Φεβ
23

ΔΑΣΚΑΛΟΙ - Σχεδιασμός από την αρχή για ένα καλύτερο σχολείο
Εκτύπωση

- Τα πολλά προβλήματα που αντιμετωπίζει η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στη χώρα, αναδείχθηκαν στην εκδήλωση της ΔΟΕ που έγινε χθες στα Γιάννενα

Μονόδρομος είναι για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση της χώρας, η ανάγκη να υπάρξει ένας νέος σχεδιασμός από την πλευρά της Πολιτείας, καθώς τα προβλήματα του χώρου, είναι όχι μόνο πολλά, αλλά και ιδιαίτερα σύνθετα.

Τα μείζονα αυτά ζητήματα που αντιμετωπίζει η Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στη χώρα, αναδείχθηκαν το πρωί της Δευτέρας, μέσα από την εκδήλωση που πραγματοποίησε στα Γιάννενα, η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος, με τίτλο «Το σχολείο που βιώνουμε και το σχολείο που οραματιζόμαστε».

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης εκπρόσωποι της διοίκησης της ΔΟΕ, αλλά και εκπαιδευτικοί, εκπρόσωποι συνδικαλιστικών οργανώσεων στην Ήπειρο είχαν την ευκαιρία να αναφερθούν στα κυρίαρχα προβλήματα της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, που στα μνημονιακά χρόνια, βαδίζει, όπως αποδεικνύεται και στην πράξη σε ακόμη δυσκολότερους δρόμους.

Σε δηλώσεις του, αλλά και στην ομιλία του ο πρόεδρος της ΔΟΕ Θανάσης Κικινής, ανέφερε με έμφαση πως η Πολιτεία είναι πολύ μακριά ακόμη και από τις προσπάθειες των εκπαιδευτικών, των γονέων και των μαθητών, που σε επίπεδο τουλάχιστον προσπάθειας, βρίσκονται πολύ κοντά στις σύγχρονες εξελίξεις της εκπαιδευτικής πραγματικότητας.

«Το μήνυμα που στέλνει η σημερινή μας εκδήλωση είναι προς την Πολιτεία, ότι πρέπει επιτέλους να αντιληφθεί, ότι σε αυτήν εδώ την πραγματικότητα, οφείλει να αντιδράσει και να σχεδιάσει από την αρχή», ανέφερε αρχικά, για να τοποθετηθεί στη συνέχεια στο μείζον ζήτημα των κενών στα δημοτικά σχολεία της χώρας.

«Δυστυχώς επιβεβαιωθήκαμε για τους φόβους μας και τις δικαιωθήκαμε στις εκτιμήσεις μας για τα κενά στα σχολεία. Δεν είναι ζήτημα χρημάτων, αλλά ζήτημα σχεδιασμού, όμως κάθε υπουργός αρχίζει τη δική του μεταρρύθμιση από την τριτοβάθμια εκπαίδευση και όχι από τη βάση», ανέφερε ο κ. Κικινής, που προέβλεψε επίσης χιλιάδες κενά με τη νέα σχολική χρονιά, εάν δεν τηρηθούν οι δεσμεύσεις του υπουργείου Παιδείας για προσλήψεις ή στη χειρότερη περίπτωση, για αλλαγές που θα επηρεάσουν ενδεχομένως και το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών.

Στην αρχή της εκδήλωσης, χαιρετισμό απηύθυναν διαδοχικά ο πρύτανης του πανεπιστημίου Ιωαννίνων Γ. Καψάλης, ο αντιπεριφερειάρχης Γ. Καραμπίνας, ο αντιδήμαρχος Π. Κολόκας, η περιφ. διευθύντρια εκπαίδευσης Αγγ. Φωτεινού και ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων Στεφ. Σίντος.

Ακολούθησαν οι κεντρικές ομιλίες από την αναπλ. καθηγήτρια και πρόεδρος του Τμήματος Νηπιαγωγών Μαρία Σακελλαρίου και τον πρώην καθηγητή Ιστορίας και Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης Χαράλαμπο Νούτσο.

Η κα Σακελλαρίου αναφέρθηκε στην πρόταση για τη «νέα μάθηση» που όπως είπε, είναι μία ανοιχτή πρόσκληση προς όλους να αναγνωρίσουν τις αλλαγές που συντελούνται στον κόσμο, να οραματιστούν για το πώς πρέπει να αλλάξει η εκπαίδευση και να ανταποκριθεί στις νέες προκλήσεις.

Ο κ. Νούτσος τόνισε μεταξύ άλλων πως εάν το σχολείο αντιμετωπιστεί ως κρατικός θεσμός που συμβάλλει στην αναπαραγωγή κυρίαρχων κοινωνικών σχέσεων, τότε μπορούν να εξηγηθούν και μία σειρά φαινομένων στο σημερινό σχολείο, όπως ο νεόκοπος εθνικισμός, ρατσισμός και ο λειτουργικός αναλφαβητισμός.

«Μπορούμε και πρέπει να παρεμβαίνουμε συστηματικά μέσα στο σχολείο και να πετύχουμε να ξεπεράσουμε τη σχολαστικότητα από τη μια και την τυφλή δράση από την άλλη με τη βοήθεια πειστικών μαζικών διεκδικήσεων», τόνισε ο κ. Νούτσος.