Καμία είδηση και καμία εξέλιξη αναφορικά με το ζήτημα της μεταφοράς του υπολείμματος, δεν περιελάμβανε η τελευταία έκτακτη συνεδρίαση του Δ.Σ. του Συνδέσμου Διαχείρισης Αποβλήτων.
Ο Σύνδεσμος επιχειρεί πλέον να βρει λύσεις στο θέμα των αρμοδιοτήτων του και κυρίως στο ζήτημα της λειτουργίας της Μονάδας Επεξεργασίας Αποβλήτων.
Από την άλλη, η πρόσφατη δημόσια παρέμβαση της Περιφέρειας Ηπείρου και οι δηλώσεις του Περιφερειάρχη, Αλέξανδρου Καχριμάνη, ότι δεν πρόκειται να παραχωρηθεί το εργοστάσιο στον ΦοΔΣΑ αν δεν επιλυθούν συγκεκριμένες παράμετροι και προβλήματα, όπως κυρίαρχα το θέμα των οφειλών που έχουν συσσωρευτεί από τους δήμους προς την Περιφέρεια και το εργοστάσιο έκανε ξανά πιο θολό το τοπίο.
Την ίδια στιγμή όμως πλησιάζουν και οι εκλογές του 2023 για την αυτοδιοίκηση, οπότε, με βεβαιότητα μπορεί να πει κανείς, ότι η λήψη αποφάσεων, που τυχόν θα επιβαρύνουν τους πολίτες μέσω των ανταποδοτικών τελών, δεν αποτελεί καν επιλογή, επομένως, αυτό που αναζητείται, είναι μία (ακόμη) διέξοδος και σε αυτό.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, ο συγκεκριμένος λόγος, οδήγησε την πλειονότητα των άλλων μελών εκτός της Π.Ε. Ιωαννίνων, να κρατήσουν χαμηλά τους τόνους της αντιπαράθεσης με την Περιφέρεια Ηπείρου, ενώ στα αξιοσημείωτα της χθεσινής συνεδρίασης ήταν και η πρόταση που κατέθεσε ο αντιπρόεδρος Θ. Μπέγκας, για να γίνει συνάντηση με τον Αλ. Καχριμάνη, ώστε να διευθετηθούν τα ανοιχτά ζητήματα και οι εκκρεμότητες.
Η πρόταση του κ. Μπέγκα, προκάλεσε όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, αρκετά μεγάλη ένταση στη συνεδρίαση, κυρίως από τα μέλη του ΔΣ που από την πρώτη στιγμή ήρθαν απέναντι στις επιλογές της περιφερειακής αρχής, με τον πρόεδρο κ. Καλαντζή, να λειτουργεί «πυροσβεστικά» στο τέλος λέγοντας, ότι θα απευθυνθεί ο ίδιος με τις υπηρεσίες του Φορέα για να συναντηθεί με τον κ. Καχριμάνη.
Ο Δήμος Ιωαννιτών
Επίσης, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, στη χθεσινή συνεδρίαση του Δ.Σ. από την Π.Ε. Ιωαννίνων απείχε το σύνολο των μελών πλην των αντιδημάρχων του Δήμου Ιωαννιτών και του δημάρχου Δωδώνης, Χρ. Ντακαλέτση.
Για το κυρίαρχο ζήτημα που είναι πλέον αυτό της μεταφοράς του υπολείμματος ενόψει της ολοκλήρωσης της περιόδου για την οποία το έργο εκτελείται από την ανάδοχο εταιρεία του Αστικού ΚΤΕΛ και επειδή κατατέθηκε η άποψη – που δεν έχει όμως νομική βάση και περιεχόμενο – να ενεργοποιηθεί η σύμβαση με τον προηγούμενο ανάδοχο, μόνον ο Δ. Ιωαννιτών τοποθετήθηκε ξεκάθαρα και κατέθεσε συγκεκριμένη πρόταση.
Όπως τόνισε στο Δ.Σ. ο αντιδήμαρχος κ. Αρλέτος, από τη στιγμή που ο ΦοΔΣΑ είναι ο καθολικός διάδοχος της Περιφέρειας Ηπείρου και αφού βρίσκεται σε ισχύ η σύμβαση με το Αστικό ΚΤΕΛ, ο Φορέας θα πρέπει να κινηθεί στην κατεύθυνση να συνεχίσει να υλοποιεί (προφανώς με ανανέωση – παράταση της ανάθεσης για το έργο) τη σύμβαση και ταυτόχρονα να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την προκήρυξη του διαγωνισμού για τη μεταφορά του υπολείμματος.
Στον διαγωνισμό αυτό όμως όπως ανέφερε ο κ. Αρλέτος θα πρέπει να συντρέχουν δύο βασικές προϋποθέσεις.
Η πρώτη, ότι η τιμή εκκίνησης θα είναι η τιμή με την οποία υλοποιείται σήμερα η μεταφορά του υπολείμματος από το Αστικό ΚΤΕΛ και η δεύτερη, ότι η μεταφορά του υπολείμματος θα γίνεται υποχρεωτικά από φορτηγά οχήματα ΔΧ (Δημοσίας Χρήσεως) και όχι από Ι.Χ., όπως άλλωστε αναφέρει σαφώς και χωρίς καμία παρερμηνεία η απόφαση (1072/2022) της Ενιαίας Αρχής Δημόσιων Συμβάσεων, που απέρριψε την προσφυγή της πρώην αναδόχου εταιρείας κατά της Περιφέρειας Ηπείρου για τη μεταφορά του υπολείμματος. Απάντηση επί της πρότασης δεν υπήρξε, αλλά ούτε και απόφαση για κάποια άλλη πρόταση ελήφθη…