Εκπαιδευτικά προγράμματα στη Ζωσιμαία Κεντρική Βιβλιοθήκη

Η «Βιβλιοθήκη Γνώσης και Συναισθημάτων» της Ζωσιμαίας Δημόσιας Κεντρικής Ιστορικής Βιβλιοθήκης Ιωαννίνων συνεχίζει, όπως κάθε χρονιά, και φέτος την υλοποίηση των εκπαιδευτικών της προγραμμάτων για παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας,  για τη σχολική χρονιά 2022 – 2023, με τα νέα προγράμματα «Μια καλημέρα είν’ αυτή» και «Είπε ο γάιδαρος τον πετεινό…».

Στη διάθεση των σχολείων θα είναι και τα εκπαιδευτικά μας προγράμματα,  «Τι μου λείπει;», «Αν η αγάπη δεν είχε λόγια»  και «Ο δικός μας Όλυμπος».

Το πρόγραμμα «Αν η αγάπη δεν είχε λόγια» σχεδιάστηκε έτσι ώστε να μπορεί να ενταχθεί και στο μάθημα της εισαγωγής της αγγλικής γλώσσας στο νηπιαγωγείο. Όλα τα εκπαιδευτικά προγράμματα της βιβλιοθήκης μας μπορούν να ενταχθούν σε αντίστοιχες θεματικές των εργαστηρίων δεξιοτήτων.

Τα προγράμματα θα υλοποιηθούν μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας με αφηγήσεις, διαδικτυακές δραστηριότητες και παιχνίδια.

Για επιπλέον πληροφορίες και προγραμματισμό δράσεων,  οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με τη Γραμματεία της Ζωσιμαίας Βιβλιοθήκης, κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες, στο τηλέφωνο 2651072863 ή να αποστέλλουν μήνυμα στην ηλεκτρονική διεύθυνση:  zosimaialib@sch.gr

«Μια καλημέρα είν’ αυτή»:

(Νηπιαγωγείο & Α’-Β’ Δημοτικού) – «Οι Καλημέρες ενός ιππότη». Πώς μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τη συστολή μας; Πως καλημερίζουμε χωρίς φόβο; ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να ξεκινήσουμε μια κουβέντα, μια επικοινωνία με γνωστούς και φίλους μας;

Με αφορμή το βιβλίο «Οι καλημέρες ενός ιππότη», της Ιωάννας Μπαμπέτα, εκδόσεις Μεταίχμιο, ο κάθε μαθητής θα εκφράσει τους φόβους και τις δυσκολίες του στις συναναστροφές του και μέσα από τη ζωγραφική και καταστάσεις προβληματισμού θα βρει τους τρόπους που θα το διευκολύνουν για να τις αντιμετωπίσει. (Αφήγηση, ζωγραφική, κινητικό παιχνίδι, διαδικτυακά παιχνίδια).

«Είπε ο γάιδαρος τον πετεινό…»:

(Γ’ – Δ’ – Ε’  ΣΤ’ Δημοτικού). Τι είναι φυσιολογικό και τι παράξενο; Πως πρέπει να αντιμετωπίζουμε τη διαφορετικότητά μας; Κερδίζεις αν είσαι ο πραγματικός σου εαυτός;

Μέσα από το βιβλίο  «Παράξενος» του Κολομβιανού εικονογράφου και συγγραφέα Χάρολντ Χιμένες Κανισάλες, εκδόσεις Διάπλαση, οι μαθητές θα πάρουν μαθήματα αυτογνωσίας και αποδοχής του εαυτού τους με χιούμορ. Με αφορμή το βιβλίο, οι μαθητές  θα σκεφτούν τι δουλειές θα μπορούσαν να κάνουν τα πρόσωπα της ιστορίας στο χώρο της βιβλιοθήκης. (Αφήγηση, ζωγραφική, διαδικτυακά παιχνίδια)

«Ο δικός μας Όλυμπος»:

(Γ’ Δημοτικού) – Οι βασικοί Ολύμπιοι Θεοί συστήνονται στους μικρούς μας φίλους. Ονόματα, ιδιότητες, παραστάσεις στις διάφορες μορφές της τέχνης και σύμβολα τότε και τώρα. (Παρουσίαση, παιχνίδια γνώσης, κουίζ, μουσικοκινητικό παιχνίδι).

«Τι μου λείπει;»:

(Νηπιαγωγείο – Δημοτικό). Ο Μικρός Βασιλιάς των Λουλουδιών είναι μόνος. Του λείπει μια πριγκίπισσα… Σελίδα τη σελίδα, ένας κήπος ανθίζει. Ένα πολύχρωμο βιβλίο, με ιδιαίτερη εικαστική ματιά που μιλά για την αναζήτηση της ευτυχίας.

Με αφορμή το παραμύθι «Ο μικρός βασιλιάς των λουλουδιών” της Κβέτα Πατσοφσκά, (εκδόσεις καλειδοσκόπιο, 2006)  οι μαθητές θα δουν τις φιγούρες του παραμυθιού να ζωντανεύουν και θα ακολουθήσουν το βασιλιά στη διαδρομή του για την αναζήτηση της πριγκίπισσας. Θα σκεφτούν τι λείπει στον καθένα και  τα παιδιά μπορούν να ζωγραφίσουν αυτό που τους λείπει και να αναρτήσουν τη ζωγραφιά τους σε ταμπλό του σχολείου ή να την αφήσουν στη βιβλιοθήκη μας ή να τη στείλουν στο email zosimaialib@sch.gr. (Αφήγηση, περιήγηση σε μέρη του Νομού Ιωαννίνων, ζωγραφική, διαδικτυακά παιχνίδια).

«Αν η αγάπη δεν είχε λόγια»:

(Νηπιαγωγείο– Δημοτικό) – «Η αρπαγή της κότας…» Μία ιστορία χωρίς λόγια. Μπορεί να υπάρξει ιστορία χωρίς λόγια; Τα πράγματα είναι πάντα όπως φαίνονται; Είμαστε ανοιχτοί στο διαφορετικό και το απρόβλεπτο; Μία αλληγορική, πολυεπίπεδη ιστορία για την υπέρβαση των στερεοτύπων (χαρακτήρων, σχέσεων, συμπεριφορών), το δικαίωμα της επιλογής αλλά και τη δύναμη της αγάπης. Με αφορμή το βιβλίο της Béatrice Rodriguez “Η αρπαγή της κότας» (Εκδόσεις Ηλίβατον, 2008), ο κάθε μαθητής θα κάνει την προσωπική του ανάγνωση με οδηγό τη φαντασία του  και θα σκεφτεί με ποιο τρόπο μπορεί να δείξει την αγάπη του  στους άλλους χωρίς λόγια.

(Αφήγηση, δραματοποίηση, διαδικτυακά παιχνίδια).

Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Αρετή Λαγού, Σοφία Γκέρτζου.