Νοε
02

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ - Στο «μικροσκόπιο» η ειδική αγωγή και οι αναπτυξιακές διαταραχές
Εκτύπωση

Προτεραιότητα του υπουργείου Υγείας η λειτουργία Ειδικών Εργαστηρίων Εκπαίδευσης,

τη στιγμή που προωθούνται αλλαγές στην ειδική αγωγή

 

Δυο εξαιρετικά σημαντικά θέματα, αυτό της ειδικής αγωγής και των αναπτυξιακών διαταραχών, απασχόλησαν τους συμμετέχοντες της ημερίδας που διοργάνωσε το Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

Στην κατάμεστη αίθουσα του αμφιθεάτρου, εκατοντάδες φοιτητές και πανεπιστημιακοί είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τις εξελίξεις στην ειδική αγωγή. Κατά την διάρκεια της ημερίδας χαιρετισμό απεύθυνε ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων καθηγητής Γιώργος Καψάλης.

Ο κ. Καψάλης αναφέρθηκε σε όλα όσα γίνονται από πλευράς του Πανεπιστημίου προκειμένου να ενισχυθούν οι δυνατότητες των φοιτητών. «Η ημερίδα παρουσιάζει εξαιρετικό ενδιαφέρον μιας και απευθύνεται σε παιδιά που χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής και υποστήριξης. Έχουμε όλοι υποχρέωση και μεγάλη ευθύνη απέναντι στις κατηγορίες αυτών των παιδιών μελετώντας τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και παρέχοντας ενδεδειγμένες λύσεις. Είναι γεγονός πως πολλές φορές το θεσμικό πλαίσιο δεν διευκολύνει τις επιβαλλόμενες παρεμβάσεις», είπε μεταξύ άλλων στον χαιρετισμό του ο πρύτανης υπογραμμίζοντας τα βήματα που έχει κάνει το Πανεπιστήμιο αφενός με τον Οδηγό για φοιτητές ΑμεΑ και αφετέρου με τον ορισμό καθηγητής συμβούλου φοιτητών ΑμεΑ ανά τμήμα αλλά και γενικότερα τη διαμόρφωση χώρων στο Πανεπιστήμιο για την απρόσκοπτη πρόσβαση των φοιτητών σε όλες τις δομές και τις υπηρεσίες του Ιδρύματος.

Ο επίκουρος καθηγητής, Δημήτρης Σαρρής, στάθηκε στην αξία της ημερίδας που έγινε και που έτυχε θερμής ανταπόκρισης από πλευράς των φοιτητών δείχνοντας την ανάγκη να επαναλειφθούν ανάλογες επιστημονικές εκδηλώσεις. Όπως ανέφερε μεταξύ άλλων, ο κ. Σαρρής, η ειδική αγωγή «δεν είναι τρομακτική» και μας αφορά όλους.

Ο ίδιος έχει κάνει σπουδές στην Γαλλία, και εξαιτίας της συνεργασίας του με γαλλικά ιδρύματα, προσπαθεί να εμβαθύνει μένοντας όχι μόνο στην «επιφάνεια» αλλά προσπαθώντας να εισέλθει και στην ουσία.

Οι προτεραιότητα

του υπουργείου Υγείας

Εξάλλου, επιτακτική είναι πλέον η ανάγκη της δημιουργίας κατάλληλων πλαισίων για την εκπαίδευση και υποστήριξη των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες είτε στο πλαίσιο της γενικής αγωγής είτε στις υπάρχουσες μονάδες ειδικής αγωγής, με απώτερο στόχο την μείωση του αποκλεισμού και της περιθωριοποίησης αυτών των μαθητών.

Επιπλέον, έχει διαπιστωθεί η αυξανόμενη ανάγκη για οργανωμένη παροχή κατάλληλων παρεμβάσεων καθώς επίσης και η ανάγκη για την στελέχωση της ειδικής αγωγής με εξειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό.

Αυτή είναι και η προτεραιότητα του υπουργείου Παιδείας, σύμφωνα με τον ειδικό σύμβουλο Στέφανο Κούτρα που βρέθηκε στα Γιάννενα προκειμένου να συμμετάσχει στην ημερίδα για την Ειδική Αγωγή που διοργάνωσε το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.

Στόχος, όπως ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Κόυτρας είναι η εμβάθυνση σε γνώσεις σχετικά με την αναγνώριση και κατανόηση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, το σχεδιασμό, την εφαρμογή αλλά και την αξιολόγηση κατάλληλων εκπαιδευτικών παρεμβάσεων, την ανάπτυξη συστημάτων υποστήριξης των εν λόγω μαθητών αλλά και την αξιοποίηση της υπάρχουσας τεχνογνωσίας στον τομέα της ειδικής αγωγής.

Η τεχνογνωσία στην Ειδική Αγωγή και ιδιαίτερα στην ενταξιακή εκπαίδευση, προχωρά και μπαίνει σε νέους κύκλους στοχεύοντας μεταξύ άλλων και στην εξειδίκευση επιστημόνων ώστε να είναι εφικτή η αξιολόγηση των ειδικών αναγκών, ο σχεδιασμός και η εφαρμογή μεθόδων και στρατηγικών διδασκαλίας, καθώς και η διαφοροποίηση και τροποποίηση του αναλυτικού προγράμματος και των μεθόδων διδασκαλίας, στη διαχείριση της συμπεριφοράς, στην ανάπτυξη πρακτικών, καθώς επίσης και στην εφαρμογή στρατηγικών ανάπτυξης κοινωνικών δεξιοτήτων των ατόμων με ειδικές ανάγκες και αναπηρία.

Ο κ. Κούτρας ξεκαθάρισε ότι πρέπει να αλλάξει η νοοτροπία μας ξεκαθαρίζοντας ότι υπάρχει από πλευράς της Μονάδας, συγκεκριμένο υλικό που απευθύνεται στην Ειδική Αγωγή, υπογραμμίζοντας ότι «ο χάρτης της Ειδικής αγωγής έχει αλλάξει», τονίζοντας ότι οι φοιτητές των πανεπιστημίων δείχνουν τεράστιο ενδιαφέρον ζητώντας να γίνουν ειδικά προγράμματα προκειμένου να εκπαιδευτούν στην ειδική αγωγή.

Τέλος, σύμφωνα με τον κ. Κούτρα, το υπουργείο το τελευταίο διάστημα προσανατολίζεται στην ενταξιακή εκπαίδευση δίνοντας ώθηση στην δημιουργία των Εργαστηρίων Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης που θα αναφέρονται σε μαθητές με ειδικές ανάγκες.

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica; min-height: 14.0px}

Όπως είπε, επιθυμούν τα παιδιά αυτά μετά το τέλος της εκπαίδευσης να μπορούν να μπουν και να συμμετάσχουν ενεργά στην κοινωνία αποκτώντας δεξιότητες που θα τους επιτρέπουν αφενός να προσφέρουν στο κοινωνικό σύνολο και αφετέρου να είναι ενεργοί πολίτες.

Share on facebook
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος