ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ – ΠΡΕΒΕΖΑ ΚΑΙ ΠΡΕΒΕΖΑ – ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ – Ανά τμήμα οι μελέτες για να βρεθεί χρηματοδότηση

Το τμήμα Καμπή – Γέφυρα Καλογήρου μελετητικά ώριμο για να υποβληθεί προς ένταξη και χρηματοδότηση στο ΕΣΠΑ – Σημαντικά μειωμένος ο προϋπολογισμός σε σχέση με τον εκτιμώμενο των παλαιότερων (αλλά ανώριμων) μελετών του Υπ. Υποδομών

 

 

 

Το τμήμα από τη Φιλιππιάδα (Καμπή) μέχρι τη γέφυρα Καλογήρου είναι το πρώτο και μοναδικό τη δεδομένη χρονική στιγμή, που μπορεί να προταθεί προς χρηματοδότηση στο ΕΣΠΑ της Περιφέρειας για να ξεκινήσει η κατασκευή του.

Όλα τα υπόλοιπα τμήματα που αποτελούν βασικά και αναπόσπαστα κομμάτια της σύνδεσης της Ιόνιας οδού με την περιοχή της Πρέβεζας και το παραλιακό μέτωπο της Ηπείρου βρίσκονται σε πρόδρομα στάδια, χωρίς μελετητική ωρίμανση, με τις ευθύνες να αποδίδονται διαχρονικά, στο υπουργείο Υποδομών.

Τα παραπάνω ανέφερε μεταξύ άλλων ο περιφερειάρχης Αλ. Καχριμάνης το βράδυ της Δευτέρας στην εκδήλωση παρουσίασης των μελετών για τις οδικές συνδέσεις στην Πρέβεζα, τόσο με την Ιόνια οδό όσο και με την περιοχή προς Ηγουμενίτσα.

Στην εκδήλωση παρουσιάστηκε το Στρατηγικό Σχέδιο της Περιφέρειας Ηπείρου από τους μελετητές – τεχνικούς συμβούλους που έχουν οριστεί από την Περιφέρεια.

Αυτό που προκύπτει πλέον ως βασική – και μάλλον υποχρεωτική – επιλογή της Περιφέρειας εφόσον θέλει να κατασκευαστούν οι συνδέσεις είναι η τμηματική ολοκλήρωση των μελετών και η διεκδίκηση χρηματοδότησης για κάθε τμήμα ξεχωριστά.

Διαφορετικά, όπως ανέφερε ο κ. Καχριμάνης δεν πρόκειται ποτέ να επιτευχθεί η συνολική ωρίμανση για να διεκδικηθεί και μία χρηματοδότηση που θα έχει και τεράστιο κόστος. Για το τμήμα Καμπή – γέφυρα Καλογήρου μάλιστα ειπώθηκε από τους μελετητές, ότι το κόστος για την προτεινόμενη νέα χάραξη είναι περίπου στο 1/3 του προϋπολογισμού των 50 εκ. ευρώ που ανέφερε η μελέτη του υπ. Υποδομών.

Ένα δεύτερο τμήμα που θα οδηγηθεί προς χρηματοδότηση είναι το Πάργα – Μεσοπόταμος με τους μελετητές και τον κ. Καχριμάνη να αφήνουν ένα ανοιχτό «παράθυρο» για την πιθανότητα να φτάσει η μελέτη μέχρι την περιοχή της Λούτσας.

Τα υπόλοιπα δύο τμήματα, το μεν ένα που περιλαμβάνει την παράκαμψη του Λούρου και το δεύτερο που θα καταλήγει στο Κανάλι, θα προωθούνται σταδιακά με την ολοκλήρωση των μελετών.

Στην εισαγωγική του τοποθέτηση ο περιφερειάρχης, εξήγησε ότι τα δύο έργα ήταν στην αποκλειστική αρμοδιότητα του υπουργείου Υποδομών, το οποίο είχε αναθέσει την εκπόνηση των μελετών το 2006  και από το 2022 ανέλαβε η Περιφέρεια να  τις συνεχίσει  και να αναζητήσει πόρους για τη χρηματοδότησή τους. «Είχε γίνει πολύ δουλειά από το υπουργείο Υποδομών, αλλά δυστυχώς χωρίς αντίκρισμα», τόνισε ο περιφερειάρχης.

Ειδικότερα για τον οδικό άξονα Ιόνια Οδός – Πρέβεζα, ανέφερε – και οι μελετητές επιβεβαίωσαν –  ότι οι μελέτες δεν έχουν παραδοθεί  από το υπουργείο Υποδομών στο σύνολό τους, όσες έχουν παραδοθεί είναι ημιτελείς και χρήζουν ουσιαστικών αλλαγών.

Εξίσου σημαντικό είναι ότι οι μέχρι τώρα εργασίες δεν έχουν παραδοθεί στην Περιφέρεια σε ψηφιακή μορφή, γεγονός που επιφέρει καθυστέρηση στην ωρίμανση τμημάτων του έργου.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά

Ως προς τα χαρακτηριστικά του οδικού άξονα, ο κ. Καχριμάνης ανέφερε ότι μέχρι την Πρέβεζα ο σχεδιασμός προβλέπει τετράιχνη διατομή και σε ένα τμήμα προβλέπεται και παράπλευρο οδικό δίκτυο, για εξυπηρέτηση μόνιμων κατοίκων και για διέλευση αγροτικών μηχανημάτων.

Ο κ. Καχριμάνης αναφέρθηκε επίσης στο γεγονός ότι οι τεχνικοί σύμβουλοι του έργου, είναι Ηπειρώτες και πρόκειται για την ίδια ομάδα η οποία συνέβαλε στην ωρίμανση μελετών του τμήματος Καλπάκι – Κακαβιά του οδικού άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά της Ιόνιας οδού, τις οποίες στη συνέχεια παρέλαβε το υπουργείο Υποδομών και έτσι μπόρεσε να προχωρήσει στη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης και την προένταξή του στο τομεακό ΕΣΠΑ.

Ακολούθησε η παρουσίαση από τους μελετητές και διάλογος στον οποίο δόθηκαν απαντήσεις σε ερωτήσεις που τέθηκαν από εκπροσώπους της τοπικής κοινωνίας της Πρέβεζας.

Στην εκδήλωση παρέστησαν ο αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Πρέβεζας Στράτος Ιωάννου, οι δήμαρχοι Πρέβεζας Νίκος Γεωργάκος, Ζηρού Νίκος Καλαντζής, ο πρόεδρος του ΤΕΕ Ηπείρου Ιωάννης Τσίγκρος, ο επικεφαλής της παράταξης «Κοινό Ηπειρωτών» Γεώργιος Ζάψας οι θεματικοί αντιπεριφερειάρχες Γιούλα Μητροκώστα, Φώτιος Φώτης, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Πρέβεζας Ιωάννης Μπούρης, περιφερειακοί και δημοτικοί σύμβουλοι, ο πρώην Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων Γεώργιος Τρυφωνίδης, εκπρόσωπος της Ιεράς Μητρόπολης Πρέβεζας, πρόεδροι Τοπικών Κοινοτήτων κ.α.