Ιαν
10

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ - Δεσμεύσεις για χρήματα από ΕΣΠΑ στα συγχωνευμένα ΑΕΙ
Εκτύπωση

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica; min-height: 14.0px}

Αλλά και για την ενίσχυση των περιφερειακών Πανεπιστημίων

Μ. Τζούφη: «Ισορροπημένη προσπάθεια» οι μόνιμοι διορισμοί στην εκπαίδευση»

 

Εξασφαλίσαμε χρήματα από το ΕΣΠΑ. Θα γίνει ειδική συνεδρίαση στο τέλος Ιανουαρίου για να δούμε πώς θα κατανεμηθούν αυτά τα κονδύλια, ειδικά από τη διοίκηση των υπό συνέργεια Ιδρυμάτων.

Αυτό ανακοίνωσε στη Βουλή ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, ενώ τόνισε τα εξής για τα περιφερειακά Πανεπιστήμια: «Επίσης τέθηκε στη συζήτηση το θέμα της ανομοιογένειας ανάμεσα στα κεντρικά και τα περιφερειακά Πανεπιστήμια. Πρέπει να υπάρχει η πολύ συνειδητή επιλογή -πολιτική επιλογή, κοινωνική επιλογή- για το τι θα γίνει με τα πανεπιστήμια της περιφέρειας και τη μεγάλη ενίσχυση που πρέπει να έχουν τα πανεπιστήμια της περιφέρειας. Τα πανεπιστήμια της περιφέρειας χωρίς τη φροντίδα της Πολιτείας έχουν καταφέρει να κάνουν πολύ σημαντικά πράγματα».

Σχετικά με τον αριθμό θέσεων μελών Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού μετά τις συνέργειες των Ιδρυμάτων, ο κ. Γαβρόγλου είπε: «Πράγματι, έχουμε δεσμευτεί για θέσεις για το Ιόνιο Πανεπιστήμιο και για το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Τη Δευτέρα, στη Βουλή, στη συνεδρίαση της Ολομέλειας, θα δεσμευτούμε για ακριβή αριθμό μετά από συνεννόηση και με τις πρυτανικές αρχές. Ακριβή αριθμό διδακτικού προσωπικού, για την επόμενη τριετία».

Επαγγελματικά δικαιώματα

Στο θέμα των επαγγελματικών δικαιωμάτων ο Υπουργός ανέφερε: «δημιουργήθηκε μία ομάδα εργασίας από διπλωματούχους και πτυχιούχους πολιτικούς μηχανικούς. Ήρθαν σε ένα αποτέλεσμα, κατά τη γνώμη μας πάρα πολύ σημαντικό. Αυτοί οι άνθρωποι ήταν σε μεγάλες αντιστάσεις και αντιθέσεις, και εμείς θα προχωρήσουμε στις απαραίτητες νομοθετήσεις και θα κάνουμε προσπάθειες να προχωρήσουμε και στους άλλους κλάδους. Και ξέρετε ότι και το Τεχνικό Επιμελητήριο έχει δεχτεί από τον προπερασμένο Μάιο να εγγράφει τους πτυχιούχους».

Η Μ. Τζούφη

Εξάλλου, εκκληση να «μην πρυτανεύσουν τα αντικρουόμενα συμφέροντα», απηύθυνε η υφυπουργός Παιδείας, Μερόπη Τζούφη, κατά την ακρόαση των φορέων στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, επί του ν/σ του υπουργείου με τίτλο: «Συνέργειες Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με τα ΤΕΙ Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, Παλλημνιακό Ταμείο και άλλες διατάξεις».

Συγκεκριμένα, μιλώντας για την Τροπολογία με την οποία ορίζεται το σύστημα των επικείμενων, μόνιμων διορισμών στην Εκπαίδευση, η υφυπουργός σημείωσε ότι αποτελεί μια «ισορροπημένη προσπάθεια, για να τιμήσει τους ανθρώπους που στήριξαν το δημόσιο σχολείο από τη θέση του αναπληρωτή, μετά από 10 χρόνια αδιοριστίας».

Υπογράμμισε δε ότι αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο το νέο σύστημα διορισμών «αναγνωρίζει και την μακροχρόνια προϋπηρεσία, περίπου 12 με 15 χρόνια, διότι αυτοί οι άνθρωποι, με την εμπειρία τους, μπορούν να συνεισφέρουν». Ταυτόχρονα, όμως, όπως επεσήμανε, «δίνει και μία προοπτική στη νεότερη χρονιά που έχει ακαδημαϊκά προσόντα».

Απαντώντας στη ρητορική που αναπτύσσεται περί «πληρωμένων μεταπτυχιακών», η κα. Τζούφη τόνισε ότι «δεν είναι επί πληρωμή όλοι οι μεταπτυχιακοί τίτλοι» και κάλεσε «να μην απαξιώνεται το έργο των Δημοσίων Πανεπιστημίων».

Επιπλέον, η υφυπουργός υπογράμμισε σε όλους τους τόνους ότι «αυτή η κυβέρνηση έδωσε μάχη για να εξασφαλίσει τη δυνατότητα μόνιμων διορισμών εκεί που υπήρχε μεγάλη ανάγκη. Προηγήθηκε η Υγεία και ακολουθεί η δημόσια Εκπαίδευση. Υπενθύμισε δε ότι «σε αυτά τα χρόνια, από το 2015, αυτή η κυβέρνηση επανέφερε και επαναπροσέλαβε τους υπό διαθεσιμότητα 2.000 εκπαιδευτικούς, 450 από διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ, 150 από δικαστικές αποφάσεις και 600 εκπαιδευτικούς άμεσα, από δικαστικές αποφάσεις του ΑΣΕΠ».

Ανέφερε δε ότι η μόνιμοι, 4.500 διορισμοί ξεκινούν από την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, καθώς αποτελεί «έναν πολύπαθο κλάδο, του οποίου οι μόνιμοι άνθρωποι που τον υπηρετούν είναι μόνο 3.500, εδώ και 20 χρόνια». Συμπλήρωσε δε ότι «οι ανάγκες είναι πολύ μεγάλες, διότι ενώ έχουμε μείωση του μαθητικού πληθυσμού στη γενική εκπαίδευση, έχουμε πολύ μεγάλη αύξηση των παιδιών που έχουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη γενική εκπαίδευση: Έχουμε πάει από τις 60.000 το 2014-2015 στις 90.000 στην παρούσα χρονιά και από το σύνολο των 30.000 αναπληρωτών, οι 16.000 αφορούν την ΕΑΕ», σημείωσε.

Share on facebook
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος