Ιαν
19

Στις καλένδες (;) ο ημικόμβος στον Δρίσκο
Εκτύπωση

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ
Στις καλένδες (;) ο ημικόμβος στον Δρίσκο
Τι απαντά ο αναπληρωτής υπουργός Στ. Καλογιάννης σε ερώτηση του βουλευτή Μ. Κασσή

Στις καλένδες φαίνεται πως πηγαίνει ένα μείζον ζήτημα για τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής προς την πλευρά της Μάζιας και των γύρω χωριών, όπως αυτό προκύπτει από απάντηση του αναπληρωτή υπουργού Υποδομών Σταύρου Καλογιάννη σε ερώτηση του βουλευτή Ιωαννίνων Μιχάλη Κασσή.
Ο λόγος για την κατασκευή ημικόμβου στην Εγνατία Οδό στη θέση Δρίσκου, ένα πάγιο αίτημα των κατοίκων της περιοχής που χρόνια τώρα προσπαθούν να πείσουν την πολιτεία για τα οφέλη της κατασκευής ημικόμβου, ωστόσο ουδέποτε μέχρι σήμερα υπήρξε κάποια θετική εξέλιξη.
Το ζήτημα πλέον παίρνει και πολιτικές διαστάσεις, καθώς μετά την απάντηση του κ. Καλογιάννη στον κ. Κασσή, ο δεύτερος περνά στην αντεπίθεση με δήλωσή του.
Συγκεκριμένα, η εξέλιξη στο ζήτημα αυτό υπήρξε μετά από την ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή στις 18 Δεκεμβρίου ο κ. Κασσής, στην οποία αρχικά σημειώνεται πως η βέλτιστη λύση η οποία έχει μελετηθεί από εξειδικευμένους τεχνικούς και μπορεί να βοηθήσει και στην άμβλυνση του κυκλοφοριακού προβλήματος του λεκανοπεδίου, είναι η κατασκευή κόμβου εισόδου – εξόδου μετά τη γέφυρα του Αράχθου και πριν τη σήραγγα του Δρίσκου, εκεί όπου η Εγνατία οδός συναντά την παλαιά εθνική οδό Ιωαννίνων – Θεσσαλονίκης.
Σύμφωνα με τον κ. Κασσή η λύση αυτή θα συμβάλλει στην γενικότερη ανάπτυξη της περιοχής καθώς θα λειτουργήσει η υφιστάμενη Εθνική Οδός ως παρακαμπτήρια της πόλης των Ιωαννίνων αλλά και του Νοτιοανατολικού Λεκανοπεδίου. Επίσης με την υιοθέτηση της λύσης αυτής θα έχουμε καλύτερη σύνδεση με το αεροδρόμιο το οποίο θα δέχεται πλέον και  διεθνείς πτήσεις αλλά και με την βιομηχανική περιοχή, αποφεύγοντας το κέντρο της πόλης.
Επίσης, σύμφωνα με τον κ. Κασσή, θα υπάρχει  ταχύτερη σύνδεση με την Εθνική οδό προς Κακάβια και Αλβανία αλλά και προς το Ανατολικό και Κεντρικό Ζαγόρι, που αποτελούν δημοφιλή προορισμό είτε χειμερινού είτε θερινού τουρισμού ειδικά για τους κατοίκους της βόρειας Ελλάδας που χρησιμοποιούν την Εγνατία οδό.
Περίπου ένα μήνα μετά και συγκεκριμένα στις 11 Ιανουαρίου ο κ. Καλογιάννης απάντησε στον κ. Κασσή, σημειώνοντας αρχικά, πως τα κυκλοφοριακά ζητήματα της πόλης και του λεκανοπεδίου Ιωαννίνων αντιμετωπίζονται συνολικά στο Ρυθμιστικό Σχέδιο Ιωαννίνων το οποίο είχε ολοκληρωθεί από το πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ το 2009 και έκτοτε εκκρεμή η θεσμοθέτησή του.
Στη συνέχεια ο κ. Καλογιάννης στην απάντησή του επισημαίνει και τα εξής: Σε ό,τι αφορά στην Εγνατία Οδό, στο πλαίσιο της Σύμβασης μεταξύ της Εταιρίας «Εγνατία Οδός Α.Ε.» και των Επιτροπών Ερευνών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και του Πανεπιστημίου  Θεσσαλίας, με αντικείμενο «Ανάθεση Καθηκόντων Συμβούλου – Εμπειρογνώμονα για τη διατύπωση γνώμης και την Σύνταξη Τεχνικών Οδηγιών παρακολούθησης και ελέγχου των μελετών σκοπιμότητας και των τεχνικών μελετών κατασκευής νέων κόμβων και των προσβάσεων αυτών κατά μήκος της Εγνατίας Οδού και των Κάθετων Αξόνων της», συντάχθηκε το έτος 2010 γνωμοδότηση που αφορά και στη σκοπιμότητα κατασκευής ανισόπεδου κόμβου στην περιοχή Δρίσκου, σύμφωνα με την οποία: «Η κατασκευή ημικόμβου στη θέση Δρίσκου δεν θεωρείται σκόπιμη καθόσον το όφελος από την  μικρής κλίμακας συμβολή του στη βελτίωση της πρόσβασης των κατοίκων της περιοχής, είναι πολύ μικρότερο από το κόστος τόσο των σοβαρών τεχνικών προβλημάτων που δημιουργεί η κατασκευή του, όσο και του ίδιου του κόστος της κατασκευής».
Παρ’ όλα αυτά, το Υπουργείο προτίθεται να εξετάσει το θέμα, μόλις δοθούν νεότερα στοιχεία από πλευράς Εγνατίας Οδού Α.Ε.».
Χθες Παρασκευή, ο κ. Κασσής πέρασε στην αντεπίθεση, δηλώνοντας έκπληκτος από την απάντηση του αναπληρωτή υπουργού και Γιαννιώτη βουλευτή Σταύρου Καλογιάννη για το θέμα των προσβάσεων στην Εγνατία Οδό.
Στην απάντησή του ο κ. Κασσής επισημαίνει τα εξής: «Εάν ο Υφυπουργός δεν ήταν από τα Γιάννενα, θα μπορούσα, ίσως, να δικαιολογήσω το γεγονός πως «κρύβεται» πίσω από τη γραφειοκρατία και μελέτες που έγιναν σε παλαιότερο χρόνο.
Δυστυχώς δεν απαντά επί της ουσίας στο θέμα της έλλειψης προσβάσεων στα νέα Εθνικά Οδικά Δίκτυα από σημαντικές και πολυπληθείς περιοχές των Ιωαννίνων. Παραπέμπει το θέμα στο άγνωστο μέλλον και δεν δεσμεύεται για κάτι συγκεκριμένο προκειμένου να αποσυμφορηθεί το Λεκανοπέδιο και να διευκολυνθούν οι πολίτες.
Και ο ίδιος αλλά και όλοι όσοι σχετίζονται με το θέμα πρέπει άμεσα να δηλώσουν πότε και πως συγκεκριμένα θα εξετάσουν το θέμα αυτό. Η εποχή του «το θέμα σας θα εξεταστεί» έχει περάσει. Τώρα μετράνε οι πράξεις και δεν τις βλέπουμε».

Share on facebook
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος