Σεπ
16

Νέα ρήξη στις σχέσεις ιδιοκτητών ταξί
Εκτύπωση

Νέα ρήξη στη σχέση ιδιοκτητών ταξί και Υπουργείου Μεταφορών προκαλεί το έγγραφο του υπουργείου προς τις περιφέρειες για τις κυρώσεις των αυτοκινητιστών κατά τις απεργίες τους μέσα στο καλοκαίρι.
Σύμφωνα με τους αυτοκινητιστές, το έγγραφο του Υπουργείου Μεταφορών κινεί εκ νέου τις διαδικασίες για την επιβολή κυρώσεων στους αυτοκινητιστές με την κατηγορία της παρεμπόδισης της κυκλοφορίας.
Στα Γιάννινα σχηματίζονται δικογραφίες για περίπου 80 οχήματα και στην περιφέρεια για περίπου 180. Πανελλαδικά η σχετική ρύθμιση αφορά περίπου 6500 οχήματα.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Ιωαννίνων Μιχάλη Ψήνα, ο υπουργός Μεταφορών αποδεικνύεται για μία ακόμη φορά αναξιόπιστος, καθώς προσπαθεί μέσα από τον συγκεκριμένο εκβιασμό να περιορίσει τις αντιδράσεις των αυτοκινητιστών στο νομοσχέδιο απελευθέρωσης του κλάδου. Είναι χαρακτηριστικό πως υπήρχε δέσμευση πως δεν θα κινηθούν οι διαδικασίες, αν σταματήσει η απεργία του κλάδου, κάτι που τελικά έγινε, υπογράμμισε.
Όπως τόνισε, είναι νόμιμο συνδικαλιστικό τους δικαίωμα η απεργία, ενώ αναγνώρισε πως σε περιπτώσεις που υπήρχε παρεμπόδιση της κυκλοφορίας ήταν για περιορισμένο χρόνο. «Δεν έχουμε άλλο όπλο. Ήταν ένας τρόπος άσκησης πίεσης», υπογράμμισε.
Σύμφωνα με τον κ. Ψήνα, η προχειρότητα της όλης διαδικασίας αποδεικνύεται απ΄το ότι δεν έχει γίνει ταυτοποίηση και πως οι κατηγορίες αφορούν οχήματα και όχι ιδιοκτήτες.
Οι πολίτες στο πλευρό τους
Έντονο ενδιαφέρον προκαλεί η έρευνα της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας για την απελευθέρωση του κλάδου των ταξί.
Σύμφωνα με την έρευνα, το 61% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι η απελευθέρωση του κλάδου των ταξί πρέπει να γίνει με κανόνες και κριτήρια. Το ποσοστό όσων επιθυμούν να παραμείνει το υφιστάμενο καθεστώς ξεπερνά το αντίστοιχο εκείνων που επιθυμούν την πλήρη απελευθέρωση του κλάδου (17,4% έναντι 14,3%).
Ακόμη το 74,3% των συμμετεχόντων θεωρεί ότι ο αριθμός των ταξί θα πρέπει να είναι ανάλογος του πληθυσμού μιας πόλης. Το 71,6% επιθυμεί οι άδειες να δίνονται σε επαγγελματίες οδηγούς, το 13% σε συνεταιρισμούς επαγγελματιών οδηγών και μόλις το 5% σε μεγάλα επιχειρηματικά σχήματα.
Σε ερώτηση για τις επιπτώσεις από την απελευθέρωση του κλάδου το 47% δηλώνει ότι θα ωφεληθούν κυρίως τα μεγάλα επιχειρηματικά σχήματα, ενώ ο ένας στους 3 περίπου εκτιμά ότι θα ωφεληθούν το δημόσιο και το επιβατικό κοινό. Το 76,6% των ερωτώμενων θεωρεί ότι οι αυτοκινητιστές θα χάσουν από την απελευθέρωση και το 16,7% το επιβατικό κοινό.
Σύμφωνα με τον κ. Ψήνα, η έρευνα δικαιώνει τον αγώνα των αυτοκινητιστών, που όλο αυτό το διάστημα καταγγέλλουν την στάση του υπουργείου Μεταφορών. Το νομοσχέδιο πλήττει τις παρεχόμενες υπηρεσίες και το κόμιστρο, θέματα που πρώτα από όλους απασχολεί το επιβατικό κοινό, συμπλήρωσε.
Κοινός αγώνας για τις μεταφορές
Εν τω μεταξύ, στάση αναμονής τηρούν οι αυτοκινητιστές για το μέλλον των κινητοποιήσεών τους, ειδικά μετά την παρουσία χιλιάδων αυτοκινητιστών έξω από το Κοινοβούλιο την ημέρα συνεδρίασης του κοινοβουλευτικού τομέα εργασίας μεταφορών.
Όπως σημείωσε ο κ. Ψήνας, στόχος είναι να διαμορφωθεί ένα κοινό μέτωπο όλων των επαγγελματικών κλάδων που αφορούν στις μεταφορές, καθώς το νομοσχέδιο του υπουργείου πλήττει συνολικά τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές. Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο «λαίλαπα» που οδηγεί στην αναρχία και βασίζεται στην αντισυνταγματικότητα, συμπλήρωσε.

ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΛΑΖΟΥ

Share on facebook
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος