Σεπ
14

Μέχρι το τέλος Οκτωβρίου όλα τα βιβλία στα σχολεία
Εκτύπωση

Οι καθυστερήσεις στη διάθεση των σχολικών βιβλίων στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση μονοπώλησαν τη συνέντευξη τύπου που παραχώρησε η Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης Ηπείρου Φιλιώ Νόκα-Ζαράχη, μία ημέρα μετά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.
Στο νομό Ιωαννίνων μέχρι χθες είχε διατεθεί μόλις το 20% των σχολικών εγχειριδίων που απαιτούνται για τις δύο βαθμίδες της εκπαίδευσης. Αναγνωρίζοντας το πρόβλημα η κα Νόκα κάλεσε όλους να σταθούν ψηλότερα από τις περιστάσεις και να ακολουθήσουν το παράδειγμα άλλων νομών της Ηπείρου, που αξιοποίησαν στο έπακρο τα διαθέσιμα βιβλία από τις αποθήκες και υλοποίησαν την διαδικασία της επαναχρησιμοποίησης.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, όπως σημείωσε η κα Νόκα, ο νομός Θεσπρωτίας όπου στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση είχε εξασφαλιστεί το 100% των βιβλίων, αλλά και ο νομός Άρτας που πέτυχε να συγκεντρώσει 4.500 βιβλία για επαναχρησιμοποίηση. Ακόμη και στο νομό Πρέβεζας δεν εντοπίζονται σοβαρά προβλήματα, καθώς με την επαναχρησιμοποίηση βιβλίων και την αξιοποίηση των εγχειριδίων που ήταν στις αποθήκες εξυπηρετήθηκαν οι σχολικές μονάδες.
Εκτίμηση της κας Νόκα είναι πως η διαδικασία των φωτοτυπιών θα πρέπει να ακολουθηθεί μόνο στα σχολεία με μικρό αριθμό μαθητών και πως στις μεγάλες σχολικές δομές θα πρέπει να ακολουθηθεί η μέθοδος του DVD, τα οποία αναμένεται τις επόμενες ημέρες να δοθούν στα Γυμνάσια και τα Λύκεια των Ιωαννίνων. Κυρίως όμως θα πρέπει να στηριχθεί η πρωτοβουλία της συγκέντρωσης βιβλίων για την επαναχρησιμοποίησή τους, συμπλήρωσε.
«Οι γονείς και οι μαθητές δεν είναι υποχρεωμένοι να κατανοήσουν φαινόμενα γραφειοκρατίας και ολιγωρίας που οδήγησαν σε αυτές τις καθυστερήσεις. Όμως, είναι ώρα ευθύνης να σταθούμε ψηλότερα από τις περιστάσεις προς όφελος των μαθητών. Εκτιμώ πως το πρόβλημα θα έχει διευθετηθεί μέχρι το τέλος Οκτωβρίου», υπογράμμισε η κα Νόκα.
Περιορισμένα προβλήματα σε κενά και μεταφορές
Ειδική αναφορά έκανε η κα Νόκα στην διαδικασία για την κάλυψη των κενών σε εκπαιδευτικό προσωπικό όλο το προηγούμενο διάστημα και ειδικά τις τελευταίες ημέρες, μέσα από τα υπηρεσιακά συμβούλια.
Όπως σημείωσε, κενά δεν υπάρχουν, πλην των σχολείων με ενιαίο αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, όπου λείπουν ορισμένες ειδικότητες. Ειδικότερα, παρατηρούνται έξι κενά σε εκπαιδευτικούς Αγγλικών, 16 σε εκπαιδευτικούς Καλλιτεχνικών, 12 σε Μουσικής Αγωγής, 16 σε Πληροφορικής και 14 σε Θεατρικών Σπουδών.
Σύμφωνα με την κα Νόκα βρίσκονται εν αναμονή της κάλυψης του μικρού αριθμού των αναπληρωτών, ενώ στην Περιφέρεια Ηπείρου ολοκληρώθηκε και η διαδικασία μετακίνησης του πλεονάζοντος προσωπικού, σε επίπεδο ειδικοτήτων από την δευτεροβάθμια στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Ως προς τη μεταφορά των μαθητών υπογράμμισε πως η διαδικασία για την ενημέρωση της τοπικής αυτοδιοίκησης ξεκίνησε έγκαιρα, ήδη από το Μάρτιο, ώστε οι Καλλικρατικοί Δήμοι να είναι ενήμεροι για τον αριθμό των μαθητών που θα πρέπει να μετακινηθούν. Άλλωστε πρόκειται για μία αρμοδιότητα που ανήκει στους νέους Δήμους, συμπλήρωσε.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, τη νέα σχολική χρονιά, μετά και τις συνενώσεις σχολικών μονάδων, ο αριθμός των μαθητών που μετακινούνται από και προς τα σχολεία, ανέρχεται σε 9.821. Παρατηρείται μία αύξηση σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια κατά 5,26% (από 9.330 μαθητές που ήταν τα προηγούμενα χρόνια).
Παράλληλα, η τοπική αυτοδιοίκηση αναλαμβάνει και τον τομέα της οικονομικής διαχείρισης των σχολικών μονάδων, για το οποίο υπήρξε συνεργασία όλο το προηγούμενο διάστημα.
Προετοιμασία για το νέο σχολείο
Ειδική αναφορά έγινε από την κα Νόκα στο νέο Τεχνολογικό Λύκειο που τίθεται σε εφαρμογή από τη φετινή σχολική χρονιά, με έμφαση στην ανάπτυξη ερευνητικών δραστηριοτήτων και εργασιών από την πλευρά των μαθητών.
Στο ζήτημα αναφέρθηκε και ο αναπληρωτής προϊστάμενος επιστημονικής καθοδήγησης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηπείρου Τριαντάφυλλος Σιούλης, υπογραμμίζοντας πως στόχος της νέας τομής είναι οι μαθητές να γίνουν πιο δραστήριοι, και να συνεργάζονται μεταξύ τους για την ανάπτυξη ερευνητικών δραστηριοτήτων. Όπως ανακοίνωσε ο κ. Σιούλης, ήδη έχει κατατεθεί μία πρόταση από σχολική μονάδα των Ιωαννίνων για ερευνητική εργασία με θέμα «Τόπος και ιστορία: Μία περιήγηση στα Γιάννινα του 19ου αιώνα».
Η προετοιμασία των εκπαιδευτικών ξεκίνησε έγκαιρα, αρχικά με τους διευθυντές των σχολείων και στη συνέχεια με το λοιπό προσωπικό, ώστε όλα να είναι έτοιμα με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, συμπλήρωσε.
Από την πλευρά του ο προϊστάμενος επιστημονικής καθοδήγησης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηπείρου Στέφανος Τσιάλλος αναφέρθηκε στα ολοήμερα σχολεία διευρυμένου ωραρίου και στους στόχους τους για τη νέα σχολική χρονιά, με τα διευρυμένα διδακτικά προγράμματα.
Στόχος είναι η μείωση των απογευματινών δραστηριοτήτων των μαθητών και ο περιορισμός των εξόδων για τις οικογένειές τους, καθώς μαθήματα όπως Πληροφορική, Αγγλικά, Μουσική, Θεατρική και Φυσική Αγωγή εντάσσονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα των ολοήμερων σχολείων.
Παράλληλα ενισχύεται η φιλαναγνωσία και η ευέλικτη ζώνη και μειώνεται η διδακτέα ύλη. Στα νέα σχολεία θα διατεθούν 10 φορητοί υπολογιστές, για την εκπαιδευτική διαδικασία που μάλιστα θα διαθέτουν ειδικό ερμάριο για την εύκολη μετακίνησή τους από αίθουσα σε αίθουσα.
Την ίδια στιγμή προετοιμάζονται τα τμήματα ένταξης, οι τάξεις υποδοχής, η παράλληλη στήριξη και τα φροντιστηριακά τμήματα, υπογράμμισε ο κ. Τσιάλλος.
Διαφορετική εικόνα  δίνει το Υπουργείο
Εν τω μεταξύ μία τελείως διαφορετική κατάσταση δείχνουν τα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας για την κατάσταση στα σχολεία, παρά το γεγονός ότι η Διδασκαλική Ομοσπονδία αλλά και οι καθηγητές μιλούν για χιλιάδες κενά.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου οι 13 Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης έστειλαν τα συνολικά στοιχεία ανά Περιφέρεια, τα οποία συγκεντρωτικά, σε 14.500 σχολεία και σε συνολική δύναμη 170.000 εκπαιδευτικών, είναι τα ακόλουθα:
Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση τα κενά σε πανελλαδικό επίπεδο σε δασκάλους και νηπιαγωγούς είναι 675 και σε ειδικότητες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (καλλιτεχνικά, μουσική, θεατρική αγωγή) 1736.
Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, 447 είναι τα κενά και 483 σε τεχνικές ειδικότητες.
Τα παραπάνω κενά θα καλυφθούν αφού δοθεί η συνολική εικόνα της αμέσως επόμενης ημέρας.
Το υπουργείο Παιδείας, μείωσε τα κενά, σύμφωνα με την ανακοίνωση, καθώς «εγκαίρως προχώρησε στις αναγκαίες αναδιαρθρώσεις και αλλαγές για τη σωστή αξιοποίηση του εκπαιδευτικού δυναμικού και υπεύθυνα ενημέρωσε την κοινή γνώμη για τα δεδομένα και τα προβλήματα της σχολικής χρονιάς 2011- 2012.
Αναφερόμενο στις ελλείψεις των βιβλίων το υπουργείο τονίζει: «συνεχίζεται με εντατικούς ρυθμούς η εκτύπωση και η αποστολή τους, ενώ σε νησιά και απομακρυσμένες περιοχές η πληρότητα σε τίτλους είναι άνω του 80%. Το υπουργείο παρουσίασε από την προηγούμενη εβδομάδα ένα σύνολο δράσεων για την αντιμετώπιση του πρώτου διαστήματος, όπου υπάρχουν καθυστερήσεις. Στην προσπάθεια αυτή έχουν συστρατευθεί και άλλες δυνάμεις όπως το Εθνικό Τυπογραφείο για τις ανάγκες του Λεκανοπεδίου καθώς και Πανεπιστήμια και Δήμοι στην υπόλοιπη χώρα».
Τέλος, είναι γεγονός ότι χιλιάδες εκπαιδευτικοί, με ψυχραιμία ενημερώνουν τους γονείς σχετικά με τις πρώτες ημέρες στο σχολείο που δεν θα έχουν όλα τα βιβλία, και τη στάση τους αυτή εξήρε χθες η υπουργός Παιδείας.

ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΛΑΖΟΥ

Share on facebook
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος