Αυγ
06

Δρόμος προς... αποφυγή η Ε.Ο. Άρτας – Πρέβεζας
Εκτύπωση

Δρόμος προς... αποφυγή η Ε.Ο. Άρτας – Πρέβεζας

 

Μέσα σε μισή ώρα συνέβησαν δυο τροχαία δυστυχήματα με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους δυο

συνάνθρωποί μας και να τραυματιστούν έξι άτομα - Απογοητευτικά τα στοιχεία που αφορούν στον αριθμό

των ατόμων που χάνουν τη ζωή τους στους δρόμους της Ελλάδας, καθώς παρουσιάζεται αύξηση των θανάτων

 

Σε μήνα των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων, αναδεικνύεται τα τελευταία χρόνια ο Αύγουστος, καθώς η αυξημένη κίνηση στους δρόμους και τις εθνικές οδούς, λόγω της καθιερωμένης εξόδου, κάποιες φορές στοιχίζει ζωές.

Και στην Ήπειρο, ο τελευταίος μήνας του καλοκαιριού, δε μπήκε με το δεξί, καθώς σημαδεύτηκε από διπλή τραγωδία στην Εθνική..

Δύο άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, σε δύο διαφορετικά τροχαία δυστυχήματα, που έγιναν με διαφορά κάποιων λεπτών και λίγων μέτρων.

Στο πρώτο τροχαίο, που έγινε στις 20.05 το βράδυ της Τρίτης, στο 38ο χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού Άρτας – Πρέβεζας, στην περιοχή της Φιλιππιάδας, φορτηγό που οδηγούσε 45χρονος Αλβανός συγκρούστηκε με Ι.Χ. αυτοκίνητο που οδηγούσε 35χρονος.

Από τη σύγκρουση, τραυματίστηκε θανάσιμα ο 35χρονος οδηγός του αυτοκινήτου.

25 περίπου λεπτά αργότερα και σε απόσταση εκατό μέτρων, σημειώθηκε δεύτερο θανατηφόρο τροχαίο.

Ειδικότερα, στις 8:30 το βράδυ, στο 39ο χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού Άρτας – Πρέβεζας, συγκρούστηκαν μετωπικά δύο ΙΧ αυτοκίνητα.

Τα αυτοκίνητα μετατράπηκαν σε έναν σωρό από λαμαρίνες. Στο σημείο έσπευσαν δυνάμεις της αστυνομίας και ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ. Τρία άτομα μεταφέρθηκαν με σοβαρά τραύματα στο νοσοκομείο της Άρτας.

Μία κοπέλα, ηλικίας 23 χρονών, δεν τα κατάφερε. Παρά την υπεράνθρωπη προσπάθεια που έκαναν οι γιατροί, δεν κατάφεραν να την κρατήσουν στη ζωή.

Οι οδηγοί, ένας 49χρονος κι ένας 45χρονος, τραυματίστηκαν ελαφρά. 25 περίπου λεπτά αργότερα και σε απόσταση εκατό μέτρων, σημειώθηκε δεύτερο θανατηφόρο τροχαίο. Προανάκριση για τα αίτια και τις συνθήκες των δυστυχημάτων, διενεργεί ο Σταθμός Τροχαίας Φιλιππιάδας.

Μείωση των θυμάτων

Πάντως, τα στοιχεία που παρουσίασε η Τροχαία αποδεικνύουν ότι, παρά την ενθαρρυντική μείωση εσχάτως του αριθμού των τροχαίων, ο αριθμός των θυμάτων αλλά και των βαριά τραυματιών αυξήθηκε σημαντικά κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, πανελλαδικά.

Στον αντίποδα, στην Ήπειρο, η οποία τα τελευταία χρόνια έχει θρηνήσει πολλά θύματα, μεταξύ των οποίων μικρά παιδιά και ολόκληρες οικογένειες, τα στοιχεία είναι ενθαρρυντικά, καθώς τα θανατηφόρα τροχαία από τον Ιανουάριο, μέχρι τον Ιούνιο, μειώθηκαν κατά 50%, καθώς από 16 που ήταν το 2014, έφτασαν τα 8.

Οι βαριά τραυματίες, ανήλθαν σε 17 από 20 που ήταν πέρυσι και οι ελαφρά τραυματίες σε 50 από 78.

Όπως δείχνουν και τα στοιχεία, που δημοσιεύει κάθε μήνα η Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Ηπείρου, οι οδηγοί στην περιοχή μας συνεχίζουν να πατούν το γκάζι, να οδηγούν απρόσεκτα και να παραβιάζουν την προτεραιότητα.

Περισσότερα θύματα σε λιγότερα τροχαία

Εξάλλου, απογοητευτικά είναι τα στοιχεία που αφορούν στον αριθμό των ατόμων που χάνουν τη ζωή τους στους δρόμους της Ελλάδας. Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2015, οι θάνατοι και οι σοβαροί τραυματισμοί από τροχαία αυξήθηκαν σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2014, κι αυτό παρά το γεγονός ότι υπήρξε μείωση του αριθμού των δυστυχημάτων.

Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία που δημοσιοποίησε χθες η Διεύθυνση Τροχαίας Αστυνόμευσης της Ελληνικής Αστυνομίας (ΕΛΑΣ), κατά το πρώτο εξάμηνο του 2015 καταγράφηκαν 357 θάνατοι (αύξηση κατά 2,6%) και 493 σοβαροί τραυματισμοί (αύξηση 7%) σε τροχαίες συγκρούσεις.

Μάλιστα, η αύξηση σε θανάτους και τραυματισμούς σημειώθηκε την ώρα που ο αριθμός των τροχαίων μειώθηκε από 5.687 σε 5.284, κάτι που αποδίδεται στη σφοδρότητα των συγκρούσεων λόγω της αύξησης των ταχυτήτων στο οδικό δίκτυο.

Ειδικότερα, σε 328 θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα έχασαν τη ζωή τους 357 άτομα εκ των οποίων οι 241 ήταν οδηγοί, οι 59 επιβάτες και οι 57 πεζοί. Στα περισσότερα (127) δυστυχήματα τα αίτια ερευνώνται, ενώ πολλά εξ αυτών (94) αποδίδονται στους οδηγούς, χωρίς να προσδιορίζονται.

Επιπλέον, 31 δυστυχήματα (ποσοστό 9,5%) αποδίδονται σε κίνηση των οχημάτων στο αντίθετο ρεύμα, τα 20 (6,1%) σε απόσπαση της προσοχής του οδηγού, τα 15 (4,6%) σε υπερβολική ταχύτητα, ενώ τα 13 (4%) σε παραβίαση προτεραιότητας.

Πρώτα τα Ι.Χ.

Στα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα εμπλέκονται αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης (78,2%), ενώ ακολουθούν τα δίκυκλα (36,9%) και τα φορτηγά κάτω των 3,5 τόνων (8,8%).

Σε ό,τι αφορά τις ηλικίες των θυμάτων, από το σύνολο των 357 που καταγράφηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2015 οι περισσότεροι (ποσοστό 33,6%) ήταν άνω των 55 ετών, ενώ το 20,4% μεταξύ 26 και 35 ετών, το 16,8% από 18 έως 25 ετών, το 14,6% μεταξύ 36-45 και το 1,7% έως 17 ετών. Στον αντίποδα, πάντως, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2015 καταγράφηκαν λιγότερες παραβάσεις των Ελλήνων οδηγών σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2014.

Είναι ενδεικτικό ότι βεβαιώθηκαν 19.486 παραβάσεις για μη χρήση κράνους (-22,9%), 13.432 για μη χρήση ζώνης ασφαλείας (-28,7%) και 8.690 για χρήση κινητού τηλεφώνου (-27,1%).

Και φέτος, οι περισσότερες παραβάσεις του εξαμήνου αφορούσαν σε υπερβολική ταχύτητα (74.901 έναντι 82.967 το α΄ εξάμηνο του 2014). Παράλληλα, σύμφωνα με πρόσφατες στατιστικές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το 2014 οι θάνατοι στην Ελλάδα λόγω τροχαίου δυστυχήματος μειώθηκαν κατά 9% σε σχέση με το 2013. Επίσης, για την περίοδο 2010-2014, η μείωση των θανάτων που οφείλονται σε τροχαία δυστυχήματα ανέρχεται στο 37%, ποσοστό που κατατάσσει τη χώρα μας στην πρώτη θέση ως προς τη βελτίωση του δείκτη οδικής ασφάλειας.

Share on facebook
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος