ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ – Στην Περιφέρεια η συντήρηση του άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά

Τα οδικά έργα, η μελέτη για τη σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου και η πιθανότητα μετεγκατάστασης του ΕΚΑΒ ή ενός τμήματός του, από το παλιό «Χατζηκώστα», στις εγκαταστάσεις του Δημόσιου ΚΤΕΟ, απασχόλησαν μεταξύ άλλων τη συνεδρίαση του Σώματος

 

Μια σημαντική είδηση που αφορά τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Καλπάκι, που θα ολοκληρωθεί σε πρώτη φάση, αλλά και του άξονα μέχρι την Κακαβιά που θα ολοκληρωθείς τη συνέχεια, έδωσε στο Περιφερειακό Συμβούλιο της Πέμπτης, ο Αλ. Καχριμάνης.

Όπως έκανε γνωστό ο Περιφερειάρχης, η Περιφέρεια θα αναλάβει την ευθύνη συντήρησης του οδικού άξονα, μια είδηση που ήρθε μόλις μια ημέρα μετά τη δημοπράτηση του τμήματος του οδικού άξονα της Ιόνιας Οδού και την επίσημη ανακοίνωση του υπουργείου  Υποδομών.

Συγκεκριμένα ο κ. Καχριμάνης απαντώντας σε ερωτήσεις του «Κοινού των Ηπειρωτών» και της «Λαϊκής Συσπείρωσης» παρείχε ενημέρωση και σχετικά με τη χρηματοδότηση του έργου, που θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ του Υποδομών, κάτι άλλωστε που είχε ανακοινώσει την Τρίτη στο Ioannina TV, ο υφυπουργός Γιώργος Καραγιάννης.

Ως προς τη συντήρηση του οδικού δικτύου ο Περιφερειάρχης τόνισε πως η Περιφέρεια έχει αποστείλει έγγραφο στο υπουργείο, ζητώντας να αναλάβει την ευθύνη συντήρησης του οδικού άξονα, στον οποίο δε θα υπάρχει παραχωρησιούχος, που θα εκμεταλλεύεται αφενός το δρόμο και θα αναλάβει και την ευθύνη συντήρησής του.

«Επομένως, αυτό που ζητάμε εμείς είναι να κάνουμε ό,τι ακριβώς γίνεται και στο εθνικό δίκτυο όπου η Περιφέρεια έχει την αρμοδιότητα κα την ευθύνη της συντήρησης», ανέφερε ο κ. Καχριμάνης.

Ακόμη ο Περιφερειάρχης, για το τμήμα Καλπάκι – Κακαβιά, ανέφερε ότι έχει ενταχθεί με προαίρεση καθώς δεν έχει συνταχθεί κτηματολόγιο, το οποίο θα συντάξει η ανάδοχος εταιρία που θα προκύψει παράλληλα με την κατασκευή του τμήματος Ιωάννινα – Καλπάκι.

Υπογράμμισε δε ότι οι απαλλοτριώσεις γίνονται στη βάση τετράιχνης διατομής του δρόμου, ώστε  μελλοντικά αν  χρειαστεί  να μπορεί να διαπλατυνθεί σε τετράιχνος ο νέος αυτοκινητόδρομος και για αυτό το λόγο και οι ανισόπεδοι κόμβοι γίνονται με τα ίδια τεχνικά χαρακτηριστικά.

Πρόσθεσε ακόμη ότι η Περιφέρεια Ηπείρου, για να προχωρήσει η δημοπράτηση, έδωσε γραπτή διαβεβαίωση στο Υπουργείο Υποδομών, ότι θα αναλάβει τη συντήρηση του έργου, το οποίο θα κατασκευαστεί ως Δημόσιο έργο.

Ο Περιφερειάρχης αναφέρθηκε επίσης και στον οδικό άξονα Ιόνιας οδού – Πρέβεζα (Γέφυρα Καμπής- παράκαμψη Νικόπολης), ανακοινώνοντας ότι το Υπουργείο πείστηκε από το επιχείρημα της Περιφέρειας και θα αναλάβει το ίδιο τις υποχρεώσεις έναντι του αναδόχου για τις μελέτες που είχαν γίνει στο παρελθόν.

Επίσης, για τη μελέτη της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Ηπείρου με τη Θεσσαλία, παρέπεμψε σε ανακοινώσεις που θα κάνει ο Πρωθυπουργός, μεταφέροντας ωστόσο διαβεβαίωση που έχει λάβει από τον Υφυπουργό Υποδομών, Γ. Καραγιάννη για κάλυψη των απαιτούμενων 7,5 εκ. ευρώ από το ΠΔΕ.

Η μετεγκατάσταση του ΕΚΑΒ

Στη συνεδρίαση της Πέμπτης, συζητήθηκε και η επίκαιρη ερώτηση της παράταξης «Λαϊκή Συσπείρωση» για την αναστολή λειτουργίας του ΚΤΕΟ της Περιφερειακής Ενότητας Ιωαννίνων.

Στην απάντησή του ο Περιφερειάρχης, υπογράμμισε ότι η αναστολή λειτουργίας του ήρθε ως επακόλουθο των συνταξιοδοτήσεων και των ελάχιστων (δύο τον αριθμό) υπαλλήλων που είχαν μείνει σε υπηρεσία.

Τόνισε ότι σήμερα οι πολίτες εξυπηρετούνται από τα πέντε Ιδιωτικά ΚΤΕΟ που λειτουργούν στο νομό Ιωαννίνων, σημειώνοντας ότι το τελευταίο διάστημα ο αριθμός των οχημάτων που ελέγχονταν στο Δημόσιο ΚΤΕΟ, ήταν πολύ μικρός, ήτοι περίπου 15 με 20 οχήματα ημερησίως. Πρόσθεσε δε ότι η ίδια τάση είναι και πανελλαδικά και από τα 50 περίπου δημόσια ΚΤΕΟ που λειτουργούσαν στο παρελθόν σήμερα ο αριθμός τους είναι μονοψήφιος.

Έτσι, όπως προέκυψε στη συζήτηση, ισχυρή είναι η πιθανότητα μετεγκατάστασης του ΕΚΑΒ ή τουλάχιστον ενός τμήματός του από τις πεπαλαιωμένες εγκαταστάσεις στο παλιό Χατζηκώστα, όπου βρίσκεται εδώ και χρόνια, στις εγκαταστάσεις του Δημόσιου ΚΤΕΟ Ιωαννίνων, το οποίο ανέστειλε τη λειτουργία του τον προηγούμενο μήνα. Την είδηση έδωσε ο Αλ. Καχριμάνης, ο οποίος τόνισε πως δεν έχουν ληφθεί αποφάσεις, όμως το θέμα εξετάζεται και από την πλευρά του ΕΚΑΒ, που μπορεί να διατηρήσει το χώρο στο Χατζηκώστα, αλλά παράλληλα να αποκτήσει και μία δεύτερη βάση για τα ασθενοφόρα στις εγκαταστάσεις του Δημόσιου ΚΤΕΟ, ώστε να ανταποκρίνεται σε μικρότερο χρόνο σε περιστατικά που γίνονται στο ανατολικό τμήμα του λεκανοπεδίου. Κάτι ανάλογο πρόκειται να γίνει και στην Άρτα, όπου το Δημόσιο ΚΤΕΟ έχει διακόψει τη λειτουργία του πριν μερικά χρόνια.

Τίμησαν τη μνήμη των πιλότων

Στη χθεσινή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου όπως ανέφερε η πρόεδρος κα Μπραϊμη, επρόκειτο να γίνει και η κοπή της πρωτοχρονιάτικης βασιλόπιτας, πλην όμως αυτό δεν πραγματοποιήθηκε λόγω του τριήμερου πένθους που κηρύχθηκε στη χώρα για το θάνατο των δύο πιλότων της Πολεμικής Αεροπορίας.

Έτσι, το Σώμα τίμησε τη μνήμη των δύο πιλότων τηρώντας σιγή ενός λεπτού.

Προγραμματικές συμβάσεις

Ακόμη, το Περιφερειακό Συμβούλιο ενέκρινε τη σύναψη προγραμματικών συμβάσεων της Περιφέρειας με τα υπουργεία Πολιτισμού, Προστασίας του Πολίτη, Αγροτικής Ανάπτυξης, καθώς και με το Δήμο Κόνιτσας για διάφορα έργα και συγκεκριμένα:

Μέσω σύναψης Προγραμματικών Συμβάσεων με το Υπουργείο Πολιτισμού η Περιφέρεια θα αναλάβει τη δημοπράτηση και υλοποίηση των έργων:

• Βελτίωση και Αποκατάσταση Οθωμανικού τεμένους Ιμαρέτ Άρτας, με προϋπολογισμό 1.633.000 ευρώ που θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης.

• Συντήρηση Μέκκειου Οικοτροφείου προϋπολογισμού 550.000 ευρώ.

• Οργάνωση και Ανάπτυξη ΔΗΠΕΔΕ 2023 προϋπολογισμού 30.000 ευρώ (στην προγραμματική συμμετέχει και η Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρηση Περιφερειακού Θεάτρου.

Με το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη/Αρχηγείο Ελληνικής Αστυνομίας για «Μελέτη αλλαγής χρήσης κτιρίου ΠΕ Θεσπρωτίας από κέντρο σπουδαστικής εστίας σε κτίριο Αστυνομίας κλπ», προϋπολογισμού 55.000 ευρώ.

Με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για την Εκπόνηση Διαχειριστικού Σχεδίου Βόσκησης Περιφέρειας Ηπείρου, εκτιμώμενης αξίας 1.555.539,06 (πλέον ΦΠΑ)

Με το Δήμο Κόνιτσας για τα έργα:

• Διευθέτηση ομβρίων και αποκατάσταση πρόσβασης προς επαρχιακό δίκτυο Πύργου Κόνιτσας, προϋπολογισμού 74.400 ευρώ

• Ολοκλήρωση του Κέντρου Πληροφόρησης Επισκεπτών στη Γέφυρα Βοϊδομάτη, προϋπολογισμού 30.000 ευρώ,

Για τα φορτηγά στην Ε.Ο. Ιωαννίνων-Τρικάλων

Τέλος, ο κ. Καχριμάνης ανέγνωσε στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου και της γραπτής απάντησης που έδωσε στη «Λαϊκή Συσπείρωση» για την  «Τοποθέτηση πινακίδων σήμανσης και απαγόρευση κυκλοφορίας οχημάτων βαρέως τύπου στην Ε.Ο. από τη διασταύρωση Περάματος έως την Παναγιά Τρικάλων».

Όπως ανέφερε – μεταξύ άλλων – η  Περιφέρεια  βρίσκεται σε επικοινωνία με την «Εγνατία Οδός Α.Ε.», προκειμένου να τοποθετηθούν πινακίδες σήμανσης που να υποδεικνύουν στους οδηγούς των φορτηγών αυτοκινήτων την εναλλακτική διαδρομή του οδικού άξονα, στην Περιφερειακή Ενότητα Ιωαννίνων και συγκεκριμένα στα λειτουργικά τμήματα της Εθνικής οδού Ιωαννίνων- Μετσόβου- Τρικάλων.

Ειδικά το τμήμα Πέραμα – Μέτσοβο (στην περιοχή Μπαλντούμας) αποτελεί την είσοδο/ έξοδο όλων των οχημάτων που κινούνται  προς το Βόρειο τμήμα της Π.Ε. Ιωαννίνων και για το λόγο αυτό η Περιφέρεια Ηπείρου έχει προβεί στη διαπλάτυνση των στροφών της Μπαλντούμας.

«Τυχόν απαγόρευση της κυκλοφορίας των οχημάτων άνω των 3,5 τόνων από το συγκεκριμένο τμήμα της Ε.Ο. θα επιβάρυνε επιπλέον το κυκλοφοριακό φορτίο στην περιφερειακή οδό και γενικά στο λεκανοπέδιο Ιωαννίνων», ανέφερε ο Περιφερειάρχης που καταλήγοντας τόνισε: «Επισημαίνουμε ότι η απαγόρευση κυκλοφορίας που θεσπίζει το άρθρο δεύτερο, παρ. 8 του Ν. 4388/2016 στα οχήματα μικρού βάρους άνω των 3,5 τόνων δεν είναι απόλυτη, αλλά με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών καθορίζονται οι εξαιρέσεις που αφορούν ιδίως τη μόνιμη διαμονή του ιδιοκτήτη σε όμορη περιοχή, τη συμμετοχή του οχήματος σε εκτέλεση δημόσιου ή ιδιωτικού έργου, την έδρα εγκατάστασης ή λειτουργίας επιχείρησης που έχει την ιδιοκτησία του οχήματος, τη θέση αγροτοκτηνοτροφικής έκτασης όμορης περιοχής της οποίας ο ιδιοκτήτης χρήσης ή τροχήλατα μηχανήματα και τα λεωφορεία. Η διάταξη αυτή δεν μας επιτρέπει επί της ουσίας να απαγορεύσουμε τη διέλευση των βαρέων οχημάτων που κινούνται από το Βόρειο τμήμα της Π.Ε. Ιωαννίνων προς και από την Εθνική Οδό Ιωαννίνων- Τρικάλων με είσοδο/έξοδο από την περιοχή Περάματος».

 

Βασίλης Λούπας