ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – Περισσότερα τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία

Στην πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το χαρακτηρισμό σχολικών μονάδων ως Προτύπων ή Πειραματικών Σχολείων, σε συνέχεια του καθορισμού των κριτηρίων με Υπουργική Απόφαση, αναφέρθηκε χθες, σε δηλώσεις του, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Ηπείρου, Κωνσταντίνος Καμπουράκης.

Ο κ. Καμπουράκης στάθηκε στην υπουργική απόφαση που θέλει να υπάρξει  διεύρυνση του δικτύου των Προτύπων  και των Πειραματικών Σχολείων.

Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, στόχος είναι να αυξηθούν τα σχολεία που θα είναι πρότυπα ή πειραματικά ώστε να καλλιεργηθούν και διαχυθούν οι βέλτιστες εκπαιδευτικές μέθοδοι, πρακτικές και εργαλεία σε ολόκληρο το εκπαιδευτικό σύστημα.

«Καλούνται τα δημόσια σχολεία της χώρας να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους για να αποκτήσουν έναν εκ των δύο χαρακτηρισμών» ανέφερε ο κ. Καμπουράκης.

Τα κριτήρια για την αξιολόγηση των δημόσιων σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με σκοπό τον χαρακτηρισμό τους ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. είναι τα ακόλουθα:

α) τα προσόντα και η επάρκεια (οργανικότητα, αριθμός μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού με οργανική θέση κ.ά.) του εκπαιδευτικού προσωπικού,

β) η συμμετοχή ή διάκριση της σχολικής μονάδας ή ομάδας μαθητών σε εκπαιδευτικά προγράμματα, ερευνητικές και νέες δράσεις, δημιουργικές πρωτοβουλίες, πολιτιστικές και κοινωνικές εκδηλώσεις, πανελλήνιους και διεθνείς διαγωνισμούς,

γ) η εμπειρία του σχολείου στο πεδίο της πρακτικής άσκησης φοιτητών,

δ) η διοργάνωση ή συμμετοχή σε δραστηριότητες που αναπτύχθηκαν σε συνεργασία με Α.Ε.Ι.,

ε) η διοργάνωση δράσεων επαγγελματικής ανάπτυξης εκπαιδευτικών,

στ) η λειτουργία μαθητικών ομίλων, η υλοποίηση καινοτόμων σχολικών δραστηριοτήτων όπως περιβαλλοντικά, πολιτιστικά προγράμματα και προγράμματα αγωγής υγείας,

ζ) οι ετήσιες απολογιστικές εκθέσεις και οι εκθέσεις εξωτερικής αξιολόγησης του σχολείου,

η) το μέγεθος της σχολικής μονάδας,

θ) η τοποθεσία της σχολικής μονάδας.