ΕΝΩΣΗ ΞΕΝΟΔΟΧΩΝ – Προσέλκυση επισκεπτών με «όχημα» τα τοπικά προϊόντα

Μια νέα προσπάθεια που βασίζεται σε ενέργειες ανάδειξης και κοινής προβολής ξενοδοχείων, προορισμών και παραγωγών προς καταναλωτές και τουρίστες, τόσο μέσα στα ξενοδοχεία όσο και σε καταστήματα τροφίμων, σε Ελλάδα και εξωτερικό

 

Η Ένωση Ξενοδόχων νομού Ιωαννίνων, με μοναδικό στόχο την ακόμη μεγαλύτερη προσέλκυση επισκεπτών, ήταν από τις πρώτες της χώρας που αποφάσισε τη συμμετοχή της στον 1ο κύκλο του καινοτόμου έργου «Τοπικά και Επώνυμα».

Όπως γίνεται γνωστό μέσα από ανακοίνωση της Ένωσης Ξενοδόχων, το έργο, με το  βλέμμα στην επόμενη ημέρα της πανδημίας, αλλά και τη νέα εποχή της αειφορίας στον τουρισμό, άρχισε να υλοποιείται μέσα στο καλοκαίρι από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων, το Δίκτυο Παραγωγών «Authentic Greece» και τους λοιπούς συντελεστές του.

Η συγκεκριμένη προσπάθεια βασίζεται σε ενέργειες ανάδειξης και κοινής προβολής ξενοδοχείων, προορισμών και παραγωγών προς καταναλωτές και τουρίστες, τόσο μέσα στα ξενοδοχεία όσο και σε καταστήματα τροφίμων, σε Ελλάδα και εξωτερικό, χρησιμοποιώντας ως «όχημα» τα Επώνυμα Τοπικά Προϊόντα.

Ειδικότερα, μέσα στα ξενοδοχεία το έργο ακολουθεί τις διεθνείς τάσεις «Αυθεντικότητας» για σήμανση και «επώνυμη» χρήση επιλεγμένων τοπικών προϊόντων στους μπουφέδες, παρουσιάζοντας παραγωγούς και τόπους  προέλευσης αυτών.

Επιπλέον, με τη συνεργασία της Λέσχης Αρχιμαγείρων Ελλάδος, αναπτύσσονται πρότυπα για βιωματικές δράσεις που ενισχύουν τους τρόπους παρουσίασης των ελληνικών τοπικών προϊόντων μέσα στα ελληνικά ξενοδοχεία και εστιατόρια.

Συγχρόνως, εμπλουτίζεται το τουριστικό προϊόν κάθε περιοχής με πληρέστερη «διασύνδεση» των τουριστών με τα προϊόντα και τους ίδιους τους παραγωγούς, μέσα από πιστοποιημένες δράσεις Γαστροτουρισμού σε επιλεγμένες διαδρομές, με επίκεντρο τους παραγωγούς που τα προϊόντα τους είναι μέρος της εμπειρίας του τουρίστα μέσα στα ξενοδοχεία.

Αυτό το πλέγμα δράσεων εκφράζεται από ένα «Σήμα Γαστροτουρισμού», τις προδιαγραφές του οποίου έχουν σαν αντικείμενο οι πιλοτικές δράσεις που υλοποιούνται σε αυτό τον κύκλο που ολοκληρώνεται άμεσα.

Όπως ανέφερε και ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων νομού Ιωαννίνων, Στάθης Σιούτης, «είμαστε περήφανοι που μαζί με άλλες τρεις Ενώσεις Ξενοδόχων της χώρας είμαστε από τους πρώτους που συμμετέχουμε στο έργο της ΠΟΞ με τις καινοτομικές μεθόδους. Η ανάδειξη της Τοπικότητας των Προϊόντων που χρησιμοποιούμε στα ξενοδοχεία μας, η οργανωμένη προβολή πολλών ντόπιων παραγωγών, η κοινή προώθηση προϊόντων και ξενοδοχείων αλλά και ο εμπλουτισμός της εμπειρίας του τουρίστα με πιστοποιημένες δράσεις για το φαγητό, νομίζουμε ότι είναι σημαντικά εργαλεία για την μετατροπή της πλούσιας Ηπειρωτικής Γαστρονομίας σε εργαλείο μεγαλύτερης και ποιοτικότερης ανάπτυξης τόσο της παραγωγής όσο και του τουρισμού μας».

Ο σχεδιασμός για κάθετες και πιστοποιημένες γαστροτουριστικές υπηρεσίες στα πλαίσια του έργου ακολουθεί τις κατευθύνσεις της χώρας για βιώσιμη γαστρονομία στον τουρισμό αλλά και τις διεθνείς τάσεις για εμπλουτισμό και αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος στη νέα εποχή μετά την πανδημία.

Επιπλέον αντιμετωπίζει για πρώτη φορά ένα βασικό πρόβλημα στη διασύνδεση Γαστρονομίας και Τουρισμού, που είναι ότι βασίζεται σε λύσεις μη – τυποποιημένες και «μη-Επώνυμες», με συνέπεια το ατελές marketing, τόσο των προϊόντων όσο και των ξενοδοχείων.

Βέβαια η ΠΟΞ είχε υιοθετήσει την οργανωμένη διασύνδεση του τουρισμού με τη Γαστρονομία πριν την έκρηξη της πανδημίας, μέσα από την πρόταση που διαμορφώθηκε από συνεργαζόμενους Φορείς.

Σύμφωνα με τον Πρόεδρό της ΠΟΞ, Γρηγόρη Τάσιο, «η ΠΟΞ γίνεται υποστηρικτής συνεργειών, που ενισχύουν το τουριστικό προφίλ της χώρας μας και επανατοποθετούν την Ελλάδα στον χάρτη των προορισμών πιο δυναμικά, με επίκεντρο την Ελληνική διατροφή, την υγεία και την ποιότητα ζωής – σύμφωνα και με τις κατευθύνσεις του υπουργείου Τουρισμού για την αξιοποίηση της βιώσιμης Ελληνικής γαστρονομίας για τουρισμό υψηλότερης Προστιθέμενης Αξίας».

Από τη μεριά του, το Δίκτυο «Authentic Greece», ένα Δίκτυο 22 παραγωγών από όλη την Ελλάδα που διαρκώς αυξάνει τις συνεργασίες του, εισήγαγε ως βασική καινοτομία «τη διαμόρφωση μιας μεγάλης, ενοποιημένης γκάμας προϊόντων επιλεγμένων παραγωγών, στηριγμένη στη μεσογειακή διατροφή, με γνώμονα την ανάδειξη των επιμέρους παραγωγών και την εμπλοκή τους στο τουριστικό προϊόν – ως φορείς των γαστρονομικών παραδόσεων της χώρα μας».

Η όλη προσπάθεια τελεί υπό την Αιγίδα των υπουργείων Τουρισμού και Αγροτικής Ανάπτυξης και έχει επίσης την υποστήριξη του Τουριστικού Οργανισμού Πελοποννήσου, του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδο και του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Ελαιολάδου.

Επιμέλεια: Βασίλης Λούπας