Μέσω ανάρτησής του ο Περιφερειάρχης, απαντά στην κριτική για το μέλλον του έργου, σημειώνοντας πως η μελέτη έχει ήδη ωριμάσει – Νέες αντιδράσεις προς την κυβέρνηση για τον συγκεκριμένο οδικό άξονα, από την παράταξη «Κοινό των Ηπειρωτών», αλλά και από τον κυβερνητικό βουλευτή Στ. Καλογιάννη
Ένα έργο που μέχρι να μπουν «μπουλντόζες» και να ξεκινήσει η κατασκευή του, θα δέχεται συνεχώς κριτική και θα αποτελεί πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης, ήταν και είναι ο οδικός άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά.
Με αφορμή την παρουσία του Πρωθυπουργού στις επετειακές εκδηλώσεις στην περιοχή για την 28η Οκτωβρίου, υπήρξε ένας νέος γύρος αντιδράσεων, για τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά, δηλαδή το τμήμα της Ιόνιας οδού που υπολείπεται να κατασκευαστεί, ίσως και επειδή το υπουργείο Υποδομών είχε προσδιορίσει πριν από ένα χρόνο, ότι οι μελέτες θα ολοκληρωθούν και θα παραδοθούν ώστε να δημοπρατηθεί το έργο, μέχρι το τέλος του έτους.
Οι αντιδράσεις είναι έντονες από κόμματα, παρατάξεις και εκλεγμένους, μεταξύ αυτών και από τον Σταύρο Καλογιάννη, για το ότι δεν υπάρχουν επίσημες δεσμεύσεις. Η μόνη άλλωστε επίσημη αναφορά που έγινε την παραμονή της εθνικής επετείου ήταν από τον περιφερειάρχη κ. Καχριμάνη, που μετέφερε τη βεβαιότητα του υπουργείου, ότι οι μελέτες είναι στο τελικό στάδιο για να ακολουθήσει η συνέντευξη του υφυπουργού κ. Καραγιάννη, που προσδιόρισε τη δημοπράτηση του έργου σε διάστημα τριών μηνών.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Ioannina TV, ο Πρωθυπουργός επίσης, όπως ανέφερε τη Δευτέρα σε δηλώσεις του ο δήμαρχος Πωγωνίου κ. Καψάλης είπε σε κατ’ ιδίαν συζήτηση που είχαν, ότι η δημοπράτηση θα έχει γίνει μέχρι την Άνοιξη.
Η ΝΕ Ιωαννίνων του ΠΑΣΟΚ, η παράταξη «Κοινό των Ηπειρωτών», αλλά και ο κυβερνητικός βουλευτής Στ. Καλογιάννης με ανακοινώσεις τους είτε άσκησαν σκληρή κριτική στην πολιτική ηγεσία και στον Πρωθυπουργό, καταγγέλλοντας, ότι δεν υλοποιούνται όσα υποσχέθηκε πριν από ένα χρόνο, είτε στην περίπτωση του κ. Καλογιάννη απηύθυναν κάλεσμα στην πολιτική ηγεσία να ενημερώσει με υπεύθυνο και επίσημο τρόπο για την πορεία των νέων μελετών και των αδειοδοτήσεων και να δώσει χρονοδιάγραμμα για την ένταξή του σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα και τη δημοπράτησή του.
Όλα τα παραπάνω προς το παρόν έχουν μείνει αναπάντητα σε κυβερνητικό επίπεδο, όχι όμως και από τον περιφερειάρχη Αλ. Καχριμάνη, που κατά την προσφιλή του τακτικά τελευταία, επέλεξε να απαντήσει μέσω των social media, κάνοντας γνωστό, πως η μελέτη έχει ήδη ωριμάσει και πως το στοιχείο που απουσιάζει είναι το Κτηματολόγιο για το τμήμα από το Καλπάκι μέχρι την Κακαβιά.
Επίσης όμως δεν κρύβει την ενόχλησή του για την κριτική που ασκείται για την καθυστέρηση, κάνοντας λόγο για εκείνους που τα προηγούμενα χρόνια δεν είχαν τοποθετηθεί, όταν γινόταν οι αλλαγές σε ευρωπαϊκό επίπεδο, για τη χρηματοδότηση των διευρωπαϊκών δικτύων, ανάλογα με τον κυκλοφοριακό φόρτο, ούτε προχώρησαν στην ωρίμανση των μελετών.
Συνοδεύει μάλιστα την ανάρτησή του και με μία φωτογραφία, που απεικονίζει όπως αναφέρει, τη διατομή ενός cut & cover στο τμήμα από τα Γιάννενα μέχρι την Κακαβιά.
Η ανακοίνωση της παράταξης Ζάψα
Από την άλλη και σε ότι αφορά την παράταξη «Κοινό των Ηπειρωτών», μεταξύ άλλων στην ανακοίνωσή της, σημειώνει και τα εξής:
«Μισές δουλειές και παλινωδίες μετά τρία ολόκληρα χρόνια. Έτσι το ορφανό τμήμα της Ιόνιας οδού θα γίνει κολοβό και μισό – μισό. Η κυβερνητική ολιγωρία ή και αδιαφορία αλλά και η ανικανότητα της περιφέρειας σε όλο το μεγαλείο. Επί χρόνια συζητάμε για την ανάγκη κατασκευής ενός α/δ, για τον οποίο ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες, παρά το ότι έχουν εμπλακεί η Περιφέρεια Ηπείρου και το Υπουργείο Υποδομών για να επιταχύνουν τη διαδικασία.
Αποδεικνύεται ότι ήταν στρατηγικό σφάλμα η επιλογή της Περιφέρειας να αναλάβει την ωρίμανση του έργου ολοκλήρωσης της Ιόνιας οδού και ακολούθως επέδειξε αδυναμία παρέμβασης ώστε να ενταχθούν τα έργα στο Ταμείο Ανάκαμψης. Όλα τα υπόλοιπα έχουν ειπωθεί και κρίνονται. Το αποτέλεσμα μετράει και δυστυχώς είναι αρνητικό για την Ήπειρο.
Το Πωγώνι, τα Γιάννενα και η Ήπειρος είχαν επενδύσει στην ολοκλήρωση του Δυτικού άξονα, του αυτοκινητόδρομου που θα ένωνε την Καλαμάτα με την Τεργέστη, και που κατ’ επέκταση θα αποτελούσε τη δυτική σύνδεση των Βαλκανίων με την υπόλοιπη Ευρώπη. Την ίδια ώρα, αλλού, χρηματοδοτούνται ο ΒΟΑΚ στην Κρήτη, ο Ε65 βορειότερα και η ζεύξη της Σαλαμίνας κ.α., όχι όμως η σύνδεση της Ελλάδας με την γείτονα Αλβανία.
Ας το παραδεχθούν, και αν δεν μπορούν να υλοποιήσουν το έργο ως κανονικό 4ιχνο α/δ, τουλάχιστον, να μην προχωρήσουν στον υποβιβασμό και τη δημοπράτηση του ως έχει. Ίσως μπορέσει η επόμενη κυβέρνηση να το κατασκευάσει όπως πρέπει και έτσι να διορθωθεί Το λάθος της εποχής υπουργίας Γ.Σουφλιά που συντελέστηκε με ευθύνη και των τότε τοπικών αρχόντων, όταν αποφασίστηκε η χρηματοδότηση των μεγάλων οδικών αξόνων της χώρας και το οποίο δυστυχώς μας ακολουθεί έκτοτε.
Όσο για την συμπλήρωση των υπολοίπων υποδομών της περιφέρειας οι Ηπειρώτες μπορούν να περιμένουν. Η παράκαμψη Φιλιππιάδος πάει για την επόμενη 4ετία, η χρηματοδότηση ωρίμανσης των μελετών της σιδηροδρομικής σύνδεσης δεν προχωράει για 7,5 εκατομμύρια και οδεύουμε προς τις αυτοδιοικητικές εκλογές του 2023 χωρίς ένα μελετημένο και συμφωνημένο σχέδιο στα βασικά».