ΙΩΑΝΝΙΝΑ – Μια διασταύρωση, δεκάδες τροχαία ατυχήματα

Μόνο το 2021 στη συμβολή των οδών Περαιβού και Λουκή Ακρίτα, πίσω από το κτίριο διοίκησης του ΕΦΚΑ, καταγράφηκαν 74 τροχαία ατυχήματα! – Ιδιαίτερα
αυξημένη η κίνηση τα πρωινά στο κέντρο της πόλης και στο παραλίμνιο

Μια διασταύρωση, δεκάδες τροχαία ατυχήματα! Με αυτές τις πέντε λέξεις, μπορεί να περιγράψει κανείς την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί εδώ και αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα στη συμβολή των οδών Περαιβού και Λουκή Ακρίτα, πίσω από το κτίριο διοίκησης και τα ιατρεία του ΕΦΚΑ (πρώην ΙΚΑ), όπου σύμφωνα με μία ανεπίσημη καταγραφή, στο συγκεκριμένο σημείο, μόνο για το 2021 καταγράφηκαν συνολικά 74 τροχαία ατυχήματα!
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Ioannina TV, οι περίοικοι υποστηρίζουν πως είναι σίγουρα περισσότερα τα ατυχήματα που έχουν συμβεί, καθώς έγιναν και άλλα, στα οποία οι εμπλεκόμενοι δεν χρειάστηκε να απευθυνθούν στην Τροχαία, για να καταγράψει το συμβάν.
Το πρωί της Τετάρτης σημειώθηκε ένα ακόμη τροχαίο ατύχημα με δύο αυτοκίνητα να συγκρούονται πλαγιομετωπικά, καθώς φαίνεται πως ο οδηγός του ενός από τα δύο οχήματα παραβίασε το STOP.
Το αποτέλεσμα της σύγκρουσης ήταν ένα άτομο να διακομιστεί για τις πρώτες βοήθειες στο νοσοκομείο, με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ και φυσικά οι υλικές ζημιές και στα δύο οχήματα.
Η παραβίαση του STOP από τους οδηγούς που κινούνται από την οδό Περαιβού προς τη Λουκή Ακρίτα, είναι κάτι σύνηθες, με τους περιοίκους να έχουν ενημερώσει πολλές φορές τον Δ. Ιωαννιτών, ώστε να λάβει κάποια μέτρα, όπως θα μπορούσε να είναι η τοποθέτηση ενός πλαστικού διαχωριστικού (σαμαράκι) πριν τα οχήματα φτάσουν στη διασταύρωση. Τα «σαμαράκια» όμως έχουν απαγορευτεί τα τελευταία χρόνια και αντικαθίστανται από πλαστικά ή μεταλλικά με μικρά φώτα, που τοποθετούνται στο έδαφος και υποχρεώνουν τους οδηγούς να μειώσουν την ταχύτητα του οχήματός τους.
Αυξημένη κίνηση οχημάτων
Παράλληλα και σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Ioannina TV, τις τελευταίες ημέρες στο μεταξύ, η κατάσταση στο κέντρο της πόλης ειδικά και στο παραλίμνιο με την κίνηση των οχημάτων, είναι απελπιστική, ειδικά μεταξύ των ωρών 10.00 – 12.30.
Προφανώς σε αυτό έχουν παίξει ρόλο τα έργα που εξελίσσονται στο κέντρο της πόλης και παρεμβάσεις, όπως η απαγόρευση της κυκλοφορίας περιμετρικά του παραλιμνίου τη Δευτέρα και την Τρίτη, λόγω των εργασιών κοπής πλατάνων, όμως δε μπορεί να είναι μόνον αυτές οι αιτίες.
Όπως τόνισε ο δήμαρχος κ. Ελισάφ, το πρώτο αίτιο έχει να κάνει με την νοοτροπία των πολιτών, που δεν έχουν εξοικειωθεί και δεν προτιμούν να κινηθούν πεζή ή με ποδήλατα και το δεύτερο με την ελλιπή, όπως τη χαρακτήρισε επιτήρηση και αστυνόμευση από την Τροχαία.
«Η αλλαγή νοοτροπίας και αντίληψης μας αφορά όλους. Αυτό είναι μία πρόκληση για τον δήμο μας, που είναι μεταξύ των υποψήφιων για τις 100 κλιματικά ουδέτερες πόλεις της Ευρώπης. Από την άλλη όμως, δε μπορεί σε κεντρικές οδούς, όπως η Δωδώνης και η Αβέρωφ να υπάρχουν μόνιμα διπλοπαρκαρισμένα οχήματα, γιατί έτσι, δεν έχει κανένα νόημα να φτιάχνουμε κυκλικούς κόμβους. Απαιτείται μεγαλύτερη επιτήρηση από την Τροχαία», ανέφερε ο κ. Ελισάφ, που στάθηκε και στη διαθεσιμότητα χώρων στάθμευσης για τα Ι.Χ.
«Νομίζω, ότι υπάρχουν αρκετές θέσεις στάθμευσης στην πόλη μας και μάλιστα στα Γιάννενα, το παρκινγκ είναι ιδιαίτερα φθηνό σε σχέση με άλλες πόλεις. Θεωρούμε, ότι στο κέντρο της πόλης υπάρχουν αρκετά παρκινγκ και ίσως αυτό που θα χρειαζόταν να ήταν περισσότερα περιφερειακά παρκινγκ», είπε ο Δήμαρχος Ιωαννίνων.