Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ «PISA»

Τα συμπεράσματα και τις προτάσεις της κατέθεσε στην υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, η αρμόδια Επιστημονική Επιτροπή, μετά από μελέτη και αποτίμηση των Εθνικών Εξετάσεων Διαγνωστικού Χαρακτήρα 2022, προκειμένου να αξιοποιηθούν στο πλαίσιο της χάραξης εκπαιδευτικής πολιτικής με στόχο τη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Τα κύρια σημεία της σχετικής έκθεσης της επιτροπής, σχετικά με τις εξετάσεις, οι οποίες αφορούσαν στα γνωστικά αντικείμενα της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών.

Σχετικά με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας, κρίνεται αναγκαίο να ενδυναμωθεί η κειμενοκεντρική προσέγγιση του γλωσσικού μαθήματος με εστίαση στην παιδαγωγική των πολυγραμματισμών και στη νοηματοδότηση της γλωσσικής πολυμορφίας και ετερότητας, ενώ ως προς τα Μαθηματικά, αναδεικνύεται η ανάγκη εμπέδωσης βασικών μαθηματικών εννοιών μέσω της συστηματικής εξάσκησης στην επίλυση προβλημάτων, καθώς και η ενίσχυση του μαθηματικού συλλογισμού και της επιχειρηματολογίας μέσα από μετατοπίσεις στη διδακτική πρακτική που εστιάζουν στη συμπερίληψη και στη σύνδεση των Μαθηματικών με τον πραγματικό κόσμο.

(A.)