Επιστολή – απάντηση προς την αντιδήμαρχο Πολιτισμού και πρόεδρο του Πνευματικού Κέντρου, απέστειλαν τα μέλη του Συλλόγου Καθηγητών του Δημοτικού Ωδείου Ιωαννίνων.
Η επιστολή, έρχεται λίγες μόνο ώρες μετά τη συνέντευξη Τύπου της κας Ακονίδου, και σε αυτή αρχικά σημειώνεται πως κανείς δεν αμφιβάλλει για τα μειωμένα έσοδα του Πνευματικού Κέντρου και τη δύσκολη οικονομική κατάσταση στη οποία έχει περιέλθει.
Στη συνέχεια σημειώνει ο Σύλλογος: «Ποιος όμως διοικεί το Πνευματικό Κέντρο και για ποιους λόγους οδηγήθηκε στην κατάσταση αυτή; Σίγουρα υπήρξαν οι καραντίνες, η πανδημία και οι συνέπειες αυτών. Αλλά εσείς δεν είσαστε που αποφασίσατε στην πρώτη καραντίνα (Μάρτιος 2020 – Ιούνιος 2020) να απαλλάξετε από τα δίδακτρα όλους τους μαθητές του Δημοτικού Ωδείου, παρότι συνέχισαν τα μαθήματα διαδικτυακά; και με δική σας πάλι απόφαση μειώθηκαν στο 50% τα δίδακτρα οριζοντίως σε όλους τους μαθητές στη δεύτερη καραντίνα (Νοέμβριος 2020 – Απρίλιος 2021), ενώ συνεχίζονταν τα μαθήματα ξανά διαδικτυακά; Η μείωση που παρουσιάζεται στο μαθητολόγιο την περίοδο εκείνη, οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στους μαθητές της χορωδίας, οι οποίοι δεν ενεγράφησαν το 2021-22, αφού δεν επιτρέπονταν η λειτουργία φωνητικών συνόλων.
Η μείωση των εσόδων και τα πενιχρά οικονομικά του Πνευματικού Κέντρου, χρειάζονται ένα πλήρες και αποτελεσματικό σχέδιο αντιμετώπισης, ώστε να επανακάμψει και να εξυγιανθεί. Το γεγονός ότι «δεν έχω χρήματα», αντιμετωπίζεται με μειώσεις σε θέσεις εργασίας, ώρες προβών, εκδηλώσεις και συναυλίες, δεν είναι δύσκολο να το σκεφθεί και να το εφαρμόσει ο οποιοσδήποτε».
Αμέσως μετά ο Σύλλογος σημειώνει προς την κα Ακονίδου πως «οι λόγοι που θέσατε για τη μείωση των θέσεων στο Ωδείο, θα πρέπει να μας κάνει χαρούμενους που δεν «κόψατε» όλες τις θέσεις ΙΔΟΧ παρά μόνο τριών συναδέλφων; Στα άλλα Ωδεία που λειτουργούν στην πόλη, υπήρξε αύξηση στο διδακτικό τους προσωπικό, γιατί αυτό απλά σημαίνει περισσότερους μαθητές και άρα περισσότερα έσοδα για κάθε Ωδείο. Άλλωστε, γνωρίζετε καλά ότι η σχέση μαθητή – καθηγητή είναι πάντοτε πολύ ισχυρή και δύσκολα κλονίζεται. Συνεπώς, αν δεν προσληφθεί ένα καθηγητής ΙΔΟΧ, πιστεύετε ότι οι μαθητές του θα εγγραφούν στο Ωδείο και απλά θα αλλάξουν δάσκαλο; Σίγουρα όχι. Έτσι, οι καθηγητές ΙΔΑΧ θα συνεχίσουν να έχουν όσους μαθητές είχαν και ίσως κάποιους νέους που θα εγγραφούν για πρώτη φορά. Οι άλλοι μαθητές τι θα γίνουν; Θα ακολουθήσουν τον καθηγητή ΙΔΟΧ σε κάποιο άλλο Ωδείο που θα του προσφέρει εργασία και θα τον πληρώσει από τα δίδακτρα των μαθητών του, τα οποία εμείς ως Δημοτικό Ωδείο θα τα χάσουμε. Συνεπώς, σε τι ωφελεί το σχέδιο που έχετε για την εξυγίανση και την «οικονομία» στο Πνευματικό Κέντρο; Σε ποιες άλλες ενέργειες έχετε προβεί για να περιορίσετε τις δαπάνες/σπατάλες; Τα μόνα που πληροφορηθήκαμε αφορούν εμάς, τους εργάτες του πολιτισμού και της εκπαίδευσης, με μειώσεις θέσεων, περικοπές σε πρόβες και σε εκδηλώσεις».
Και καταλήγοντας σημειώνει ο Σύλλογος Καθηγητών του Δημοτικού Ωδείου Ιωαννίνων: «Δεν αρκεί η τίμια και ξεκάθαρη από μέρους σας παραδοχή της μείωσης των εσόδων επί της θητείας σας, αλλά χρειάζεται μια τολμηρή παρέμβαση που θα οδηγήσει το Πνευματικό Κέντρο και τις δομές του στη σταδιακή εξυγίανση, με απλούς και στοχευμένους τρόπους, διατηρώντας γύρω του όλους τους εργαζομένους να το υποστηρίζουν σαν μια γροθιά, έχοντας όλους τους πολίτες αρωγούς σε κάθε του εκδήλωση και δραστηριότητα και ενεργοποιώντας όλες τις υγιείς πολιτιστικές δυνάμεις σε μια στεντόρεια φωνή διεκδίκησης πόρων από την κεντρική διοίκηση, τους χορηγούς, τους ευεργέτες και την τοπική κοινωνία.
Εμείς δεν θα σταθούμε στους ισχυρισμούς σας για μεθόδους μικροπολιτικής και αντιπολίτευσης. Εξάλλου αυτή η θέση πρέπει να είναι χωρίς πολιτικές αποχρώσεις, μια θέση από την οποία μπορείτε να αντιληφθείτε τον πολιτισμό και την τέχνη και είναι στην ευχέρειά σας να μας το αποδείξετε. Αναμένουμε τις άμεσες ενέργειές σας και παραμένουμε στις επάλξεις του αγώνα έως την τελική μας δικαίωση».