Οκτ
08

ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΟΙ - Με ρυθμούς… χελώνας ο εκτελωνισμός ενός Ι.Χ.
Εκτύπωση

Σε στάση εργασίας για διάστημα δύο εβδομάδων από τους εκτελωνισμούς των αυτοκινήτων, προχωρούν οι τελωνειακοί, προειδοποιώντας με επ’ αόριστον αποχή από την 1η Νοεμβρίου εάν δεν αλλάξει το νομικό και νομοθετικό πλαίσιο

 

Έκδηλη είναι η αγωνία των τελωνειακών υπαλλήλων της χώρας, που διαπιστώνουν πως το νομικό και νομοθετικό πλαίσιο που υπάρχει για τον εκτελωνισμό των Ι.Χ. αυτοκινήτων, πρέπει να αλλάξει, καθώς δημιουργεί πλείστα προβλήματα.

Μάλιστα, έτσι όπως έχει διαμορφωθεί σήμερα η κατάσταση, στην καλύτερη περίπτωση ο εκτελωνισμός ενός αυτοκινήτου, απαιτεί το λιγότερο ένα 20ήμερο, έως και… τρεις μήνες, είτε πρόκειται για καινούργιο, είτε για μεταχειρισμένο από το εξωτερικό.

Σύμφωνα δε, με ρεπορτάζ που παρουσίασε χθες το Ioannina TV, η κατάσταση αυτή έχει προκαλέσει ασφυξία στις αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας και στις αντιπροσωπείες τους, παράλληλα όμως και στα τελωνεία που αντιμετωπίζουν έναν τεράστιο φόρτο εργασίας, απόρροια ενός συστήματος που εφαρμόζεται τα τελευταία χρόνια, δεν είναι όμως λειτουργικό.

Η κατάσταση αυτή έχει προκαλέσει πέραν των παραπάνω και την αντίδραση των τελωνειακών υπαλλήλων που πραγματοποιούν στάση εργασίας για διάστημα δύο εβδομάδων από τους εκτελωνισμούς των αυτοκινήτων, προειδοποιώντας με επ’ αόριστον αποχή από την 1η Νοεμβρίου εάν δεν αλλάξει το νομικό και νομοθετικό πλαίσιο.

Σε δηλώσεις του στο Ioannina TV, ο Πρόεδρος των τελωνειακών υπαλλήλων στην περιφέρεια της Ηπείρου, Πέτρος Λυκίδης, ανέφερε πως και η προηγούμενη και η σημερινή πολιτική ηγεσία αρνούνται να αποδεχθούν τις προτάσεις τους και για τον τρόπο επιβολής των τελών ταξινόμησης αλλά και για τον τρόπο λειτουργίας των τελωνειακών υπηρεσιών.

«Θεωρούμε παράλογο και αδιανόητο το τέλος ταξινόμησης για ένα Ι.Χ με αξία 16.999 ευρώ να είναι 800 ευρώ και για να ένα Ι.Χ με αξία 17.001 ευρώ να είναι 1.600 ευρώ. Επίσης θεωρούμε αδιανόητο και μη λειτουργικό, να υπάρχουν μόλις έξι υπάλληλοι σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη για να ταξινομούν και να εκτελωνίζουν χιλιάδες Ι.Χ. Με τον τρόπο αυτό, οι εταιρείες έχουν προσαρμόσει ανάλογα τις αξίες των αυτοκινήτων, στα κάτω όρια, το δημόσιο χάνει χρήματα και ο πολίτης ταλαιπωρείται. Δεν είναι λογικό να εκτελωνίζονται καθημερινά κοντέινερ αξίας εκ. ευρώ, με δήλωση του εισαγωγέα και για τα Ι.Χ να το έχουμε αναγάγει σε ολόκληρη επιστήμη», σημείωσε ο κ. Λυκίδης.