ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΗΠΕΙΡΟΥ – Συγκεκριμένες λύσεις για τους διευρωπαϊκούς άξονες

Σύμφωνα με τον Αλ. Καχριμάνη η τελική πρόταση για χρηματοδότηση των μεγάλων έργων, είναι ο οδικός άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά να προωθηθεί προς ένταξη στο νέο ΕΣΠΑ από το υπουργείο Υποδομών και ο άξονας Ιόνια Οδός – Πρέβεζα, να ενταχθεί στο Ε.Π. της Ηπείρου

 

Στο ζήτημα των διευρωπαϊκών οδικών αξόνων αναφέρθηκε σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου ο Περιφερειάρχης Ηπείρου, Αλέξανδρος Καχριμάνης.

Συγκεκριμένα όπως τόνισε, οι οδικές συνδέσεις Ιωάννινα – Κακαβιά και Ιόνια Οδός – Πρέβεζα για να τύχουν χρηματοδότησης από Ευρωπαϊκά προγράμματα, πρέπει να σχεδιαστούν ως κλειστοί  αυτοκινητόδρομοι τύπου Expressway, με ελεγχόμενες εισόδους – εξόδους και με όριο κυκλοφορίας τα 110 χλμ την ώρα.

Η τελική πρόταση της Περιφέρειας Ηπείρου είναι ο μεν οδικός άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά να προωθηθεί προς ένταξη στο νέο ΕΣΠΑ από το Υπουργείο Υποδομών, ο δε οδικός άξονας Ιόνια Οδός – Πρέβεζα (μέχρι Ζέφυρο) να επιδιωχθεί να ενταχθεί από την Περιφέρεια στο Ε.Π. της Ηπείρου.

Όπως εξήγησε ο Περιφερειάρχης το τμήμα από Ιωάννινα μέχρι Καλπάκι, θα προωθηθεί προς κατασκευή ως τρίιχνος κλειστός αυτοκινητόδρομος, διατηρώντας σε ισχύ όλες τις απαλλοτριωμένες εκτάσεις, ώστε εφόσον μελλοντικά προκύψει ανάγκη να μπορέσει να μετατραπεί σε τετράιχνο, ενώ με το ίδιο σκεπτικό θα κατασκευαστούν οι ανισόπεδοι κόμβοι που περιλαμβάνονται  στη μελέτη που ωρίμασε η Περιφέρεια με τετράιχνη διατομή.

Για το τμήμα από Καλπάκι μέχρι Κακαβιά θα ισχύσει η μελέτη με τις προσθήκες που  θα γίνουν από  τις Τεχνικές Υπηρεσίες της Περιφέρειας, ώστε να γίνει και αυτό κλειστό, με το συνολικό προϋπολογισμό του έργου να εκτιμάται σε 230 εκατομμύρια ευρώ.

Για τον οδικό άξονα Ιόνια Οδός – Πρέβεζα ο Περιφερειάρχης ανέφερε ότι έχει ζητηθεί από το Υπουργείο Υποδομών η παράδοση της μελέτης στην Περιφέρεια προκειμένου να την ωριμάσει και να τη διαμορφώσει σε αυτοκινητόδρομο  προδιαγραφών Expressway, ώστε στη συνέχεια να την εντάξει στο Ε.Π. «Ήπειρος 2021-2027», όπως το ίδιο ζητήθηκε και για το τμήμα Διασταύρωση Πάργας – Μεσοπόταμος.

Ένα άλλο ζήτημα που έχει τεθεί προς εξέταση στο Υπουργείο Υποδομών είναι  ο δρόμος  Ηγουμενίτσα –Πλαταριά και συγκεκριμένα η εξεύρεση λύσης στο τμήμα που γίνεται ορατό από την πόλη, με την πρόταση της Περιφέρειας- όπως είπε ο Περιφερειάρχης- να περιλαμβάνει την κατασκευή σήραγγας (Cut-and-cover).

«Είμαστε σε συνεχή επαφή με τον Υπουργό και τον Υφυπουργό Υποδομών και  περιμένουμε εντός των ημερών να μας δώσει το Υπουργείο  τις τελικές απαντήσεις»,  κατέληξε ο Περιφερειάρχης.

Για το «Μαυρολάγκαδο»

Από την άλλη χθες, ο Περιφερειάρχης Ηπείρου, με αφορμή δηλώσεις που έγιναν σχετικά με το έργο  αποκατάστασης βατότητας της επαρχιακής οδού προς Συρράκο στη θέση «Μαυρολάγκαδο», σημείωσε:

«Πράγματι, από όταν άνοιξε ο δρόμος προς Συρράκο εδώ και σαράντα χρόνια, ο δρόμος είναι  ένα μόνιμο πρόβλημα. Κάθε μέρα, μόλις βρέχει, πέφτει και κλείνει ο δρόμος. Εμείς τολμάμε και θα το λύσουμε. Καλά θα είναι κάποιοι, οι οποίοι κάνουν κριτική εκ του ασφαλούς, να σκέφτονται τι θα πουν αύριο, που το θέμα αυτό θα λυθεί μια για πάντα».

Για τα διοικητήρια Πρέβεζας και Άρτας

Τέλος, χθες ο Περιφερειάρχης αναφέρθηκε επίσης και στις διαδικασίες που βρίσκονται σε εξέλιξη για τα νέα διοικητήρια σε Πρέβεζα και Άρτα.

Συγκεκριμένα τόνισε: «Δεν μπορώ να καταλάβω την κριτική για πράγματα που άλλοι ούτε τα ακούμπησαν, ούτε σκέφτηκαν να ακουμπήσουν».