Δεκ
06

«Χέρι - χέρι» οι Δήμαρχοι για τα διόδια
Εκτύπωση

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 1.0px 36.0px; text-indent: -18.0px; font: 12.0px 'Times New Roman'}

Μετά την απόφαση Σπίρτζη για απαλλαγή καταβολής διοδίων κατοίκων συγκεκριμένων περιοχών, όλο και περισσότεροι Δήμαρχοι από την Ήπειρο, ζητούν… συμπληρωματική απόφαση και για τις δικές τους περιοχές – Εμπόδια στην απόφαση από το ΤΑΙΠΕΔ

 

Ένα… αλαλούμ, με διαφορετικές πλευρές και απόψεις, παρουσιάζεται τις τελευταίες 48 ώρες, μετά την απόφαση του υπουργού Υποδομών να ανάψει το «πράσινο φως» στην επιλεκτική απαλλαγή καταβολής διοδίων για μόνιμους κατοίκους συγκεκριμένων περιοχών.

 

Όπως έγινε γνωστό χθες, νέα ένταση προέκυψε ανάμεσα στο υπουργείο Μεταφορών και το ΤΑΙΠΕΔ με την ΚΥΑ Σπίρτζη - Τσακαλώτου που προβλέπει απαλλαγές για αναπήρους, ανέργους και κατοίκους.

 

Αιφνιδιασμένος από την ΚΥΑ των υπουργών δήλωσε ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, Άρης Ξενόφος, καθώς απαλλάσσει συγκεκριμένες κατηγορίες οδηγών από την υποχρέωση να καταβάλλουν διόδια όταν περνάνε από επτά σταθμούς διοδίων της Εγνατίας, εκ των οποίων οι τρεις είναι ήδη σε λειτουργία, ενώ τέσσερις μπαίνουν σε λειτουργία στις 14 Δεκεμβρίου.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η αντίδραση του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ ήταν κάθετη και αναμένεται να αποτελέσει καινούργια αιτία όξυνσης των πνευμάτων με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποοδμών.

Η αντίδραση του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ προκλήθηκε από εξαιρέσεις που προβλέπει το άρθρο 5 της παραπάνω ΚΥΑ, σύμφωνα με το οποίο απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής διοδίων τα ΙΧ οχήματα που ανήκουν σε αναπήρους, ανέργους, αλλά και τα επιβατικά ή και επαγγελματικά οχήματα που ανήκουν σε κατοίκους ή επιχειρήσεις όμορης του δικτύου περιοχής.

Υπενθυμίζουμε πως η συγκεκριμένη ΚΥΑ αφορά τις χρεώσεις στους μετωπικούς σταθμούς της Παμβώτιδας, των Ευζώνων, της Μέστης και της Ιεροπηγής που από τις 14 Δεκεμβρίου τίθενται σε λειτουργία αλλά και τρεις ακόμη σταθμούς, στους οποίους, επίσης, αλλάζουν οι χρεώσεις επειδή μειώνονται οι αποστάσεις, και συγκεκριμένα των μετωπικών σταθμών σε Τύρια, Μαλακάσι και Ίασμο.

Ο Δήμος Ιωαννιτών

Εξάλλου, η Δημοτική Αρχή Ιωαννίνων, με ανακοίνωσή της, εκφράζει την αντίθεσή της στην απόφαση του υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Χρήστου Σπίρτζη για την επιλεκτική απαλλαγή κατοίκων της Ηπείρου από την καταβολή διοδίων.

Στην ανακοίνωση η Δημοτική Αρχή, υπενθυμίζει πως για το θέμα των διοδίων σε Εγνατία και Ιόνια οδό το Δημοτικό Συμβούλιο είχε εκδώσει ψήφισμα στη συνεδρίαση της 26/4/2017, με αφορμή την τμηματική παράδοση σε κυκλοφορία νέων μεγάλων τμημάτων της Ιόνιας οδού, η οποία διαμόρφωνε νέα δεδομένα για την περιοχή μας και τη χώρα, αλλά και την έναρξη καταβολής υπερβολικά υψηλών διοδίων στο νομό, ενώ τέλος, δηλώνει πως μετά από τις τελευταίες αρνητικές εξελίξεις θα επαναφέρει το ζήτημα στην επόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου.

Ο Δήμος Ζαγορίου

Από την άλλη, σε... παράλειψη και όχι σε κάποια σκοπιμότητα οφείλεται σύμφωνα με τους υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών το ότι στην απόφαση που υπέγραψε ο κ. Σπίρτζης για την εξαίρεση των κατηγοριών πολιτών από την πληρωμή διοδίων στο σταθμό Δροσοχωρίου, δεν περιλαμβάνονται οι δημότες Ζαγορίου.

Τουλάχιστον αυτή ήταν η επίσημη ενημέρωση που είχε ο Δήμος Ζαγορίου, σε επικοινωνία του Δημάρχου με τις υπηρεσίες του υπουργείου, έπειτα από τη δημοσιοποίηση της εν λόγω απόφασης σύμφωνα με την οποία οι κάτοικοι του Δήμου Μετσόβου αλλά και της Π.Ε. Θεσπρωτίας απαλλάσσονται από την πληρωμή διοδίων στους σταθμούς Δροσοχωρίου και Τύριας αντίστοιχα.

Η αντίδραση από το Δήμο Ζαγορίου ήταν άμεση με τον Δήμαρχο Β. Σπύρου να τονίζει πως δεν υπάρχουν μόνο αντιρρήσεις, αλλά τεράστια έκπληξη από την εν λόγω απόφαση, τη στιγμή που πρόκειται για όμορους δήμους, ενώ και ο Δήμος Ζαγορίου έχει κινηθεί νομικά, καταθέτοντας αίτηση αναστολής στο ΣτΕ, για τη λειτουργία του σταθμού στο Δροσοχώρι.

«Το θεωρούμε αδιανόητο και γι’ αυτό αντιδράσαμε άμεσα. Θέλω να πιστεύω ότι ήταν λάθος ή κάποια παράλειψη. Τουλάχιστον ως τέτοια παρουσιάστηκε στην επικοινωνία που είχα με το υπουργείο όπου δόθηκε η διευκρίνιση ότι το θέμα βρίσκεται προς διόρθωση. Ελπίζουμε να γίνει πράξη, διαφορετικά θα πρόκειται για κατάφωρη αδικία και δεν πρόκειται να το αποδεχθούμε», σημείωσε χαρακτηριστικά ο Δήμαρχος Ζαγορίου.

Ο Δήμος Αρταίων

Επίσης, την εξαίρεση των μονίμων κατοίκων του Δήμου Αρταίων από την καταβολή διοδίων επί της Ιόνιας Οδού στο κομμάτι από Άρτα προς Ιωάννινα και από Άρτα προς Αμφιλοχία και Αγρίνιο ζητά με επιστολή του στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη ο Δήμαρχος Αρταίων Χρήστος Τσιρογιάννης, με αφορμή και την πρόσφατη απόφαση του Υπουργού για εξαίρεση των μονίμων κατοίκων της Π.Ε. Θεσπρωτίας και του Δήμου Μετσόβου από τα διόδια των περιοχών τους στην Εγνατία Οδό.

Αυτό ανακοίνωσε κατά τη διάρκεια του Δημοτικού Συμβουλίου ο Δήμαρχος, ο οποίος ενημέρωσε το Σώμα για τις αποφάσεις που ελήφθησαν στο πρόσφατο συνέδριο της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος, που πραγματοποιήθηκε στα Γιάννενα και για τη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης που έγινε στην Άρτα.

«Το Διοικητικό Συμβούλιο έλαβε μια σειρά πολύ σημαντικών αποφάσεων που απασχολούν το Δήμο μας, αλλά και όπως φάνηκε απασχολούν και πολλούς Δήμους ακόμη. Υπήρξε ομόφωνη απόφαση για την στήριξη της ΚΕΔΕ στην πρωτοβουλία που έχουμε ξεκινήσει ως Δήμος να συνεργαστούμε με τους Δήμους από τους οποίους περνά η Ιόνια Οδός για να πετύχουμε μείωση των τελών διέλευσης από τα διόδια, καθώς και στήριξη στο αίτημά μας για δωρεάν ρεύμα στους κατοίκους των περιοχών που φιλοξενούν πολύ μεγάλα υδροηλεκτρικά έργα, όπως η Άρτα (Πουρνάρι Ι και ΙΙ). Σε καμία περίπτωση αυτό το αίτημα δεν είναι ουτοπικό, αφού όπως φάνηκε υπάρχουν πολλοί Δήμοι πρόθυμοι να συμβάλλουν στην πρωτοβουλία μας, ενώ υπάρχει ήδη η σχετική ΚΥΑ που προβλέπει δωρεάν ρεύμα στις περιοχές που φιλοξενούν υδροηλεκτρικά έργα μικρής ισχύος μέχρι 15 MW» ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο Δήμαρχος.

Ο Στ. Καλογιάννης

Από την άλλη, μετά τις πρόσφατες Υπουργικές Αποφάσεις καθορισμού διοδίων τελών στους νέους σταθμούς της Εγνατίας οδού και απαλλαγών από την καταβολή τους, ο πρώην αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών Σταύρος Καλογιάννης προχώρησε σε δήλωση, σημειώνοντας αρχικά πως η συγκυβέρνηση Σύριζα – ΑΝΕΛ έχοντας από καιρό ξεπεράσει κάθε όριο λαϊκισμού και πολιτικής υποκρισίας, έρχεται πλέον να αγγίξει τη γελοιότητα.

Ο κ. Καλογιάννης, μιλά για λαϊκισμό από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ και σημειώνει και τα εξής: «Ξεπερνώντας κάθε όριο λαϊκισμού και υποκρισίας, ανακοινώνουν ότι οι κάτοικοι μόνον ορισμένων (!) Δήμων, δεν θα καταβάλουν διόδια όταν κινούνται επί της Εγνατίας οδού! Πότε θα γίνει αυτό; Σύμφωνα με τη σχετική Απόφαση, όταν δημιουργηθεί σχετικός «ηλεκτρονικός κατάλογος»! Πρόκειται για μία Απόφαση μη εφαρμόσιμη, διότι τα προβλήματα και οι αδικίες που γεννώνται δεν το επιτρέπουν. Για παράδειγμα: Πότε θα ολοκληρωθεί αυτός ο «ηλεκτρονικός κατάλογος» ώστε να μην καταβάλλονται διόδια; Γιατί δεν γίνεται καμία αναφορά στην Απόφαση; Με ποια κριτήρια επελέγησαν μόνον οι κάτοικοι της ΠΕ Θεσπρωτίας και του Δήμου Μετσόβου στην Ήπειρο, οι οποίοι υποτίθεται ότι δεν θα πληρώνουν διόδια; Γιατί θα πρέπει να καταβάλει διόδια ο Γιαννιώτης και ο κάτοικος των Δωδωνοχωρίων που κατευθύνονται στην Ηγουμενίτσα και όχι ο Θεσπρωτός που ταξιδεύει προς Ιωάννινα; Βάσει ποιων μελετών του Υπουργείου Υποδομών υποχρεούνται να καταβάλουν διόδια οι Ζαγορίσιοι που κατεβαίνουν καθημερινά στα Ιωάννινα και ο Γιαννιώτης ο οποίος πηγαίνει στην Μπαλντούμα, ενώ δεν υποχρεούται να πληρώσει ένας Θεσπρωτός που χρησιμοποιεί, λόγω δουλειάς, την Εγνατία οδό μέχρι τα Ιωάννινα; Με ποια κριτήρια, αλήθεια, καλείται ένας κάτοικος της Φιλιππιάδας ή της Άρτας, που ταξιδεύει προς Ηγουμενίτσα να πληρώσει διόδια, ενώ ο κάτοικος Ηγουμενίτσας κινούμενος προς την Άρτα δεν θα πληρώνει; Αντίστοιχα είναι τα ερωτήματα και για τους άλλους Νομούς εκτός Ηπείρου».

Και καταλήγοντας αναφέρει και τα εξής: «Σε ό,τι αφορά τα διόδια, ας σταματήσουν επιτέλους οι λαϊκισμοί, απ’ όπου και αν προέρχονται. Η λύση είναι να εφαρμοστούν χωρίς άλλη καθυστέρηση, τα ηλεκτρονικά αναλογικά διόδια, σε όλους τους αυτοκινητόδρομους και στην Εγνατία οδό, με διαλειτουργικότητα και σημαντική έκπτωση προς τους τακτικούς χρήστες. Την σχετική εντολή είχα δώσει, ως αναπληρωτής Υπουργός, τον Μάρτιο 2013. Αλήθεια, γιατί επί 4½ χρόνια δεν εφαρμόζεται; Ποιοι λόγοι επιβάλουν την μη εφαρμογή της, ποιοι ωφελούνται και ποιοι ζημιώνονται από αυτό;».

 

 

 

 

 

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 1.0px 0.0px; font: 12.0px 'Times New Roman'; min-height: 15.0px} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 1.0px 0.0px; font: 12.0px 'Times New Roman'} li.li2 {margin: 0.0px 0.0px 1.0px 0.0px; font: 12.0px 'Times New Roman'} span.Apple-tab-span {white-space:pre} ul.ul1 {list-style-type: disc}

Share on facebook
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος