Ε 65 – ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ – «Έπεσαν» οι υπογραφές, ανοίγει ο δρόμος σύνδεσης με την Εγνατία

Η Ήπειρος «βλέπει» πιο εύκολα και γρήγορα την Κεντρική Ελλάδα και τη σύνδεση με ΠΑΘΕ

 

Υπεγράφη χθες, η σύμβαση για την κατασκευή του Βόρειου Τμήματος του Ε65, από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστα Καραμανλή και από τον διευθύνοντα σύμβουλο της «Οδός Κεντρικής Ελλάδας και Νέα Οδός», κ. Ροδιανό Αντωνακόπουλο.

Η υπογραφή πραγματοποιήθηκε παρουσία του Γενικού Γραμματέα Υποδομών, κ. Γιώργου Καραγιάννη και του προέδρου και διευθύνοντα συμβούλου του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, κ. Γιώργου Περιστέρη.

Σύμφωνα με το υπουργείο, πρόκειται για εμβληματικό έργο, που θα συνδέει την Αθήνα με τη Δυτική Μακεδονία, αλλά και με την Ιταλία μέσω του Λιμένα της Ηγουμενίτσας, καθώς και με τα Δυτικά Βαλκάνια και από εκεί, με την κεντρική και βόρεια Ευρώπη.

Με την ολοκλήρωσή του Ε65 το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία θα διαρκεί μια ώρα και τριάντα λεπτά, αντί των δύο ωρών και τριάντα λεπτά, που απαιτούνται σήμερα.

Η υλοποίηση του Βόρειου Τμήματος του Ε65 αποτελεί επίσης ίσως την πιο ουσιαστική δράση για τη στήριξη της Δυτικής Μακεδονίας στην κρίσιμη περίοδο της απολιγνιτοποίησης. Και αυτό καθώς ένας νέος, σύγχρονος δρόμος και η αναβάθμιση της σύνδεσης της Δυτικής Μακεδονίας με την Αθήνα και την Κεντρική Ελλάδα, σημαίνει στήριξη στην πράξη των επιχειρήσεων που ήδη δραστηριοποιούνται στην περιοχή και την προσέλκυση νέων επενδύσεων. Με λίγα λόγια, με τον Ε65 ολόκληρες περιοχές θα βγουν από την απομόνωση.

«Το 2021 ξεμπλοκάρουμε τα έργα»

«Τα έργα δεν φυτρώνουν μέσα σε μια νύχτα. Και είναι τέτοια η φύση του αντικειμένου, που μπορεί να δουλεύεις σκληρά επί πολύ καιρό και αυτή η δουλειά να μην φαίνεται», επισήμανε ο κ. Καραμανλής κατά την τελετή υπογραφής, τονίζοντας ότι εδώ και 23 μήνες γίνεται μία συστηματική δουλειά, η οποία σήμερα αποδίδει καρπούς. «Έχουμε εκπονήσει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα έργων σε όλη τη χώρα, συνολικού ύψους άνω των 13 δισ. ευρώ», υπενθύμισε κι επισήμανε ότι το πρόγραμμα αυτό περιλαμβάνει σημαντικά νέα έργα, περιλαμβάνει όμως και εμβληματικά έργα, που επί χρόνια είχαν κολλήσει και πάρα πολλοί τα είχαν «ξεγράψει».

«Το 2021 είναι η χρονιά που ξεμπλοκάρουμε τα έργα αυτά ένα προς ένα.

Η υπογραφή της σύμβασης είναι ένας καθοριστικός σταθμός για κάθε μεγάλο έργο –ιδίως αν προηγουμένως έχει περάσει από χίλια κύματα. Κι αυτό γιατί πρακτικά σημαίνει ότι μπαίνουμε πλέον στη φάση της κατασκευής του έργου. Σημαίνει γρήγορες και πάνω απ’ όλα ασφαλείς μετακινήσεις. Σημαίνει ανταγωνιστική, αλλά και περιβαλλοντικά φιλική, κίνηση από την Αθήνα προς τη Δυτική Μακεδονία και τις αντίστοιχες συνδέσεις με την Ιταλία (μέσω του Λιμανιού της Ηγουμενίτσας), τα Δυτικά Βαλκάνια και μέσω αυτών στην Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη. Συνεπάγεται την ουσιαστική ενίσχυση, δηλαδή, της διεθνούς θέσης της χώρας μας ως κόμβου υποδομών της ευρύτερης περιοχή».

O κ. Καραγιάννης από την πλευρά του δήλωσε:

«Είναι ένα έργο μήκους 70,5 χιλιομέτρων, ύψους 442 εκατομμυρίων ευρώ του οποίου τη χρηματοδότηση εξασφαλίσαμε εξ’ ολοκλήρου από το νεοσύστατο Ταμείο Ανάκαμψης.

Έτσι λοιπόν, μέσα σε λιγότερο από δύο έτη, πήραμε μετά από εκτεταμένες διαπραγματεύσεις με την Ε.Ε. το πράσινο φως για το έργο, εξασφαλίσαμε χρηματοδότηση και σήμερα υπογράφουμε και τη σύμβαση με τον παραχωρησιούχο».

«Έργο με τεράστια σημασία»

Ο κ. Γιώργος Περιστέρης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, σημείωσε:

«Ο Ε65 είναι ένα έργο, η τεράστια σημασία του οποίου θα φανεί όταν ολοκληρωθεί και τεθεί στο σύνολό του σε λειτουργία. Τότε θα αποδειχθεί στην πράξη ο κομβικός του ρόλος για ασφαλέστερες, ταχύτερες και οικονομικότερες μετακινήσεις για μεγάλες ομάδες συμπολιτών μας, που δεν έχουν σήμερα πρόσβαση σε ένα ασφαλές δίκτυο αυτοκινητοδρόμων. Από την πλευρά μας δεσμευόμαστε ότι θα κάνουμε και σε αυτή την περίπτωση, αυτό που κάνουμε διαχρονικά και με συνέπεια».

Το Βόρειο Τμήμα

Με την κατασκευή του Βόρειου τμήματος, μήκους 70,5 χλμ, θα ολοκληρωθεί ο Ε65, ενώνοντας δύο κύριους οδικούς άξονες, δηλαδή, την Εγνατία οδό με την ΠΑΘΕ.

Το έργο έχει προϋπολογισμό 442 εκατομμύρια ευρώ και η κατασκευή του προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε τρία χρόνια.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα έχει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ.

Συγκεκριμένα θα κατασκευασθούν:

– Δύο σήραγγες με συνολικό μήκος 65μ και 400μ.

– Δύο σήραγγες με εκσκαφή και επανεπίχωση ( Cut & Cover ) με συνολικό μήκος 264μ και 180μ ανά διεύθυνση.

– 31 γέφυρες/ άνω διαβάσεις.

– Έξι κόμβοι (Βασιλική, Καλαμπάκα, Γρεβενών, Οξύνεια, Αγιόφυλλο – Καρπερό, Εγνατία), ενώ θα ολοκληρωθεί ο κόμβος Τρικάλων.

– Δύο κέντρα Εκμετάλλευσης και Συντήρησης (ΚΕΣ).

– Ένας Μετωπικός Σταθμός Διοδίων (Οξύνεια) και τρεις πλευρικοί σταθμοί.

Σε όλο το μήκος του έργου θα κατασκευασθούν και χώροι Στάθμευσης και Ανάπαυσης, καθώς και νέο δευτερεύον οδικό δίκτυο (εξυπηρέτησης και κάθετων αξόνων) για την εξυπηρέτηση των γειτονικών περιοχών.