Ιουν
02

ΔΕΥΑΙ - Προτεραιότητα η διασφάλιση της ποιότητας του νερού
Εκτύπωση

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica}

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica}

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica; min-height: 14.0px} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica}

Συνέντευξη τύπου για το θέμα της πολύωρης διακοπής στην υδροδότηση της πόλης, παραχώρησε χθες ο Πρόεδρος της Επιχείρησης και Δήμαρχος Ιωαννίνων, Θωμάς Μπέγκας

 

Σε αναλυτική ενημέρωση των δημοτών προχώρησε χθες ο Δήμαρχος Ιωαννίνων και Πρόεδρος της ΔΕΥΑΙ, Θωμάς Μπέγκας, αναφορικά με το θέμα που δημιουργήθηκε για περισσότερες από 24 ώρες, με την πολύωρη διακοπή υδροδότησης σε πολλές συνοικίες της πόλης.

Ο κ. Μπέγκας ξεκίνησε τη συνέντευξη τύπου, ζητώντας συγνώμη από τους κατοίκους των Ιωαννίνων αλλά απονέμοντας ταυτόχρονα τα εύσημα σε όσους υπαλλήλους της ΔΕΥΑΙ έκαναν υπεράνθρωπη προσπάθεια τις προηγούμενες ημέρες προκειμένου να αντιμετωπίσουν με τον καλύτερο και ταχύτερο δυνατό τρόπο τα προβλήματα ύδρευσης που δημιουργηθήκαν στην πόλη των Ιωαννίνων.

Ο Δήμαρχος αναφέρθηκε στα όσα συνέβησαν τις δύο προηγούμενες μέρες επιμένοντας ότι πρώτη προτεραιότητα για τη ΔΕΥΑΙ ήταν να διασφαλιστεί η ποιότητα του νερού που θα έφτανε στους καταναλωτές, έστω κι αν αυτό σήμαινε μια μεγαλύτερη καθυστέρηση. Καθ’ όλη τη διάρκεια της συνέντευξης είχε δίπλα του και τον Γενικό Διευθυντή της ΔΕΥΑΙ, Νίκο Σωτηριάδη.

Εξήγησε ότι η βλάβη που προκλήθηκε δεν ήταν δυνατόν να προβλεφτεί και πως γι’ αυτό το λόγο δεν υπήρξε προηγούμενη ειδοποίηση, ενώ στάθηκε και στο γεγονός της απεργίας των δημοσιογράφων που έκανε ακόμη πιο δύσκολη την ενημέρωση των πολιτών, αν και υπήρξαν ανακοινώσεις από την πρώτη στιγμή.

Πρόσθεσε δε ότι η ΔΕΥΑΙ έχει δώσει δείγματα γραφής στην ενημέρωση των πολιτών όταν υπάρχουν προγραμματισμένες αλλά και απρόβλεπτες διακοπές ύδρευσης.

«Από την πρώτη στιγμή ειδοποιήσαμε με ανακοίνωση για την επικείμενη πολύωρη διακοπή νερού. Η απεργία των δημοσιογράφων δε βοήθησε στο να γίνει αυτή ευρέως γνωστή. Αν κάπου έγινε λανθασμένη εκτίμηση ήταν στην ώρα που θα γέμιζαν ξανά οι δεξαμενές. Δυστυχώς και οι πολίτες που πήραν πρώτοι νερό το υπερκατανάλωσαν κάτι που έφερε μεγαλύτερη καθυστέρηση στην πλήρωση των δεξαμενών και στην ομαλοποίηση όλου του συστήματος», είπε ο κ. Μπέγκας και στη συνέχεια έδωσε το χρονικό της υπόθεσης.

Όπως εξήγησε, στις 7.15 το πρωί της Τετάρτης, μέρα πανελλαδικής απεργίας, διαπιστώθηκε θολό νερό στον χώρο του Βιολογικού και ταυτόχρονα υπήρξαν τηλεφωνήματα στη ΔΕΥΑΙ για το ίδιο θέμα από κατοίκους της Δ.Ε. Περάματος και Κρύας. Αμέσως κινητοποιήθηκε ο μηχανισμός, έγινε έλεγχος των γεωτρήσεων και διαπιστώθηκε ότι το πρόβλημα προέρχονταν από την Γ4 γεώτρηση η οποία και τέθηκε αμέσως εκτός λειτουργίας.

Το πρόβλημα ήταν η είσοδος υλικών του υπεδάφους (χώμα) στον χώρο άντλησης του νερού της γεώτρησης λόγω καθίζησης του υπεδάφους. Μετά από έλεγχο στις δεξαμενές διαπιστώθηκε ότι το πρόβλημα μεταφέρεται στην πόλη και αμέσως έγινε διακοπή της υδροδότησης στις 9 το πρωί.

Αμέσως ανεστάλησαν οι απεργιακές κινητοποιήσεις των υπαλλήλων της ΔΕΥΑΙ, εκκενώθηκαν οι δεξαμενές της πόλης και άρχισε ο καθαρισμός τους, μια διαδικασία αρκετά χρονοβόρα καθώς, όπως χαρακτηριστικά είπε ο Δήμαρχος, έπρεπε να αντιμετωπιστούν δύο μέτωπα. Η τεχνική λύση αλλά και η διασφάλιση της ποιότητας του νερού.

«Είναι λογικό οι πολίτες να αναστατώνονται από την έλλειψη νερού γιατί είναι μια βασική ανάγκη διαβίωσης. Μπορεί να υπήρξαν λάθος εκτιμήσεις για την ώρα επανασύνδεσης ωστόσο σας διαβεβαιώνω ότι οι υπάλληλοι της ΔΕΥΑΙ εργάστηκαν νυχθημερόν μέχρι να αποκατασταθεί η υδροδότηση. Άλλωστε, αντιλαμβανόμαστε όλοι πως το αντικείμενο της ΔΕΥΑΙ καθιστά αυτόματα ορισμένους υπαλλήλους της ως εργαζόμενους 24ωρης βάσης», σημείωσε ο κ. Μπέγκας.

Τέλος, ο Δήμαρχος στηλίτευσε τη στάση που κράτησαν συγκεκριμένες παρατάξεις κατηγορώντας τες για επικίνδυνο λαϊκισμό.

«Η αγωνία μας δεν είναι να κρατήσουμε τις καρέκλες μας, αλλά να μην πέσει ο Δήμος στα χέρια αυτών των δυνάμεων του λαϊκισμού που έσπευσαν να εκμεταλλευτούν πολιτικά το ζήτημα παίζοντας με το στιγμιαίο θυμικό των πολιτών. Εμείς είμαστε εδώ για τους πολίτες και γι’ αυτούς αγωνιζόμαστε καθημερινά», επισήμανε.

Η εξυγίανση της Επιχείρησης

Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφων για την πορεία εξυγίανσης της ΔΕΥΑΙ ο κ. Μπέγκας υπογράμμισε πως είναι μια μακρά και δύσκολη διαδικασία η οποία αποδεικνύεται στην πράξη πιο χρονοβόρα από όσο είχε υπολογιστεί.

Τόνισε όμως ότι έχουν γίνει βήματα αναβάθμισης προσθέτοντας πως η σημερινή Δημοτική Αρχή θα συνεχίσει να παλεύει για την πλήρη εξυγίανση της Επιχείρησης.

«Το σχέδιο εξυγίανσης της ΔΕΥΑΙ προχωρά. Όχι με τους ρυθμούς που θα θέλαμε, αλλά προχωρά. Μια Επιχείρηση που για 30 χρόνια δεν είχε αλλάξει μηχανογραφικό σύστημα και της οποίας το οργανόγραμμα προέβλεπε τόσες Διευθύνσεις που κινδύνευε να μην υπάρχει υπάλληλος κάτω από τους προϊσταμένους και με δεδομένα τα οικονομικά της προβλήματα δεν μπορεί να εξυγιανθεί από την μια μέρα στην άλλη. Όμως ήδη το μηχανογραφικό σύστημα εκσυγχρονίστηκε, το οργανόγραμμα άλλαξε και η καθημερινή της λειτουργία έχει βελτιωθεί», ανέφερε ο κ. Μπέγκας για να καταλήξει πως ο στόχος που έχει θέσει η Δημοτική Αρχή για μείωση των τιμολογίων θα επιτευχτεί στη διάρκεια αυτής της θητείας, χωρίς όμως να τεθεί σε κίνδυνο η βιωσιμότητα της ΔΕΥΑΙ.

Share on facebook
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος