Από τον πρόεδρο της εταιρείας παρουσιάστηκε και στα Γιάννενα ο ψηφιακός πομποδέκτης που μπορεί να χρησιμοποιεί κάθε χρήστης του αυτοκινητόδρομου, κερδίζοντας χρόνο και χρήμα – Κανένα περιθώριο για λειτουργία των ΣΕΑ Ελευθεροχωρίου και άλλων ΣΕΑ κατά μήκος της Εγνατίας
Θετικές, αλλά και αρκετές αρνητικές ειδήσεις είχε η αναλυτική ενημέρωση του προέδρου της Εγνατία Οδός Α.Ε. και τους διευθύνοντος συμβούλου, την οποία παρείχαν από τα Γιάννενα με αφορμή τη χρήση του Egnatia Pass.
Συγκεκριμένα, ο κ. Κωνσταντόπουλος, πρόεδρος της Εγνατία Οδός Α.Ε και ο Κων. Κουτσούκος, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας βρέθηκαν την Πέμπτη στα Ιωάννινα για να παρουσιάσουν τον ψηφιακό πομποδέκτη που μπορεί να χρησιμοποιεί κάθε χρήστης του αυτοκινητόδρομου, κερδίζοντας σε χρόνο, σε χρήμα, αλλά και στην ποιότητα του ταξιδιού του.
Ωστόσο, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Ioannina TV, σε μία σειρά ζητημάτων, πολλά από τα οποία παραμένουν ανοιχτά για αρκετά χρόνια μάλιστα σε τοπικό επίπεδο, όπως είναι η βελτίωση του μοναδικού Ανισόπεδου Κόμβου της Εγνατίας στο λεκανοπέδιο, η πιθανότητα κατασκευής κάποιας νέας εξόδου στο βόρειο τμήμα του (Δρίσκος) και ακόμη η λειτουργία των ΣΕΑ, οι απαντήσεις ήταν ή αρνητικές ή δεν υπήρχαν.
Άλλωστε, η προοπτική της παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου έχει πλέον προχωρήσει μέσω ΤΑΙΠΕΔ και όπως τόνισε ο κ. Κωνσταντόπουλος σε ένα χρόνο από σήμερα, πιθανότατα θα μιλάμε για διαφορετικά πράγματα, για τα οποία η διοίκηση της εταιρείας δε μπορεί να τοποθετηθεί αρμοδίως και υπεύθυνα.
«Αυτό που έκανε η διοίκηση τα δύο τελευταία χρόνια ήταν να ξεπεράσει την πενταετή απραξία και να κάνει σημαντικά βήματα σε διάφορα ζητήματα. Σε ένα χρόνο από σήμερα δεν ξέρουμε τι θα γίνει και δε μπορoύμε να προβλέψουμε τίποτε σχετικό», ανέφερε ο κ. Κωνσταντόπουλος.
Για την προοπτική λειτουργίας των ΣΕΑ Ελευθεροχωρίου και άλλων ΣΕΑ κατά μήκος της Εγνατίας, ο κ. Κωνσταντόπουλος είπε πως η δικαστική απόφαση του ΣτΕ ενόψει της παραχώρησης δεν αφήνει κανένα περιθώρια έναρξης λειτουργίας των Σταθμών, μέχρι νεωτέρας.
Επίσης, ο κ. Κουτσούκος απέκλεισε κάθε προοπτική κατασκευής μίας νέας εξόδου στο λεκανοπέδιο (βόρειο τμήμα), ενώ ερωτηθείς σχετικά με τον οδικό άξονα Ηγουμενίτσα – Μαυρομμάτι, στον οποίο η Εγνατία Α.Ε. έχει αναλάβει την εκπόνηση των μελετών ήταν συγκρατημένα αισιόδοξος ως προς τα χρονοδιαγράμματα ολοκλήρωσης ως το τέλος του 2023.
Το Εgnatia Pass
Από την άλλη, ο σκοπός της παρουσίας της διοίκησης της εταιρείας ήταν η παρουσίαση και στην Ήπειρο του νέου πομποδέκτη Egnatia Pass, που δίνει πολλαπλές δυνατότητες στους χρήστες για να μειώσουν το χρόνο του ταξιδιού τους, χωρίς να κάνουν στάσεις στους σταθμούς διοδίων, να εκμεταλλευτούν τα εκπτωτικά πακέτα, αλλά και να βελτιώσουν την ποιότητα του ταξιδιού τους.
«Ήταν ένα όνειρο για εμάς στη διοίκηση και ένα αίτημα πολλών ετών. Ζητάμε την υποστήριξη των πολιτών σε αυτό το εγχείρημα», ανέφερε ο κ. Κωνσταντόπουλος, που υπενθύμισε παράλληλα, ότι η Εγνατία μέχρι και σήμερα έχει τη χαμηλότερη χρέωση χρήσης που είναι μόλις 0,03 ευρώ το χιλιόμετρο.
Ο κ. Κουτσούκος από την άλλη, ενόψει αλλαγών και εφαρμογής αναλογικής χρέωσης στα διόδια, τόνισε, ότι η αναλογικότητα ουσιαστικά υπάρχει και σήμερα. «Απλώς δεν είναι στο 100% αλλά σε ένα ποσοστό 70-80%», ανέφερε.
Τέλος, το μεγάλο πλεονέκτημα του πομποδέκτη Egnatia Pass είναι η διαλειτουργικότητα, καθώς ο χρήστης μπορεί να κάνει χρήση της δυνατότητας άμεσης διέλευσης από τα διόδια, όχι μόνο της Εγνατίας, αλλά στο σύνολο των αυτοκινητόδρομων της χώρας από την Ιόνια και την Ολυμπία Οδό, μέχρι τους αυτοκινητόδρομους της Πελοποννήσου.
Ήδη, τον πομποδέκτη Egnatia Pass έχουν πάρει και χρησιμοποιούν 115.000 χρήστες της οδού, ενώ όσοι ενδιαφέρονται μπορούν να απευθύνονται σε οκτώ Σημεία Εξυπηρέτησης, για να υποβάλλουν την αίτησή τους και να αποκτήσουν τον πομποδέκτη. Ελκυστικά είναι και τα εκπτωτικά πακέτα που προσφέρει η εταιρεία σε επαγγελματίες και σε μόνιμους κατοίκους των περιοχών, ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοινώθηκαν στην παρουσίαση, μόνο από το Σημείο Εξυπηρέτησης στο Σταθμό Διοδίων Παμβώτιδας έχουν διατεθεί 1.700 περίπου πομποδέκτες σε πολίτες από την ευρύτερη περιοχή.