ΑΡΣΑΚΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ – Επιτυχημένη η ημερίδα για τις μαθηματικές διδακτικές προσεγγίσεις

Αθρόα ήταν η προσέλευση εκπαιδευτικών δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων, στελεχών τής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και φοιτητών, τής πόλης των Ιωαννίνων και της ευρύτερης περιοχής που παρακολούθησαν τις εργασίες της Ημερίδας με θέμα «Μαθηματικές διδακτικές προσεγγίσεις στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση: Έρευνα και εφαρμογές».

Την Επιμορφωτική Ημερίδα διοργάνωσε η Εποπτεία των Σχολείων τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας και πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 4 Φεβρουαρίου 2023 στα Αρσάκεια Σχολεία Ιωαννίνων.

Η έναρξη των εργασιών τής ημερίδας έγινε από τον κ. Σωτήριο Γκλαβά, Μέλος τού Διοικητικού Συμβουλίου τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας και πρώην Πρόεδρο τού Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, ο οποίος απηύθυνε χαιρετισμό στους παρευρισκομένους και έθεσε τους γενικούς στόχους τής ημερίδας. Ακολούθησε χαιρετισμός από την Κοσμήτορα τής Σχολής Επιστημών Αγωγής τού Πανεπιστημίου Ιωαννίνων κ. Τζένη Παγγέ.

Στο πρώτο μέρος της Ημερίδας το πολυπληθές κοινό παρακολούθησε με αμείωτο ενδιαφέρον τις εισηγήσεις των τεσσάρων ομιλητών, τής κ. Μαρίας Καλδρυμίδου, Καθηγήτριας Διδακτικής των Μαθηματικών τού Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών τού Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, τής κ. Ξανθής Βαμβακούση, Αναπληρώτριας Καθηγήτριας Διδακτικής των Μαθηματικών τού Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών τού Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, τού κ. Κωνσταντίνου Τάτση Αναπληρωτή Καθηγητή Μαθηματικών και Διδακτικής των Μαθηματικών τού Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης τού Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και τού κ. Άρη Μαυρομμάτη, Μαθηματικού – Θεωρητικού Τέχνης, Ανάπτυξης Υπερμέσων τού Κέντρου Διά Βίου Μάθησης τού Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.

Ακολούθησαν παράλληλα εργαστήρια με οργανωμένες εισηγήσεις και βιωματικές δράσεις, όπου οι τέσσερεις κεντρικοί ομιλητές παρουσίασαν ενδιαφέρουσες εκπαιδευτικές προτάσεις, με βοηθούς τον κ. Συνόδιο Αβδημιώτη, δάσκαλο, μέλος ομάδας Υποστήριξης Ψηφιακού Προγράμματος Αρσακείου, την κ. Γεωργία Πήττα, νηπιαγωγό στο Αρσάκειο Νηπιαγωγείο Ιωαννίνων, υποψήφια διδάκτορα τού Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών, τον κ. Σωτήριο Κατσομήτρο, εκπαιδευτικό πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, υποψήφιο διδάκτορα τού Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης τού Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και τον κ. Σωτήριο Ντίνο, δάσκαλο στο Αρσάκειο Δημοτικό Ιωαννίνων, MSc Θετικών Επιστημών στην Εκπαίδευση.

Το ενδιαφέρον των συμμετεχόντων –σε όλα τα εργαστήρια- παρέμεινε αμείωτο λόγω των ιδιαίτερα πρωτότυπων ιδεών και προτάσεων των εισηγητών που έδωσαν αφορμή για συζητήσεις, προβληματισμό, συνεργασία και διάθεση εφαρμογής των προτάσεων αυτών στις τάξεις τους με τους μαθητές τους. Σε κάθε εργαστήριο οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να εμπλακούν σε ουσιαστικό και ιδιαίτερα γόνιμο διάλογο τόσο με τον/την εισηγητή/τρια, όσο και με τους συναδέλφους τους από δημόσια και ιδιωτικά σχολεία προκειμένου να αλληλεπιδράσουν και να ανταλλάξουν απόψεις πάνω στις σύγχρονες πτυχές τού επαπροσδιορισμένου ρόλου των Μαθηματικών, όπως αυτές αναδείχθηκαν στην ημερίδα, τόσο σε επίπεδο θεωρίας όσο και σε επίπεδο εφαρμογής, καθώς και η συμβολή τής τεχνολογίας στις προτεινόμενες διδακτικές προσεγγίσεις.

Τη συζήτηση σε κάθε εργαστήριο συντόνιζαν οι: κ. Ευδοξία Σακελλαροπούλου, Αναπληρώτρια Οργανωτική Συντονίστρια ΠΕ70, ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Ηπείρου, η κ. Αικατερίνη Νταμάνη, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ60, ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Ηπείρου, η κ. Αγλαΐα Ντόκα, Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ70, ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Ηπείρου και ο κ. Νικόλαος Σουτόπουλος, Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ70, ΠΕ.Κ.Ε.Σ. Ηπείρου.

Η Επιμορφωτική Ημερίδα, η οποία οργανώθηκε και πραγματοποιήθηκε υπό τη γενική εποπτεία τής Επόπτριας των Αρσακείων Σχολείων κ. Βασιλικής Παπαπέτρου-Μουρσελά, τής Αναπληρώτριας Επόπτριας κ. Σοφίας Σταθοπούλου, τής Συντονίστριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Αθηνάς Μακροπόδη, τής Διευθύντριας τού Αρσακείου Δημοτικού Σχολείου Ιωαννίνων κ. Ελένης Παπανικολάου, και τής Προϊσταμένης τού Αρσακείου Νηπιαγωγείου Ιωαννίνων κ. Ισαβέλλας Λιάτσου, στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία –κατά γενική ομολογία των συμμετεχόντων– τόσο σε εκπαιδευτικό όσο και σε οργανωτικό επίπεδο.