ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΗΠΕΙΡΟΥ – Προχωρά το Πάρκο Τεχνολογίας, με πιθανή περικοπή της χρηματοδότησης

Η Περιφέρεια θα λάβει το δάνειο από την ΕτΕΠ ανακοίνωσε χθες ο Αλ. Καχριμάνης – «Δεν είμαστε αντίθετοι με την Τεχνόπολη, αλλά αφού γίνει το Πάρκο Τεχνολογίας»

 

Ολοκληρώθηκε η γραφειοκρατική διαδικασία με την έκδοση της άδειας του Πάρκου Υψηλής Τεχνολογίας και Έρευνας της Περιφέρειας Ηπείρου, όπως έκανε γνωστό με χθεσινές του δηλώσεις ο Αλ. Καχριμάνης, συμπληρώνοντας παράλληλα, ότι το Πάρκο των Ιωαννίνων είναι σε πολύ πιο προχωρημένη κατάσταση από αντίστοιχα, όπως αυτό της Θεσσαλονίκης.

Η σύγκριση έγινε, όπως είπε και με αφορμή τις δηλώσεις που έγιναν στην ΔΕΘ, αλλά και σε μία πρόσφατη συνάντηση που είχε με τον υπ. Ανάπτυξης Αδ. Γεωργιάδη, που κατά τον κ. Καχριμάνη, στηρίζει την πρωτοβουλία της Περιφέρειας, που έχει προχωρήσει αρκετά τη διαδικασία.

Βέβαια, ο κ. Γεωργιάδης ήταν αυτός που από το βήμα της Βουλής απένειμε προ ημερών και τα εύσημα στον βουλευτή Ιωαννίνων κ. Καλογιάννη, που έχει δημοσίως αντιταχθεί στην πρόταση της Περιφέρειας, αντιπροτείνοντας ως θεσμοθετημένη ήδη παρέμβαση, άρα και πιο ώριμη θεσμικά, την δημιουργία της Τεχνόπολης.

Έτσι, ο κ. Καχριμάνης ρωτήθηκε αν αισθάνεται, ότι η Κυβέρνηση διακρίνεται από διγλωσσία στο συγκεκριμένο θέμα, για να πει, ότι είναι μεταξύ τους δύο διαφορετικές πρωτοβουλίες, με την Τεχνόπολη όμως να μπορεί να γίνει, εφόσον λειτουργήσει πρώτα το Πάρκο Τεχνολογίας…

«Αν κάνουμε το Πάρκο Τεχνολογίας και Έρευνας, η Τεχνόπολη θα γίνει εύκολα. Ο κ. Γεωργιάδης είναι δεκτικός για το Πάρκο και έχει βοηθήσει τα μέγιστα. Εμείς είμαστε σε μία πιο προχωρημένη κατάσταση από τη Θεσσαλονίκη, όπου υπάρχουν μόνον οι συμβάσεις ενοικίασης εκτάσεων. Η Περιφέρεια Ηπείρου δεν είναι απέναντι στην Τεχνόπολη, που προτείνει ο κ. Καλογιάννης, θα στηρίξουμε την πρόταση που μπορεί να γίνει στη συνέχεια, αφού πρώτα υλοποιηθεί το Πάρκο», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Αλλαγή στον προϋπολογισμό;

Μόλις την Τρίτη στο μεταξύ, όπως ανέφερε ο κ. Καχριμάνης, ο Γεν. Γραμματέας Έρευνας και Τεχνολογίας κ. Κυριαζής ενημέρωσε την Περιφέρεια Ηπείρου, ότι υπάρχει θετική γνωμοδότηση για το Πάρκο και η πρόταση προωθείται χωρίς προβλήματα. Ωστόσο μία αλλαγή φαίνεται πως θα υπάρξει σε σχέση με το οικονομικό αντικείμενο, καθώς επιβεβαιώθηκε μεν ότι η Περιφέρεια μπορεί να πάρει δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, όμως η επιδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, μάλλον θα «κουτσουρευτεί», χωρίς να είναι γνωστό και το ακριβές ύψος αυτής της μείωσης.

Όπως είπε ο κ. Καχριμάνης, ξεκαθαρίστηκε το τοπίο από την Υπηρεσία Κρατικών Ενισχύσεων όσον αφορά στη χρηματοδότηση, καθώς έχει το δικαίωμα η Περιφέρεια να λάβει δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων,  που σημαίνει ότι έχει διασφαλιστεί το 75% της συνολικής χρηματοδότησης του έργου.

«Είμαστε στην πορεία υλοποίησης για ένα έργο που όπως έχω πει και άλλες φορές, θα αλλάξει τη μοίρα του τόπου και θα προσφέρει πολλές νέες και ποιοτικές θέσεις εργασίας στην περιοχή. Ήδη, άλλες δύο εταιρείες (σ.σ η μία είναι η Delloitte) έχουν εκφράσει το ενδιαφέρον τους να εγκατασταθούν και αυτές στο Πάρκο και ευρύτερα στην περιοχή, γιατί όταν βλέπουν, ότι ένας παγκόσμιος κολοσσός, όπως η εταιρεία Permira έχει επιλέξει τα Γιάννενα, αντιλαμβάνονται και αυτοί, ότι κάτι σημαντικό γίνεται και θέλουν να έρθουν».

Ολοκληρώνονται οι μελέτες για το Γιάννενα – Κακαβιά

Στο μεταξύ και ενόψει της σημερινής επίσκεψης του Πρωθυπουργού Κυρ. Μητσοτάκη στην περιοχή για τις ημέρες του εορτασμού της εθνικής επετείου, ο κ. Καχριμάνης ρωτήθηκε για το αν θα υπάρξουν ανακοινώσεις για την πρόοδο στην εκπόνηση των μελετών για το τμήμα της Ιόνιας Οδού από τα Γιάννενα ως την Κακαβιά. Όπως είπε, έχει ενημερωθεί πως οι μελέτες έχουν ήδη παραδοθεί και αυτό που απομένει είναι η επικαιροποιημένη ΜΠΕ που θα παραδοθεί εντός του επόμενου 10ημέρυ.

«Η αρχική δημοπράτηση θα γίνει για το Γιάννενα – Καλπάκι και με προαίρεση για το Καλπάκι – Κακαβιά. Δεν ξέρω αν θα γίνουν ανακοινώσεις από τον Πρωθυπουργό σε αυτό το θέμα, αλλά το θέμα προχωρά και σύντομα το υπουργείο θα είναι έτοιμο να προχωρήσει στη δημοπράτηση ενός τρίιχνου οδικού άξονα, με χαρακτηριστικά αυτοκινητόδρομου και με ανισόπεδους κόμβους», ανέφερε ο κ. Καχριμάνης.