ΙΩΑΝΝΙΝΑ – ΚΑΚΑΒΙΑ – Οριστικά σε «τροχιά» υλοποίησης ο νέος οδικός άξονας

Επιβεβαιώθηκαν οι δηλώσεις του υφυπουργού Υποδομών στο Ioannina TV, με την προκήρυξη του διαγωνισμού για τον οδικό άξονα, προϋπολογισμού 310 εκ. ευρώ – Κ. Καραμανλής: «Έφτασε η ώρα της Ηπείρου με ένα εμβληματικό έργο»

 

Οι δηλώσεις του υφυπουργού Υποδομών, Γιώργου Καραγιάννη στο Ioannina TV, το βράδυ της Τρίτης, για τον διαγωνισμό για την κατασκευή του άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά, επιβεβαιώθηκαν απόλυτα λίγες ώρες μετά, με τη δημοσίευση της προκήρυξης, από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών του εν λόγω διαγωνισμού για τον οδικό άξονα «Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά», προϋπολογισμού 310 εκ. ευρώ.

Πρόκειται, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, για ένα σημαντικό έργο για την Ήπειρο, καθώς η δημοπράτηση του οδικού άξονα γίνεται ως δρόμου ταχείας κυκλοφορίας και με ανισόπεδους κόμβους που θα εξυπηρετούν την περιοχή.

Ο οδικός άξονας, μήκους 70χλμ., θα ενώνει την πρωτεύουσα της Περιφέρειας Ηπείρου με τη γειτονική Αλβανία με ταχύτητα και ασφάλεια.

Παράλληλα ο συγκεκριμένος οδικός άξονας, σύμφωνα με το υπουργείο, θα αναβαθμίσει την αστική κίνηση στη πόλη των Ιωαννίνων, θα εξασφαλίσει την πρόσβαση στην Ιόνια Οδό της περιοχής της Κόνιτσας και κατ’ επέκταση των περιοχών της Φλώρινας και της Καστοριάς και θα εκτρέπει σημαντικούς υπερτοπικούς φόρτους από την Περιφερειακή Οδό των Ιωαννίνων και συνδέει την Βιομηχανική Περιοχή των Ιωαννίνων, διοχετεύοντας την βαριά κυκλοφορία στο δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων.

Στα σημαντικά οφέλη του οδικού άξονα Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά, όπως υποστηρίζει το υπουργείο, είναι η εξυπηρέτηση του αεροδρομίου των Ιωαννίνων καθώς και του κύριου όγκου της κυκλοφορίας μεταξύ Αλβανίας – Ελλάδας, αφού η συνέχεια της οδού μετά την Κακαβιά εξυπηρετεί τις παραλιακές περιοχές της Αλβανίας και τα Τίρανα, από τις οποίες προέρχεται μεγάλος αριθμός χρηστών της οδού. Σημειώνεται επίσης ότι, αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών.

Ο υπουργός Υποδομών

Για ένα εμβληματικό έργο για την Ήπειρο και την Ελλάδα, έκανε λόγο σε δήλωσή του ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής.

«Έφτασε και η ώρα της Ηπείρου. Ένα έργο εμβληματικό, που άρχισε να σχεδιάζεται και να συζητιέται πριν το 2005, σήμερα, γίνεται πραγματικότητα, από την κυβέρνηση της ΝΔ. Πρόκειται για ένα έργο που το χαρακτηρίσαμε ως εθνικό και θα υλοποιηθεί με συγκεκριμένη χρηματοδότηση και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Ο νέος οδικός άξονας Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά θα είναι ένας κλειστός αυτοκινητόδρομος, ταχείας κυκλοφορίας, 70 χιλιομέτρων», δήλωσε αρχικά.

Και στη συνέχεια ανέφερε: «Στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, αλλά και ο ίδιος ο  Πρωθυπουργός, δώσαμε μεγάλη μάχη στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, διότι το έργο αυτό έχει εθνική διάσταση, αναδεικνύει την περιοχή και την συνδέει με την ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας και την Ήπειρο με τα Δυτικά Βαλκάνια. Είναι ένα έργο που εξασφαλίζει την πρόσβαση στην Ιόνια Οδό, ένα έργο που βγάζει περιοχές από την απομόνωση. Συνεχίζουμε μεθοδικά, σε όλη την Ελλάδα, ένα ολοκληρωμένο σχέδιο έργων, τόσο δημόσιων όσο και ιδιωτικών, τα οποία έχουν να γίνουν 10ετίες. Προσφέρουμε στους πολίτες τα έργα που έχουν ανάγκη και σηματοδοτούν την ανάπτυξη, την επόμενη ημέρα και την επίλυση πολλών προβλημάτων τους».

Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης δήλωσε: «Ο οδικός άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά είναι ένα έργο πνοής για την Ήπειρο καθώς αποτελεί τον σύνδεσμο με την Αλβανία και συνεπώς τα Νοτιοδυτικά Βαλκάνια όπου δραστηριοποιούνται μέσω των εξαγωγών δεκάδες ελληνικές επιχειρήσεις. Είναι ένα ζήτημα δεκαετιών, ένα έργο σημαντικό για όλη τη χώρα. Γι’ αυτό η εντολή του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη ήταν το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να αναλάβει την ωρίμανση των μελετών και την υλοποίηση του έργου».

Εκατοντάδες θέσεις εργασίας

Σύμφωνα με τον υφυπουργό Υποδομών, τα οφέλη για την οικονομία της περιοχής θα αρχίσουν να φαίνονται ήδη από την περίοδο της κατασκευής καθώς θα ανοίξουν 750 θέσεις εργασίας κατά μέσο όρο στα 4 χρόνια της κατασκευής.

Αντίστοιχα, σχεδόν το 50% του κόστους υλοποίησης θα δαπανηθεί για υλικά, εγχώριας παραγωγής είτε εισαγόμενα, δημιουργώντας περίπου 200 έμμεσες θέσεις κατά την κατασκευαστική περίοδο.

«Πρόκειται, λοιπόν, για μία σημαντική ημέρα για την Ήπειρο και όλη τη Δυτική Ελλάδα. Συνεχίζουμε με συνέπεια κάνοντας πράξη τις δεσμεύσεις μας», είπε ο κ. Καραγιάννης.

Η Μ. Κεφάλα

Μετά την ανακοίνωση της δημοπράτησης του έργου, ανακοίνωση εξέδωσε και η βουλευτής Ιωαννίνων της Νέας Δημοκρατίας, Μαρία Κεφάλα.

Στην ανακοίνωσή της αναφέρει: «Η ανακοίνωση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλή για τη δημοπράτηση του οδικού άξονα της Ιόνιας Οδού, από τα Ιωάννινα μέχρι την Κακαβιά, αποτελεί το επιστέγασμα μίας πολύμηνης προσπάθειας των υπηρεσιών του Υπουργείου και της συνεργασίας με τις υπηρεσίες της Περιφέρειας Ηπείρου. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί και την υλοποίηση της δημόσιας εξαγγελίας του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του Υπουργού κ. Κ. Καραμανλή αντίστοιχα, στο τέλος του 2021 από την πόλη των Ιωαννίνων, ότι το έργο αυτό θα δημοπρατηθεί, βάζοντας τέλος σε μία ατέρμονη διαδικασία πολυετούς καθυστέρησης».

Και καταλήγοντας επισημαίνει: «Η Κυβέρνηση της Ν.Δ εξαγγέλλει ό,τι μπορεί να έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, χωρίς αόριστες υποσχέσεις και δεσμεύσεις κενές περιεχομένου, όπως δυστυχώς έγινε πολλές φορές και για μία σειρά έργων από την προηγούμενη Κυβέρνηση. Χαιρετίζω την ανακοίνωση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και εκφράζω δημόσια τη χαρά και την ικανοποίησή μου, που ένα μεγάλο έργο υποδομής για την Ήπειρο, αποκτά “σάρκα και οστά”».