Νοε
07

ΣΤΑΘΜΟΙ ΔΙΟΔΙΩΝ - Από τη μία το «τέλος» τους και από την άλλη το… Δροσοχώρι
Εκτύπωση

Τη στιγμή που ο υπουργός Υποδομών δήλωσε πως μέχρι το τέλος της χρονιάς θα καταργηθούν τα διόδια, έτσι όπως τα γνωρίζουμε σήμερα, στον σταθμό του Δροσοχωρίου ξεκίνησαν οι εργασίες για να μπει ρεύμα στα κτίρια!

 

Μια κατάσταση που δύσκολα μπορεί κανείς να ερμηνεύσει, παίρνει τις τελευταίες ημέρες «σάρκα και οστά» στο λεκανοπέδιο Ιωαννίνων, κατάσταση που έχει να κάνει με τον σταθμό Διοδίων της Εγνατίας Οδού, στο Δροσοχώρι.

Και αυτό γιατί, ενώ χθες ο ίδιος ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, ανακοίνωσε δημόσια, πως τα διόδια με τη μορφή που σήμερα τα ξέρουμε θα καταργηθούν πιθανώς και ως το τέλος της χρονιάς, στο Δροσοχώρι, όλα δείχνουν πως ολοκληρώνονται οι εργασίες για να ξεκινήσει η λειτουργία των διοδίων.

Συγκεκριμένα, χθες ο κ. Σπίρτζης, ανέπτυξε, τις αλλαγές που σχεδιάζει να εφαρμόσει η κυβέρνηση στον τρόπο πληρωμής των διοδίων στο εθνικό δίκτυο της χώρας. Όπως σημείωσε θα καταργηθούν τα διόδια όπως τα γνωρίζουμε σήμερα και οι οδηγοί θα πληρώνουν για τις διαδρομές τους μέσω εφαρμογής στα κινητά τηλέφωνα ή ειδικής συσκευής e-pass, ανάλογης με αυτές που χρησιμοποιούνται σήμερα.

«Θα έχουμε μια συσκευή στο αυτοκίνητό μας ή μια εφαρμογή στο κινητό, με την οποία θα χρεωνόμαστε για τα χιλιόμετρα που διανύουμε στον αυτοκινητόδρομο» σημείωσε ο υπουργός, συμπληρώνοντας πως η συσκευή ή η εφαρμογή θα φορτίζεται με κάποιο ποσό, από το οποίο στη συνέχεια θα αφαιρούνται τα χρήματα ανάλογα με τα διόδια που έχει κάποιος διανύσει.

«Τα διόδια θα καταργηθούν και το σχέδιο είναι να υπάρχουν μόνο στην άκρη του δρόμου για φόρτιση και επαναφόρτιση», είπε ο κ. Σπίρτζης, ο οποίος πρόσθεσε πως «μέχρι το τέλος του χρόνου ο διαγωνισμός και μέσα στην επόμενη χρονιά να το έχουμε εφαρμόσει σίγουρα στην Εγνατία».

Παράλληλα, ο υπουργός σημείωσε πως θα υπάρχει το ανώτερο ποσό που προβλέπεται σήμερα για τη μέγιστη διαδρομή σε έναν εθνικό δρόμο, ενώ το ποσό θα μειώνεται όσο μικραίνει η διαδρομή ενός οχήματος.

Αναφερόμενος στα φορτηγά, τόνισε ότι η απαγόρευση της κυκλοφορίας τους στους παράπλευρους δρόμους είναι δεδομένη και δεν προόκειται να αλλάξει. «Δεν μπορεί τα ΙΧ αυτοκίνητα να κινούνται στους αυτοκινητοδρόμους και να κινδυνεύουν οι πολίτες μικρών οικισμών κοντά στο εθνικό δίκτυο από τις νταλίκες στους παράπλευρους δρόμους» σημείωσε, ενώ χαρακτήρισε «αστειότητα» το ενδεχόμενο οικονομικής επιβάρυνσης διάφορων προϊόντων, επειδή οι μεταφορείς πληρώνουν διόδια.

Τα διόδια στο Δροσοχώρι

Ταυτόχρονα όμως, εξελίξεις αναμένονται τις επόμενες ημέρες, στην προοπτική λειτουργίας του σταθμού διοδίων της Εγνατίας Οδού στο ύψος του Δροσοχωρίου είτε αυτές θα αναφέρονται στην έναρξη λειτουργίας είτε στην αναστολή της, εφόσον τελεσφορήσει η νομική διαδικασία και η προσφυγή που έχει ασκηθεί στο ΣτΕ από την Περιφέρεια Ηπείρου και άλλους τοπικούς φορείς.

Η εκδίκαση των ασφαλιστικών μέτρων που είχε καταθέσει η Περιφέρεια Ηπείρου σύμφωνα με πληροφορίες δεν πρόκειται να γίνει, καθώς παρήλθε ένα ικανό χρονικό διάστημα στο οποίο θα έπρεπε να έχει συζητηθεί και έτσι η Περιφέρεια προχώρησε σε αίτηση ακύρωσης – αναστολής της σχετικής διαδικασίας.

Σε πρακτικό επίπεδο όμως αυτό αναμένεται να «τρέξει» πιο γρήγορα τις δικαστικές εξελίξεις, αφού το σύνολο των προσφυγών (ασφαλιστικά μέτρα και κύρια προσφυγή) θα συζητηθούν ως μία ενιαία υπόθεση, πιθανότατα εντός του Νοεμβρίου στο Δ’ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Από την άλλη όπως ανακοινώθηκε πριν από λίγες ημέρες αύριο Τετάρτη θα ισχύσουν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Εγνατία προκειμένου να εκτελεστούν εργασίες διέλευσης εναέριων καλωδίων της ΔΕΗ στην περιοχή διοδίων Παμβώτιδας.

Για το λόγο αυτό η κίνηση θα διοχετευθεί στην επαρχιακή οδό Ανατολής – Ιωαννίνων προς την παράκαμψη και προς την εθνική Τρικάλων – Ιωαννίνων και αντίστροφα.

Κατά τη διάρκεια των εργασιών θα αποκλειστούν οι κλάδοι εισόδου στην Εγνατία στους κόμβους Παμβώτιδας και Αράχθου.

Η δικαστική εξέλιξη στο Συμβούλιο της Επικρατείας, τουλάχιστον μέχρι να συζητηθεί η προσφυγή δεν επηρεάζει στο ελάχιστο την διαδικασία που φαίνεται πως εξελίσσεται από την Εγνατία Οδό Α.Ε και το ΤΑΙΠΕΔ με προοπτική τη λειτουργία του σταθμού διοδίων.

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica; min-height: 14.0px} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica}

Έτσι, το πιθανότερο πλέον σενάριο είναι η λειτουργία των διοδίων να ξεκινήσει εντός του Νοεμβρίου, πριν συζητηθεί η προσφυγή στο ΣτΕ και εάν η απόφαση είναι θετική επί της προσφυγής, να ανασταλεί η λειτουργία τους.

Share on facebook
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος