Αυγ
12

ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΡΟΧΑΙΑΣ - Τετραήμερο επιφυλακής και... σχεδιασμού παρεμβάσεων
Εκτύπωση

Η διαπίστωση στην πράξη των προβλημάτων για τους χρήστες των νέων οδικών αξόνων κινητοποιεί τις

αρμόδιες υπηρεσίες και αμέσως μετά τον 15άυγουστο θα πραγματοποιηθεί σύσκεψη για την αντιμετώπισή τους – Μέτρα για την έξοδο των εκδρομέων και… δεκάλογος ασφαλούς οδήγησης σε Ιόνια και Εγνατία Οδό

 

Ένα «γεμάτο» τετραήμερο αναμένεται να έχουν οι αρμόδιες υπηρεσίες της Τροχαίας σε όλη τη χώρα, και φυσικά και στην Ήπειρο, εξαιτίας των μετακινήσεων χιλιάδων εκδρομέων του Δεκαπενταύγουστου.

Παράλληλα όμως με τη μαζική έξοδο των εκδρομέων, κυρίως το Τμήμα Τροχαίας Ιωαννίνων, έχει να «αντιμετωπίσει» και τα προβλήματα που ήδη έχουν αρχίσει να προκύπτουν κάθε φορά που η κίνηση είναι αυξημένη, στον κόμβο εξόδου της Εγνατίας Οδού στην Πεδινή, όπου, δημιουργείται κυκλοφοριακό κομφούζιο με χιλιάδες αυτοκίνητα να σχηματίζουν «ουρές» δεκάδων μέτρων, σχεδόν μέχρι τις κεντρικές λωρίδες του οδικού άξονα.

Πρόκειται για ένα ζήτημα που από νωρίς και πριν την παράδοση της Ιόνιας Οδού, είχε επισημάνει ο Περιφερειάρχης Ηπείρου, Αλέξανδρος Καχριμάνης, ζήτημα που ωστόσο οι αρμόδιοι φορείς του νέου άξονα, δεν «διόρθωσαν», αφού δεν προχώρησαν σε ενίσχυση της σήμανσης στην Ιόνια οδό, ώστε να δίνεται η δυνατότητα ενημέρωσης των χρηστών, για να κατευθυνθούν μέσω Αβγού και Επισκοπικού στο λεκανοπέδιο.

Έτσι φθάνουμε στην πρώτη μεγάλη και μαζική έξοδο και κυρίως… επιστροφή των εκδρομέων, που αναμένεται στο τέλος του τετραημέρου, που αναμένεται να δημιουργήσει ακόμη περισσότερα προβλήματα και θέτει σε επιφυλακή την Τροχαία.

Ωστόσο, όπως έκανε χθες γνωστό σε δηλώσεις του ο Υποδιοικητής του Τμήματος Τροχαίας Ιωαννίνων, Γρηγόρης Καρράς, η διαπίστωση στην πράξη των προβλημάτων και του κινδύνου που μπορεί να υπάρξει για τους χρήστες των οδικών αξόνων κινητοποιεί τα αντανακλαστικά των υπηρεσιών, οι οποίες αμέσως μετά τον Δεκαπενταύγουστο θα προχωρήσουν σε σύσκεψη προκειμένου να βρεθεί η καλύτερη δυνατή λύση.

Μεταξύ των θεμάτων που θα περιλαμβάνονται στην ατζέντα είναι εκτός από τη σήμανση για την δυνατότητα πρόωρης εξόδου προς το λεκανοπέδιο από την Ιόνια οδό, να ενισχυθεί η σήμανση και στους δύο οδικούς άξονες, ώστε να υπάρχει καλύτερη ενημέρωση των οδηγών για τους προορισμούς.

Είναι χαρακτηριστικό, ότι μέχρι και σήμερα 10 ημέρες μετά την παράδοση της Ιόνιας οδού, οι πινακίδες στην Εγνατία οδό με κατεύθυνση από το Μέτσοβο προς τα Ιωάννινα, κατευθύνουν τους οδηγούς για την Αθήνα, μέσω του κόμβου της Πεδινής και την παλιά εθνική οδό και όχι μέσω της Ιόνιας.

«Διαπιστώθηκαν τα προβλήματα σε κάποια σημεία, ειδικά στην έξοδο της Εγνατίας οδού και θα τεθούν όλα αυτά σε συνάντηση που θα γίνει τις επόμενες ημέρες», σημείωσε ο κ. Καρράς, που αναφέρθηκε παράλληλα και στην επικινδυνότητα της οδήγησης στους νέους οδικούς άξονες.

«Απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή στην οδήγηση, να τηρούνται οι διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και οι συστάσεις και να μην αναπτύσσονται υπερβολικές ταχύτητες, γιατί το λάθος μπορεί να είναι μοιραίο», σημείωσε.

Από την άλλη, το Τμήμα Τροχαίας Ιωαννίνων βρίσκεται επί ποδός για την αυξημένη επισκεψιμότητα των ημερών, με την μαζική έξοδο των εκδρομέων προς την επαρχία σε συνδυασμό με τους μεγάλους αριθμούς ξένων επισκεπτών για τις καλοκαιρινές τους διακοπές. Το Τμήμα Τροχαίας έχει ενισχυθεί με επιπλέον προσωπικό από τη Διεύθυνση Αστυνομίας Ιωαννίνων, αν και η κίνηση τουλάχιστον μέχρι χθες κινούνταν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι.

Επιστροφή πινακίδων ενόψει

Δεκαπενταύγουστου

Με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Προστασίας του Πολίτη Νίκου Τόσκα, επιστρέφονται, οι άδειες οδήγησης, καθώς και οι πινακίδες και οι άδειες κυκλοφορίας των οχημάτων (αυτοκινήτων, μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων), προκειμένου να διευκολυνθούν οι πολίτες στη μετακίνησή τους κατά την εορταστική περίοδο του Δεκαπενταύγουστου.

Η απόφαση αφορά στα στοιχεία οδήγησης και κυκλοφορίας, που αφαιρούνται ή κατατίθενται στις Αστυνομικές Αρχές μέχρι και 14 Αυγούστου, για παραβάσεις που αφορούν σταθμεύσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Ο δεκάλογος της ασφαλούς οδήγησης

Εν τω μεταξύ, οι διακοπές είναι προ των πυλών και στην ουσία για αρκετούς έχουν ήδη ξεκινήσει. Όσοι έχουν σκοπό να μετακινηθούν σε κάποια περιοχή της Ηπειρωτικής Ελλάδας και να χρησιμοποιήσουν το όχημα τους θα πρέπει να προετοιμαστούν για το επικείμενο ταξίδι τους.

Οι νέοι αυτοκινητόδρομοι της χώρας σε συνδυασμό με αυτούς που υπάρχουν, δημιουργούν ένα μεγάλο οδικό δίκτυο το οποίο μας επιτρέπει να κινηθούμε άνετα και με αυξημένη οδική ασφάλεια προς τον προορισμό μας.

Το γεγονός ότι είναι καινούργιοι και χωρίς ισόπεδους κόμβους δεν σημαίνει ότι έχουμε απεριόριστες δυνατότητες ενώ θα πρέπει να τηρούμε και αρκετούς κανόνες τόσο για τη δική μας ασφάλεια, όσο και για την ασφάλεια των συνεπιβατών μας αλλά και των άλλων οχημάτων.

Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας παρουσιάζει τον Δεκάλογο για την ασφαλή οδήγηση στους Αυτοκινητόδρομους, που όμως επεκτείνεται γενικά στην οδήγηση σε δρόμους, ειδικά αν αυτή είναι πολύωρη.

1. Δεν έχει σημασία αν ξεκινάμε για μεγάλο ταξίδι ή για μια σύντομη καθημερινή μετακίνηση. Εμείς και το αυτοκίνητό μας πρέπει να είμαστε κάθε στιγμή σωστά προετοιμασμένοι όταν εισερχόμαστε σε αυτοκινητόδρομο.

2.Ελέγχουμε την πίεση των ελαστικών. Η μέτρηση της πίεσης των ελαστικών γίνεται όταν αυτά είναι κρύα, δηλαδή πριν διανύσουμε απόσταση μεγαλύτερη του ενός χιλιομέτρου ή μετά από πολύωρη στάση.

3.Ελέγχουμε όλα τα φώτα μας συμπεριλαμβανομένων των φώτων στοπ. Τα φώτα δεν ενισχύουν μόνο τη δική μας ορατότητα, αλλά μας κάνουν ευκολότερα και αμεσότερα ορατούς στους υπόλοιπους οδηγούς και χρήστες του δρόμου.

4.Σιγουρευόμαστε πως έχουμε ικανή ποσότητα καυσίμου για την απόσταση που θέλουμε να διανύσουμε στον αυτοκινητόδρομο.

5.Εναρμονιζόμαστε με τα προβλεπόμενα όρια ταχύτητας (σταθερά ή ηλεκτρονικά μεταβαλλόμενα) τα οποία αποτελούν τα μέγιστα επιτρεπόμενα και όχι το στόχο. Παράλληλά προσαρμόζουμε την ταχύτητα μας στις καιρικές συνθήκες (ισχυροί άνεμοι, βροχή, ομίχλη κ.α.), την κατάσταση του οχήματος καθώς και του οδηγού.

6.Αποφεύγουμε τη στάση στην Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.) παρά μόνο εάν μεσολαβήσει ξαφνική μηχανική βλάβη του οχήματός μας ή αδιαθεσία του οδηγού. Στην περίπτωση αυτή ενεργοποιούμε τα φώτα έκτακτης ανάγκης, εξερχόμαστε από τη δεξιά πόρτα του οχήματος φορώντας ανακλαστικό γιλέκο, τοποθετούμε προειδοποιητικό τρίγωνο και απομακρυνόμαστε από αυτό.

7.Συγκρατούμε τον ευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης (112) η και τον αριθμό έκτακτης ανάγκης του εκάστοτε αυτοκινητόδρομου και καλούμε για βοήθεια όταν τη χρειαζόμαστε οι ίδιοι ή αντιληφθούμε κάποιον που το έχει ανάγκη.

8.Σε περίπτωση ατυχήματος, τεχνικής βλάβης ή ακινητοποίησης του οχήματος καλούμε από το κινητό μας τηλέφωνο. Εάν δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα, συνδεόμαστε με το κέντρο διαχείρισης αυτοκινητοδρόμου μέσω των τηλέφωνων έκτακτης ανάγκης τα οποία είναι τοποθετημένα ανά περίπου 2 χιλιόμετρα.

9.Κινούμαστε στην αριστερή λωρίδα του αυτοκινητοδρόμου για σύντομα χρονικά διαστήματα και μόνο κατά τη διάρκεια διαδικασίας προσπέρασης προπορευόμενου οχήματος, ενώ μόλις αυτή ολοκληρωθεί επανερχόμαστε στην δεξιότερη λωρίδα. Σε καμία περίπτωση δεν επιλέγουμε να προσπεράσουμε από δεξιά διότι είναι εξαιρετικά επικίνδυνο και θέτουμε άμεσα σε κίνδυνο τη ζωή μας και των υπολοίπων χρηστών του αυτοκινητόδρομου.

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica; min-height: 14.0px}

10.Διατηρούμε την κατάλληλη απόσταση ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα η οποία σαφώς και καθορίζεται από την ταχύτητα κίνησης. Για το λόγο αυτό ακολουθούμε τον κανόνα των δυο δευτερολέπτων απόστασης για στεγνό οδόστρωμα ενώ σε περίπτωση βροχής ή χιονιού/παγετού ο χρόνος αυξάνεται στα τέσσερα και δέκα δευτερόλεπτα αντίστοιχα.

Share on facebook
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος