Σεπ
16

Στο φουλ οι μηχανές για το δρόμο Καρτέρι - Πάργα
Εκτύπωση

Με ταχείς ρυθμούς προχωρούν οι εργασίες για την κατασκευή του οδικού άξονα μήκους 15 χλμ από τον κόμβο της Πάργας μέχρι τον κόμβο του Καρτερίου, το μεγαλύτερο οδικό έργο που σήμερα κατασκευάζεται στη Δυτική Ελλάδα.
Αυτό προέκυψε μετά την επίσκεψη που πραγματοποίησε χθες στην περιοχή συνοδευόμενος από μέλη κλιμακίου των υπηρεσιών της Περιφέρειας, ο Περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης.
Το έργο έχει αναλάβει η εταιρεία ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΤΕΒΕ η οποία απασχολεί στην περιοχή και στα εργοτάξια που έχει στήσει περίπου 150 εργαζόμενους.
Το έργο έχει χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης στις αρχές Νοεμβρίου του 2013 και σύμφωνα με τους υπευθύνους της αναδόχου εταιρείας, εφόσον η χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ κυλήσει απρόσκοπτα, ενδέχεται το έργο να έχει ολοκληρωθεί γρηγορότερα από το προβλεπόμενο.
Είναι χαρακτηριστικό, ότι οι εργασίες ξεκίνησαν στα μέσα Ιουνίου και η αλλαγή στην ευρύτερη περιοχή είναι ορατή δια γυμνού οφθαλμού, ακόμη και σε κάποιον που δεν είναι ειδικός.
Μόλις χθες, ο κ. Καχριμάνης υπέγραψε την εκταμίευση 1 εκ. ευρώ από το Περιφερειακό Ταμείο για τις εργασίες μεταφοράς των δικτύων της ΔΕΗ και του ΟΤΕ.
Πρόκειται βασικά για ένα δρόμο που θα έχει πλάτος 13,5 μέτρα, θα περιλαμβάνει έξι ισόπεδους κόμβους και έχει αρχικό προϋπολογισμό 39,2 εκ. ευρώ, με τον συμβατικό προϋπολογισμό να φτάνει τα 25,4 εκ. ευρώ.
Σε δηλώσεις του χθες στα τοπικά μέσα ενημέρωσης ο κ. Καχριμάνης ανέφερε αρχικά τα εξής: ««Το έργο δουλεύεται σε όλο του το μήκος. Θα χρειαστεί κάποιο διάστημα στην πορεία να γίνει μια μεγάλη παράκαμψη κοντά στο Καρτέρι, προκειμένου να συνεχιστούν οι εργασίες. Οφείλουμε τα συγχαρητήρια στον ανάδοχο και στο ειδικό κλιμάκιο επίβλεψης. Η αλήθεια είναι πως παίρνουμε ένα καλό νέο με το έργο αυτό, που ενέταξε η Αποκεντρωμένη Διοίκηση στο ΕΣΠΑ και εμείς το συνεχίζουμε».
Για ένα έργο πνοής έκανε λόγο ο αντιπεριφερειάρχης Θεσπρωτίας Θ. Πιτούλης. «Είναι λογικό να είμαστε ικανοποιημένοι από την πορεία των εργασιών. Ευχόμαστε να μη μπει το έργο στη δίνη του ΔΝΤ. Το έργο αυτό, μαζί με την Ιόνια θα φέρει κοντά στα παράλια και την υπόλοιπη Ελλάδα πλην της βόρειας Ελλάδας που είναι κοντά μέσω της Εγνατίας».
Ποιες οι προτεραιότητες της Περιφέρειας
Εν τω μεταξύ, κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στο συγκεκριμένο έργο ο κ. Καχριμάνςη αναφέρθηκε και σε άλλες προτεραιότητες που έχει θέσει η Περιφέρεια για την ευρύτερη περιοχή.
Μεταξύ αυτών ο Περιφερειάρχης αναφέρθηκε στην ολοκλήρωση των εργασιών στη γέφυρα της Δέσπως, στον κόμβο της Ηγουμενίτσας και τη σύνδεση με την Αλβανία, στην ύδρευση των Συβότων, το αποχετευτικό των υπολοίπων Πάργας, τη μελέτη Πέρδικας, Συβότων και Πλαταριάς για τη σύνδεση με τον βιολογικό της Ηγουμενίτσας.
Καταλήγοντας ο Περιφερειάρχης αναφέρθηκε στην πορεία του ΕΣΠΑ στην Ήπειρο. «Το ΕΣΠΑ έχει δουλευτεί διαχρονικά και η Ήπειρος δεν θα έχει κανένα πρόβλημα με τις δεσμεύσεις του κανόνα ν+3. Θα πρέπει να δούμε όμως τον προγραμματισμό γιατί την αλλαγή της κοινοτικής χρηματοδότησης με το 95-5% την πληρώνουμε ακριβά με τη μείωση των κονδυλίων», τόνισε.
Απαντήσεις για τον στρατηγικό σχεδιασμό
Επίσης, χθες ο κ. Καχριμάνης όταν ρωτήθηκε από δημοσιογράφους απάντησε και στο θέμα της συζήτησης που έγινε για τον στρατηγικό σχεδιασμό της Περιφέρειας χωρίς την παρουσία της αντιπολίτευσης.
Ο κ. Καχριμάνης είπε χαρακτηριστικά: «Δε σχεδιάζουμε μόνοι μας, αλλά δια παρακολούθησης. Κάποιοι, έστω και νοερά ήταν μαζί μας. Σέβομαι και τις υποχρεώσεις κάποιων στο Κοινοβούλιο, αλλά και τις κομματικές υποχρεώσεις. Η Περιφέρεια όμως δεν μπορεί να περιμένει και είμαστε η πρώτη Περιφέρεια που ψηφίσαμε το Στρατηγικό Σχεδιασμό. Δεν είναι καλό σε μία δύσκολη εποχή για την πατρίδα, για ψύλλου πήδημα κάποιοι να θέλουν να μηδενίσουν τα πάντα. Αυτό που έχει ανάγκη η πατρίδα σήμερα είναι χαμηλοί τόνοι και δουλειά».