπους του Τύπου, αφιερώθηκε και στα σενάρια που κυκλοφορούσαν περί νέας αγοραπωλησίας της εταιρείας, σενάρια, στα οποία ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, έβαλε οριστικά τέλος.

Σύμφωνα με τα σενάρια, η διοίκηση της εταιρείας αποτελεί ένα ακόμη fund, που αγόρασε τη «Δωδώνη», για να την πουλήσει με την πρώτη ευκαιρία σε πολύ καλύτερη τιμή από αυτήν που την αγόρασε.

Η απάντηση που έδωσε ο κ. Seepers, ήταν ξεκάθαρη χωρίς να χωρά κάποιας διευκρίνισης και φυσικά δεν περιελάμβανε κανένα «αλλά». Η εταιρεία άλλωστε συνέχισε να επενδύει και το ίδιο θα κάνει και στο μέλλον, διαβλέποντας ευοίωνες αναπτυξιακές προοπτικές, με τον κ. Seepers να τονίζει πως υπάρχει μία μακροπρόθεσμη στρατηγική που θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια.

«Δε σημαίνει ότι επειδή κάποιοι θέλουν να αποκτήσουν ή να πλήξουν την εταιρεία, που είναι νούμερο ένα στην αγορά φέτας, ότι εμείς κιόλας πουλάμε», σημείωσε μεταξύ άλλων για να απαντήσει και σε μία υποθετική ερώτηση εάν το εταιρικό σχήμα είναι ανοιχτό σε μία διεύρυνση της μετοχικής του βάσης.

«Δεν είμαστε δογματικοί. Αν κάποιος μπορεί να προσδώσει αξία στο όραμα και στο πλάνο μας, που σχετίζεται με την περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας, τη βελτίωση των προϊόντων και τη βοήθεια των παραγωγών, θα μπορούσαμε να το εξετάσουμε», σημείωσε.

Οι πληρωμές

Τέλος, η συζήτηση κάθε αντίστοιχη περίοδο όλα τα προηγούμενα χρόνια γινόταν για τον καθορισμό των τιμών γάλακτος. Είναι γεγονός ότι η αλλαγή στη διοίκηση της εταιρείας έχει διαμορφώσει ένα νέο τοπίο και στην αντιμετώπιση του συγκεκριμένου ζητήματος από τους ίδιους τους παραγωγούς.

Η «Δωδώνη» πάντως εξακολουθεί να δίνει τις υψηλότερες τιμές στην Ελλάδα, ακολουθώντας ωστόσο μία γενικότερη τάση μείωσης της τιμής, για λόγους ανταγωνισμού. Υπάρχουν όμως παράμετροι όπως οι ποιοτικοί δείκτες και φυσικά οι ποσότητες εισκόμισης γάλακτος, που καθορίζουν ένα διαφορετικό πλαίσιο τιμών για τους παραγωγούς.

 

Επιμέλεια: Βασίλης Λούπας

Share on facebook
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος