Τρίτη, 30 Νοεμβρίου, 2021

ΣΤΑΘΜΟΙ ΜΕΤΑΦΟΡΤΩΣΗΣ-Προσωπικό από τους Δήμους, μετά από πρόσκληση της Περιφέρειας

Θετικά ανταποκρίνονται οι περισσότεροι δήμοι της Ηπείρου, στην επιστολή της Περιφέρειας Ηπείρου, με την οποία τους καλεί να δηλώσουν εάν είναι έτοιμοι να διαθέσουν προσωπικό για τη λειτουργία των ΣΜΑ

Με αρκετά γρήγορους ρυθμούς «τρέχουν» οι εξελίξεις αναφορικά με τη λειτουργία των Σταθμών Μεταφόρτωσης στην Ήπειρο.

Στο πλαίσιο αυτό και σύμφωνα με ρεπορτάζ του Ioannina TV, οι περισσότεροι δήμοι της Ηπείρου, ανταποκρίθηκαν θετικά στο να συνδράμουν με προσωπικό στη δοκιμαστική λειτουργία των ΣΜΑ, μετά την επιστολή της Περιφέρειας, με την οποία τους καλεί να δηλώσουν εάν και σε πιο βαθμό είναι έτοιμοι να διαθέσουν προσωπικό.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Ioannina TV, το οποίο στηρίζεται σε πληροφορίες, στο έγγραφο του κ. Καχριμάνη έχουν απαντήσει θετικά οι δήμοι Ιωαννιτών, Ζίτσας, Ζαγορίου, Πωγωνίου, Κόνιτσας, Μετσόβου, το σύνολο δηλαδή των αποδεκτών, αφού ο δήμος Βορ. Τζουμέρκων δεν περιλαμβάνεται στο σχεδιασμό για τη λειτουργία των ΣΜΑ, όπως και οι δήμοι Σουλίου και Πάργας, ενώ και ο δήμος Δωδώνης, δεν εντάσσεται στον ίδιο σχεδιασμό, λόγω της εγγύτητας με το εργοστάσιο στο Ελευθεροχώρι.

Έτσι, το μεγάλο ενδιαφέρον πέφτει πλέον στους αποδέκτες εκτός ΠΕ Ιωαννίνων, που είναι οι δήμοι Ηγουμενίτσας, Κεν. Τζουμέρκων, Γ. Καραϊσκάκη και Φιλιατών, όπου η λογικά πιθανή αποδοχή της πρότασης της Περιφέρειας θα αποτελέσει το έναυσμα για την έναρξη της δοκιμαστικής λειτουργίας των ΣΜΑ, που είναι κρίσιμη για τη μετέπειτα λειτουργία τους.

Όπως επισημάνθηκε άλλωστε στη διάρκεια της συνάντησης που έγινε στην Περιφέρεια πριν από δύο εβδομάδες, μόνο μέσω της δοκιμαστικής λειτουργίας θα αποδειχθεί εάν όσα περιγράφονται στη μελέτη, στην οποία στηρίχθηκαν οι δύο διαγωνισμοί του ΦΟΔΣΑ που ακυρώθηκαν από την Αποκεντρωμένη, ανταποκρίνονται στις πραγματικές συνθήκες λειτουργίας και προοπτικής των Σταθμών Μεταφόρτωσης, ώστε στη συνέχεια, εάν και όταν ο ΦΟΔΣΑ αναλάβει την ευθύνη λειτουργίας των ΣΜΑ, να κληθεί να φέρει σε πέρας έναν διαγωνισμό, προσαρμοσμένο στην πραγματικότητα και στους οικονομικούς όρους, που απορρέουν από αυτήν.

Για παράδειγμα στη μελέτη και στους όρους της διακήρυξης που τελικά ακυρώθηκε, προβλέπεται η μεταφορά των απορριμμάτων από τον ΣΜΑ της Άρτας στο εργοστάσιο και η επιστροφή του απορριμματοφόρου στη βάση του, χωρίς φορτίο και η αποστολή ενός δεύτερου οχήματος που θα ξεκινά άδειο από τον ΣΜΑ Άρτας για να φτάσει στο εργοστάσιο και να παραλάβει το υπόλειμμα, ώστε να το μεταφέρει στον ΧΥΤΥ Βλαχέρνας, με διπλάσιο και μεγαλύτερο κόστος από αυτό που μπορεί να είναι στην πραγματικότητα…

Τέλος, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Ioannina TV, η διαθεσιμότητα του προσωπικού των δήμων είναι βέβαια μία διαδικασία που δεν είναι εύκολη, λόγω της υποστελέχωσης, από την άλλη όμως, όπως είχε επισημάνει πριν από οκτώ μήνες στην επιστολή του προς τον Αλ. Καχριμάνη, ο δήμαρχος Ζίτσας Μιχ. Πλιάκος κακώς αναφέρεται ή θεωρείται, ότι απαιτείται προσωπικό που θα απασχολείται καθημερινά για το σύνολο του ωραρίου του στους ΣΜΑ.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ