Νέες βολές για τις εξελίξεις στο Πνευματικό Κέντρο

Τη «σκυτάλη» των ανακοινώσεων πήραν η παράταξη «Ενότητα Πολιτών» και οι μαθητές και γονείς μαθητών της Σχολής Χορού του Πνευματικού Κέντρου

 

Συνέχεια στο θέμα που έχει προκύψει με τις τελευταίες εξελίξεις στο Πνευματικό Κέντρο, δίνουν με ανακοινώσεις τους, η παράταξη «Ενότητα Πολιτών – Νέα Γιάννενα» και οι μαθητές και γονείς μαθητών της Σχολής Χορού του Πνευματικού Κέντρου.

Η παράταξη Μπέγκα σημειώνει αρχικά πως «η επιστολή διαμαρτυρίας των μαθητών και γονέων της σχολής χορού με σαφείς αναφορές στην έλλειψη καθαριότητας, θέρμανσης και ασφάλειας ήταν η αιτία να ξεχειλίσει το ποτήρι της αγανάκτησης. Ο δήμαρχος, που στο παρελθόν υπήρξε και πρόεδρος του Πνευματικού Κέντρου, ανέλαβε εργολαβικά της διάλυση του μεγαλύτερου φορέα πολιτισμού του δήμου.

Η πρωτοφανής στα χρονικά αντιπαράθεση μεταξύ διοίκησης, εργαζομένων, γονέων και μαθητών αποδεικνύει του λόγου το αληθές».

Στη συνέχεια η παράταξη θέτει συγκεκριμένα ερωτήματα:

– Το Πνευματικό Κέντρο διαθέτει πέντε μουσικά σχήματα. Τη συμφωνική ορχήστρα, τη φιλαρμονική, την μπαντίνα, τη χορωδία και την παιδική χορωδία Do Re Mi. Την ίδια ώρα αμείβει έξι μαέστρους. Γιατί; Δεν θα μπορούσε να λειτουργήσει άρτια με λιγότερους, επιτυγχάνοντας εξοικονόμηση πόρων;

– Απ’ αυτή την εξοικονόμηση δεν θα μπορούσε να προσλάβει καθηγητές στο ωδείο με βάση την αρχική προκήρυξη, αντί να μειώνει τις θέσεις αυτών; Άλλωστε η ανταμοιβή των καθηγητών είναι ανταποδοτική, γιατί σημαντικό μέρος της καλύπτεται από τα δίδακτρα των μαθητών.

– Το «παράρτημα» της Ανατολής υπό ποιους όρους λειτουργεί και πόσο κοστίζει;

– Αληθεύει ότι οι μαθητές του πληρώνουν λιγότερα δίδακτρα δημιουργώντας συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού σε σχέση με την κεντρική δομή; Αληθεύει ότι η διοίκηση διαβεβαιώνει τους γονείς ότι οι μαθητές του θα λάβουν πιστοποιημένο πτυχίο;

– Στην προσπάθεια προσέλκυσης μαθητών στο ωδείο ώστε να αυξηθεί ο αριθμός τους και να αντιμετωπιστεί ο ανταγωνισμός από τα ιδιωτικά ωδεία, τι έχει κάνει η διοίκηση σε σχέση με τη χρήση σύγχρονων μεθόδων προβολής και διαφήμισης;

– Ισχύουν τα όσα καταγγέλλουν γονείς και μαθητές για τις συνθήκες στη σχολή χορού;

– Γιατί μειώθηκαν οι πρόβες των μουσικών συνόλων και κυρίως της συμφωνικής ορχήστρας; Υπάρχουν έγγραφες εισηγήσεις των καθ’ ύλην ειδικών (μαέστρων) ότι με τις μειωμένες πρόβες θα επιτευχθούν τα επιθυμητά ποιοτικά αποτελέσματα; Θα πραγματοποιηθεί φέτος η πρωτοχρονιάτικη συναυλία της συμφωνικής ορχήστρας, γεγονός που αναβάθμισε άρδην την ποιότητα των εκδηλώσεων για την υποδοχή του νέου χρόνου;

Και καταλήγοντας η παράταξη Μπέγκα αναφέρει μεταξύ άλλων: «Πρέπει επίσης να επισημάνουμε ότι η παράταξή μας, επειδή ασπάζεται την αρχή της συνέχειας φρόντισε να συνεχίσει και να αναβαθμίσει αυτό που παρέλαβε από τη διοίκηση Ελισάφ σε σχέση με τη συμφωνική ορχήστρα, η οποία έχει καταστεί το πνευματικό στολίδι του τόπου. Ο πρώην πρόεδρος του Πνευματικού Κέντρου ενεργοποίησε ξανά τη συμφωνική ορχήστρα ενώ στη δική μας θητεία η παρουσία της έφτασε στο υψηλότερο επίπεδο».

Οι μαθητές

της Σχολής Χορού

Παράλληλα, ανακοίνωση εξέδωσαν και οι μαθητές και γονείς μαθητών της Σχολής Χορού του Πνευματικού Κέντρου.

Σε αυτή σημειώνονται αρχικά τα εξής: «Την ώρα που οικογένειες και φοιτητές έρχονται αντιμέτωποι με την αύξηση του πληθωρισμού, την ακρίβεια σε ρεύμα, καύσιμα, τρόφιμα, σε στέγαση ο Δήμος απαντάει με αύξηση των διδάκτρων όχι μόνο στην σχολή μας αλλά σε όλες σχεδόν τις δραστηριότητες του Πνευματικού Κέντρου. Η πρόσβαση στην ενασχόληση με την τέχνη και τον πολιτισμό είναι δικαίωμα όλων και με αυτά τα μέτρα η νεολαία της πόλης ‘πετάγεται’ εκτός.

Ενώ, η Δημοτική αρχή μιλάει για «βάθος κάτω από την επιφάνεια» η κατάσταση που αντιμετωπίσαμε τον περσινό χειμώνα στην σχολή χορού είναι η εξής: έλλειψη θέρμανσης, ασφάλειας  και καθαριότητας. Πιο συγκεκριμένα, τα προβλήματα ήταν τόσο εμφανή, καθώς μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας υπήρχαν σκουλήκια, σφήκες, ενώ κατά τις μέρες που έβρεχε το νερό έσταζε από την οροφή, και τα σώματα του καλοριφέρ είναι σχεδόν κατεστραμμένα στις μισές αίθουσες. Το κτήριο είναι νεοκλασικό και δεν έχει γίνει η απαραίτητη αναπαλαίωση – συντήρηση, γι’ αυτό δεν υπάρχει η κατάλληλη μόνωση με αποτέλεσμα την απώλεια θέρμανσης τους δύσκολους μήνες του χειμώνα. Επιπλέον, τα πατώματα έχουν υποστεί φθορά λόγω μη συντήρησης και αλλαγής τους, υλικοτεχνική υποδομή που είναι απαραίτητη ώστε να εξασφαλίζεται η προστασία από τους κραδασμούς και από ατυχήματα τόσο στον κλασικό, όσο και στον σύγχρονο χορό. Τέλος, οι μπάρες ανά τακτά χρονικά διαστήματα πέφτουν, ενώ για να μη μαδανε από σκουριά αναγκάζεται να τις βάψει η διευθύντρια».

Επίσης σημειώνουν πως «η αύξηση των διδάκτρων χωρίς κάποια επιπλέον παροχή υπηρεσιών ή συντήρηση των υποδομών στα μάτια μας φαντάζει από την μία τραγελαφική και ενέχει ψήγματα σκοπιμότητας, οδηγώντας σε υποστήριξη των ιδιωτικών σχολών χορού και σε λουκέτο την μόνη δημόσια δομή χορού στα Γιάννενα με ιστορία στο χώρο του χορού και ποιότητα στο επίπεδο των μαθημάτων της».

Και καταλήγοντας επισημαίνουν μεταξύ άλλων: «Σαν αποτέλεσμα βλέπουμε να υποβαθμίζεται, λοιπόν, το επίπεδο μάθησης και εν γένει όλη η εκπαιδευτική διαδικασία. Η μάθηση οφείλει να είναι μια ασφαλής σύνδεση ανάμεσα στον μαθητή και τον εκπαιδευτικό, προκειμένου να σχηματιστούν ισχυροί δεσμοί για την επίτευξη των στόχων και δεν είναι λογικό να διαταράσσεται κατά το δοκούν ανάλογα με τις επιθυμίες της διοίκησης.

Απαιτούμε, την αναβάθμιση όλων των δομών του Πνευματικού Κέντρου και την στελέχωση  εργαζομένων όλων των ειδικοτήτων, που να καλύπτουν το σύνολο των ολοένα αυξανόμενων αναγκών και να εξασφαλίζουν την ποιότητα της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης, τη διαφάνεια των διαδικασιών στις προκηρύξεις με γνώμονα την προϋπηρεσία, το καλλιτεχνικό και διδακτικό έργο των καθηγητών και χωρίς να γίνεται κατάχρηση κοινωνικών κριτηρίων που δεν προσιδιάζουν στην ιδιότητα του καλλιτεχνικού προσωπικού εποπτευόμενων φορέων του κράτους, βάσει και της νομοθετικής πρόβλεψης του ΑΣΕΠ».