ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ – «Μαγνήτης» το καλοκαίρι για δεκάδες διεθνείς πτήσεις

Οι τοπικές αρχές και οι φορείς του τουρισμού έχουν ήδη προχωρήσει σε σημαντικές συμφωνίες για την προσέλκυση επισκεπτών – Σίγουρη η αεροπορική σύνδεση με τις Σκανδιναβικές χώρες, παραμένει «ζωντανή» η προοπτική σύνδεσης με την Γερμανία

 

 

Το έδαφος ενόψει της θερινής τουριστικής περιόδου, έχουν στρώσει και εξακολουθούν να προετοιμάζουν οι τοπικοί φορείς και οι φορείς του τουρισμού των Ιωαννίνων και της Ηπείρου.

Στο πλαίσιο αυτό, και σύμφωνα με χθεσινό εκτενές ρεπορτάζ του Ioannina TV, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει ο σχεδιασμός και οι συμφωνίες που έχουν ήδη επιβεβαιωθεί για την υλοποίηση απευθείας αεροπορικών πτήσεων τσάρτερ από ταξιδιωτικούς κολοσσούς προς το αεροδρόμιο των Ιωαννίνων, οι οποίες αναμένεται να ξεκινήσουν από τις 15 Μαΐου.

Ήδη, τον σχεδιασμό της για τη νέα σεζόν έχει σχεδόν ολοκληρώσει η Apollo που αποδεικνύεται τουλάχιστον μέχρι στιγμής, ο πιο αξιόπιστος συνομιλητής των τοπικών φορέων για τις πτήσεις από το εξωτερικό, υλοποιώντας ακόμη και στην περίοδο της πανδημίας, έναν ικανοποιητικό αριθμό πτήσεων από τις σκανδιναβικές χώρες.

Το ίδιο αναμένεται να γίνει και από τον Μάιο, όπου σύμφωνα με πληροφορίες έχουν ήδη οριστικοποιηθεί πέντε πτήσεις την εβδομάδα. Συγκεκριμένα, δύο θα γίνονται από τη Σουηδία, από Στοκχόλμη και Γκέτεμποργκ αντίστοιχα, δύο από τη Δανία, από Κοπεγχάγη και Μπιλούντ και μία από το Όσλο της Νορβηγίας.

Ανάλογα με τη ζήτηση, είναι δυνατό να αυξηθεί και ο αριθμός των πτήσεων, επομένως και του αριθμού των επισκεπτών από τις σκανδιναβικές χώρες που θα προσγειώνονται στα Ιωάννινα, με τελικό προορισμό τα ηπειρωτικά παράλια κατά κύριο λόγο.

Για τη σύνδεση με τη Γερμανία

Παράλληλα και όπως αναφέρθηκε χθες στο ρεπορτάζ του Ioannina TV, ανοιχτό παραμένει το ζήτημα της αεροπορικής σύνδεσης των Ιωαννίνων με τη Γερμανία.

Το αίτημα αυτό άλλωστε τέθηκε και στον ίδιο τον Πρωθυπουργό κατά την επίσκεψή του στα Ιωάννινα τον περασμένο Ιούνιο, όταν είχε συναντηθεί με στελέχη των τεχνολογικών εταιρειών που έχουν εγκατασταθεί στην περιοχή, τα οποία εξεδήλωσαν το ζωηρό ενδιαφέρον για την δρομολόγηση της συγκεκριμένης γραμμής, έστω για μία ημέρα την εβδομάδα.

Έκτοτε όμως, και παρά τις δεσμεύσεις που αναλήφθηκαν και από συναρμόδιους παράγοντες, το θέμα δεν προχώρησε, με τις πληροφορίες να αναφέρουν πως υπήρξαν και συνεχίζονται κάποιες επαφές με αεροπορικές εταιρείες, χαμηλού κόστους κατά κύριο λόγο, που έχουν κάνει τις δικές τους προτάσεις για την αεροπορική σύνδεση.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, καμία εταιρεία άλλωστε δεν πρόκειται να μπει σε αυτή τη διαδικασία, εάν δεν έχει διασφαλίσει εκ των προτέρων ένα ελάχιστο πελατολόγιο και μία ασφαλή προοπτική. Στις συζητήσεις έχουν «παίξει» ήδη τα αεροδρόμια του Ντίσελντορφ, της Φρανκφούρτης, μέχρι και του Μονάχου, με κάθε πλευρά να παρουσιάζει συγκεκριμένα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα.

Εκτός από τις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους όμως, ενδιαφέρον φαίνεται πως υπάρχει και από την Aegan, που ίσως έχει και τις μεγαλύτερες δυνατότητες να υλοποιήσει έναν τέτοιο σχεδιασμό, με τη σύνδεση των Ιωαννίνων με κάποιο από τα μεγάλα αεροδρόμια της Γερμανίας.

Καλά πληροφορημένες πηγές μάλιστα επισημαίνουν πως για κάποιες εταιρείες δεν είναι μόνον ο τουρισμός που μπορεί να τους κάνει να δουν το ζήτημα με θετική διάθεση, αλλά και η προοπτική μίας μόνιμης αεροπορικής γραμμής, που θα εξυπηρετεί και την μεγάλη κοινότητα των Ηπειρωτών μεταναστών που ζουν και εργάζονται στη Γερμανία και στις άλλες γειτονικές χώρες.

Η Ένωση Ξενοδόχων

Την ίδια στιγμή, ο ξενοδοχειακός κλάδος της περιοχής, δείχνει το ενδιαφέρον του για την ενίσχυση των αεροπορικών συνδέσεων με το εξωτερικό, όπως ανέφερε ο Α’ αντιπρόεδρος του Δ.Σ. της Ένωσης Ξενοδόχων Ιωαννίνων Σπύρος Σουρέλης, πλην όμως για να υπάρξει κάτι πιο σίγουρο από μία θεωρητική συζήτηση, απαραίτητη προϋπόθεση είναι να υπάρχει διαθέσιμο κονδύλιο για την προσέλκυση εταιρειών χαμηλού κόστους.

Το παράδειγμα βέβαια που ακολούθησε η περιφέρεια Θεσσαλίας πριν από μερικά χρόνια, με την επιδότηση θέσης, δε μπορεί να εφαρμοστεί, καθώς απαγορεύεται πλέον από τους κανονισμούς της Ε.Ε, ωστόσο μόλις πρόσφατα και πάλι στη Θεσσαλία και συγκεκριμένα στη Μαγνησία ανακοινώθηκε η συμφωνία αεροπορικής εταιρείας με το Επιμελητήριο ώστε να προσγειώνονται δύο αεροπλάνα από τη Γερμανία την εβδομάδα, από Ντίσελντορφ και Στουτγκάρδη αντίστοιχα. Η συμφωνία στηρίχθηκε σε επιχορήγηση της περιφέρειας Θεσσαλίας προς το Επιμελητήριο Μαγνησίας για την χρηματοδότηση κοινών δράσεων με την εταιρεία, για την προώθηση του τουριστικού προϊόντος της περιοχής.

Ο κ. Σουρέλης, σε δηλώσεις του τόνισε, ότι τα περιθώρια για τους επαγγελματικούς φορείς ή και το Επιμελητήριο είναι στενά, αλλά θα μπορούσε και στην Ήπειρο να χρηματοδοτηθεί αντίστοιχα μία παρόμοια δράση, ώστε να δοθούν κίνητρα σε εταιρείες χαμηλού κόστους.

«Το μυστικό νομίζουμε, ότι βρίσκεται στη συμφωνία που μπορεί να επιτευχθεί με κάποια εταιρεία χαμηλού κόστους, για την προβολή του προορισμού, ώστε αυτός να γίνει ελκυστικός. Έχουμε ζητήσει τη σύσταση ενός Οργανισμού σε τοπικό επίπεδο που θα αναλάβει οργανωμένα την προβολή του τουριστικού προϊόντος, αλλά μέχρι σήμερα δεν έχουμε κάποια θετική ανταπόκριση. Αν θέλουμε πάντως, να ελπίζουμε σε μία αύξηση των πτήσεων και σε ανάπτυξη του αεροδρομίου, ο μόνος δρόμος είναι να ενισχύσουμε την ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου», ανέφερε ο κ. Σουρέλης.

Συγχαρητήρια για τον διαδικτυακό τουριστικό οδηγό

Τέλος, η Πανελλήνια Ένωση Πιλότων, με επιστολή της συγχαίρει την Ένωση Ξενοδόχων Ιωαννίνων, για τη δημιουργία του διαδικτυακού τουριστικού οδηγού για το διεθνές αεροδρόμιο Ιωαννίνων.

Η Ένωση από το 2016 οργανώνει εκδηλώσεις Αεροπορικού Τουρισμού στην Ελλάδα, με αεροσκάφη Γενικής Αεροπορίας προερχόμενα από Ευρώπη και τρίτες χώρες, με μεγάλη επιτυχία.

Συγκεκριμένα αναφέρει στην επιστολή της: «Ο διαδικτυακός τουριστικός οδηγός, θα βοηθήσει και θα συμβάλει στην ανάπτυξη, του Αεροπορικού Τουρισμού στην Περιφέρεια Ηπείρου. Οι πληροφορίες που παρέχει σε επιβάτες και επισκέπτες ,που δεν είχαν τη δυνατότητα μέχρι σήμερα, λόγω της έλλειψης ανάλογης ιστοσελίδας, που δίνει πληροφορίες για τις παροχές του αεροδρομίου, τους προορισμούς και τις πτήσεις από και προς το αεροδρόμιο, τις δυνατότητες μετακίνησης, την εύρεση καταλύματος κ.ά., δίνοντας όλες τις χρήσιμες πληροφορίες για την περιοχή (π.χ. διαμονή, μετακίνηση, αναψυχή κ.ά.) συμπεριλαμβανόμενου του  τουριστικού οδηγού προορισμού, που ξεναγεί τον επισκέπτη στους πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς.

Η άντληση πληροφοριών για τις πτήσεις και τον προορισμό, θα αποτελέσει οδηγώ για της αεροπορικές εταιρείες ,τις ενώσεις πιλότων, καθώς και σε πολλούς tour operators της Ελλάδας και του εξωτερικού. Ελπίζουμε να ακολουθούσουν το παράδειγμα σας και αλλά Αεροδρόμια Περιφέρειες, καθώς και φορείς του δημοσίου όπως  ΕΟΤ, και η Υπηρεσία Πολίτικης Αεροπορίας. Όπως έχουν δημιουργήσει άλλα Ευρωπαϊκά κράτη Αεροπορικούς Τουριστικούς Οδηγούς, που απευθύνονται σε πιλότους Γενικής Αεροπορίας, και τουρίστες. Κλείνοντας την επιστολή μας το Δ.Σ συγχαίρει όλους τους φορείς που συνετέλεσαν στην Δημιουργία αυτού του διαδικτυακού τουριστικού οδηγού».