ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ – Αυξήθηκε, το Πάσχα, η επιβατική κίνηση

Αυξημένη ήταν η κίνηση στο Υπεραστικό ΚΤΕΛ νομού Ιωαννίνων αλλά, όπως δήλωσε χθες ο Πρόεδρος του ΚΤΕΛ, Γρηγόρης Γκίκας, σε καμία περίπτωση η κίνηση δεν έφτασε τα επίπεδα του 2019.

Οι μετακινήσεις έχουν περιοριστεί στο ελάχιστο και αυτό είναι αποτέλεσμα της ακρίβειας που δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην καθημερινότητα των πολιτών και δεν αφήνει πολλά περιθώρια για ταξίδια.

Ο κ. Γκίκας ερωτηθείς για την κίνηση των ημερών του Πάσχα εξήγησε ότι υπήρξε άνοδος μια εβδομάδα πριν το Πάσχα την περίοδο δηλαδή που μετακινούνται οι φοιτητές και επιστρέφουν στον μόνιμο τόπο κατοικίας τους.

Την Μεγάλη εβδομάδα η κίνηση δεν ήταν πολύ πάνω από το κανονικό ενώ μείωση κατέγραψε και η αποστολή ασυνόδευτων δεμάτων που συνήθως φεύγουν από την επαρχία με προορισμό τα αστικά κέντρα και κυρίως την πρωτεύουσα.

Φέτος, η ακρίβεια μάλλον δεν βοήθησε κανέναν στο να στείλει το αρνί ή το κατσίκι από το χωριό στην Αθήνα μιας και το κόστος είναι μεγάλο και η τσέπη… άδεια.

«Η επιβατική κίνηση ήταν αυξημένη την εβδομάδα που προηγήθηκε της Μεγάλης Εβδομάδας. Η κίνηση, όμως, σε καμία περίπτωση δεν είναι αυτή που ήταν το 2019. Μιλάω για το 2019 γιατί μόνο με αυτή τη χρονιά μπορούμε να κάνουμε συγκρίσεις. Και το 2020 και το 2021 οι συνθήκες ήταν ιδιαίτερες και άρα δεν μπορούμε να συγκρίνουμε τα νούμερα» λέει ο κ. Γκίκας και εξηγεί ότι πιθανόν κάποιοι φοιτητές δεν μετακινήθηκαν αλλά έμειναν για Πάσχα στην πόλη ή κάποιοι μετακινήθηκαν με δικά τους αυτοκίνητα.  «Τα ασυνόδευτα δέματα σε καμία περίπτωση δεν στάλθηκαν όπως τις προηγούμενες χρονιές» σημείωσε.

Τα διανομαρχιακά δρομολόγια

Την ίδια στιγμή,  μειωμένη είναι η κίνηση και στα διανομαρχιακά δρομολόγια καθώς και εδώ σύμφωνα με τον κ. Γκίκα δεν υπάρχουν επιβάτες και δεν αυξάνεται ο αριθμός των ατόμων που κάνουν χρήση των λεωφορείων.

Ο πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ ρωτήθηκε και για τα παράπονα που διατυπώθηκαν από την περιοχή της Κόνιτσας. Ο κ. Γκίκας έδωσε τις δικές του εξηγήσεις λέγοντας ότι για την Κόνιτσα έχουν καθημερινά τρία δρομολόγια ενώ την ίδια ώρα υπάρχει και το mini bus που κάνει καθημερινά τα δρομολόγια για χωριά της Κόνιτσας.

«Στην Κόνιτσα έχουμε τρία δρομολόγια την ημέρα. Ο αριθμός των επιβατών είναι μονοψήφιος… έχουμε δρομολόγια για την Κόνιτσα και τις αργίες .  Παράλληλα, έχουμε το μίνι μπας που κάνει τη συγκοινωνία σε όλα τα χωριά της Κόνιτσας. Δεν υπάρχει κόσμος και για αυτό δεν υπάρχουν δρομολόγια. Το μόνο αίτημα που έχει βάση και θα ικανοποιηθεί αφορά στην μετακίνηση της ώρας του μεσημεριανού δρομολογίου» απαντά ο κ. Γκίκας.

Η αύξηση των καυσίμων και των διοδίων οδηγεί πολλούς να αφήνουν το αυτοκίνητο και να προτιμούν να μεταβούν στην Αθήνα κυρίως με το λεωφορείο προκειμένου να μειώσουν το κόστος.

Το υπεραστικό ΚΤΕΛ έχει θέσει σε ισχύ δρομολόγιο που αναχωρεί τα ξημερώματα από τα Γιάννενα και φτάνει νωρίς το πρωί στην πρωτεύουσα ώστε κάποιος να προλάβει να κάνει τις δουλειές του και να επιστρέψει στα Γιάννενα εάν το θελήσει.

«Έχουμε πέντε δρομολόγια για Αθήνα. Υπάρχει και ένα που αναχωρεί το λεωφορείο στις 3 το πρωί ώστε όποιος θέλει να προλάβει να επιστρέψει το βράδυ».

Αναφορικά με τις αυξήσεις στα καύσιμα τονίζει: «Έχουμε ραγδαία αύξηση του πετρελαίου. Έχουμε μείωση στην τιμή του καυσίμου αλλά είναι υψηλό το κόστος μετακίνησης. Για να καταλάβετε εμείς προμηθευόμαστε περίπου με  1.70 το λίτρο. Υπάρχει σχεδόν διπλασιασμός των εξόδων του λεωφορείου αλλά  δεν επιθυμούμε να μετακυλήσουμε τις αυξήσεις αυτές στο επιβατικό κοινό»

Τέλος, θετικά είναι τα μηνύματα από τις σχολικές εκδρομές καθώς είναι μια σημαντική τόνωση στο τομέα των μεταφορών «ευτυχώς οι εκδρομές έχουν ξεκινήσει και θα συνεχιστούν. Βοηθούν οι εκδρομές αυτές όχι μόνο τις μεταφορές αλλά πολλούς εμπορικούς τομείς».