ΔΗΜΟΣ ΙΩΑΝΝΙΤΩΝ – Απέδωσαν καρπούς οι συνεργασίες για αύξηση του τουρισμού

Σύμφωνα με τη Δημοτική Αρχή, οι διεθνείς συνεργασίες, αλλά και σύγχρονα και αποδοτικά εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν, είχαν ως αποτέλεσμα μια παραγωγική τετραετία στον τομέα του τουρισμού

 

 

Ικανοποιητικά αποτελέσματα, είχε για τον Δήμο Ιωαννιτών, η τετραετία που συμπληρώνεται, καθώς οι ενέργειες που έγιναν και οι πρωτοβουλίες που ελήφθησαν, έφεραν «χαμόγελα» στην αύξηση της επισκεψιμότητας.

Την Τετάρτη, έγινε ο απολογισμός του τουριστικού τομέα, κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου παρουσία του Δημάρχου, Δημήτρη Παπαγεωργίου, και του αρμόδιου αντιδημάρχου, Γιώργου Λώλη.

Η Σπυριδούλα Τσέλιου, υποψήφια στο Τοπικό της Κοινότητας Ιωαννίνων, έκανε την αναλυτική παρουσίαση.

«Στον τομέα του Τουρισμού, η σύγκριση μεταξύ λόγων και έργων, η τήρηση της συνέπειας σε σχέση με όσα είχαμε υποσχεθεί το 2019, είναι κάτι περισσότερο από οφθαλμοφανής. Αντικατοπτρίζεται και στην εικόνα της αυξημένης επισκεψιμότητας και στους αριθμούς. Δεν προσπαθούμε να ωραιοποιήσουμε την υπάρχουσα κατάσταση. Περιγράφουμε, όσα επαληθεύονται ακόμη και με σωρεία εγκωμιαστικών σχολίων και άρθρων σε εγχώρια και διεθνή Μέσα ενημέρωσης» ανέφερε αρχικά.

Σύμφωνα με τον απολογισμό της Δημοτικής Αρχής, η πόλη των Ιωαννίνων, έχει κατακτήσει σημαντικό έδαφος στο εξόχως ανταγωνιστικό πεδίο της ανάδειξής της ως ιδανικού τουριστικού προορισμού 365 ημερών και, καθημερινά, ενισχύει τη θέση της όλο και περισσότερο.

«Λογίζεται πλέον ως τόπος αναψυχής και διασκέδασης τεσσάρων εποχών. Ως Μητροπολιτικός πόλος και αφετηρία εφορμήσεων, όχι μόνο στις γύρω περιοχές του Νομού Ιωαννίνων, αλλά σε ολόκληρη την Ήπειρο. Προσελκύει ταξιδιώτες περισσότερων χωρών από ότι στο παρελθόν. Διευρύνει διαρκώς τους ορίζοντές της. Ήδη, συνδέεται αεροπορικώς απευθείας με το Τελ Αβίβ δύο φορές την εβδομάδα», σημειώνει η Δημοτική Αρχή.

Παράλληλα, τονίσθηκε πως η ενίσχυση της τουριστικής ανάπτυξης, με το όποιο αντίκρισμα στην τόνωση της τοπικής οικονομίας και της απασχόλησης, ήταν ένα στοίχημα – πρόκληση που δεν κερδήθηκε «στον αυτόματο πιλότο».

«Για την επιτυχία του, απαιτήθηκε ο σχεδιασμός και, κυρίως, η υλοποίηση μίας στρατηγικής, με τολμηρές, ποιοτικά σημαντικές και αριθμητικά πολυδιάστατες πρωτοβουλίες, δράσεις και παρεμβάσεις, τόσο εντός των εθνικών τειχών, όσο και στο εξωτερικό. Μίας στρατηγικής «ανοιχτών συνόρων», με προσήλωση στον σκοπό, συνεργασίες και εξωστρέφεια. Που, δεν θα αξιοποιεί μόνο κάθε υπάρχουσα ευκαιρία, αλλά θα δημιουργεί αυτόνομα ακόμη περισσότερες. Που, θα εξασφαλίζει την παρουσία του δήμου σε κάθε δυνατό πεδίο-προνομιακό βήμα για την παρουσίαση του ελκυστικού τουριστικού προϊόντος της πόλης των Ιωαννίνων και των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της», αναφέρθηκε στη συνέντευξη Τύπου.

Ο ρόλος του Μωυσή Ελισάφ

Εν τω μεταξύ, όπως αναφέρθηκε από την κα Τσέλιου «με μπροστάρη τον Μωϋσή Ελισάφ, ο οποίος αξιοποίησε στο έπακρο το χαρακτηριστικό ότι ήταν ο πρώτος εκλεγμένος Εβραίος δήμαρχος στην Ευρώπη και όλες τις προσωπικές του γνωριμίες, προσπαθήσαμε να διευρύνουμε την ακτινοβολία και το ισχυρό brand της πόλης μας στο εξωτερικό, πραγματοποιώντας επαφές υψηλού επιπέδου σε διεθνή forums, με tour operators, στελέχη αεροπορικών εταιριών, της Ομογένειας, της Αυτοδιοίκησης και του ΕΟΤ, καθώς και παραχωρώντας συνεντεύξεις σε μεγάλα μέσα ενημέρωσης».

Έτσι, στην επίτευξη αυτού του στόχου, συμβάλλει και η παρουσίαση του τουριστικού προϊόντος των Ιωαννίνων, μέσω της φιλόδοξης «Διπλωματίας πόλεων» που έχει ήδη αναπτυχθεί, σε γνώριμους προορισμούς προσέλκυσης επισκεπτών, όπως η Κύπρος και η Αθήνα, σε καινούργιες, αναδυόμενες αγορές, όπως η Σλοβακία, η Αλβανία και η Ρουμανία, αλλά και σε νέους, που έχουν προγραμματιστεί για το επόμενο διάστημα, όπως η Πολωνία, η Σερβία και η Γαλλία.

Επίσης, ο δήμος Ιωαννιτών, ενδέχεται να είναι ο μοναδικός Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης στη χώρα μας που επένδυσε και συνεχίζει να επενδύει στην ψηφιακή τουριστική προβολή της πόλης, τόσο στο εσωτερικό, όσο και σε επιλεγμένες πόλεις του Ισραήλ, με συνεχόμενες διαφημιστικές καμπάνιες, μέσω του δικτύου αναζήτησης της Google (searchads κ.α.), καθώς και δημοφιλών ιστοσελίδων πληροφόρησης και μέσων κοινωνικής δικτύωσης (facebook, Instagram).

Ο Δήμος Ιωαννιτών, έδωσε το «παρών» στις διεθνείς εκθέσεις Τουρισμού, της Λευκωσίας, του Λονδίνου, του Παρισιού, της Θεσσαλονίκης «Philoxenia», του Τελ Αβίβ, του Βελιγραδίου και της Λευκωσίας, στην Tour Natur 2021 – CaravanSalon Dussseldorf, καθώς και στη φετινή Σύνοδο του Δικτύου Συνεργασίας Βαλκανικών Πόλεων, ενώ οργάνωσε ταξίδια εξοικείωσης δημοσιογράφων (από Ισραήλ, Κύπρο, Αλβανία, Αθήνα και Θεσσαλονίκη), αλλά και αντιπροσωπειών πολιτικών αξιωματούχων, επιχειρηματιών και καλλιτεχνών από το Βερολίνο, για γνωριμία της πόλης μας με σκοπό την τουριστική ανάδειξή της.

Τέλος, όπως αναφέρθηκε στη διάρκεια της τετραετίας, συνεχίστηκε η ανταποδοτική προσφορά υπηρεσιών του δήμου προς τους δημότες, μέσω του γνωστού εκπαιδευτικού προγράμματος δωρεάν ξεναγήσεων με τίτλο «Μαθαίνω την πόλη μου».

«Αυτό που μας έλειψε δεν ήταν, ούτε η διάθεση για δουλειά, ούτε το μεράκι για προσφορά. Δεν μας έφθασε ο χρόνος, για να κάνουμε περισσότερα. Εφόσον, όμως, οι συμπολίτες μας, αναγνωρίσουν την προσπάθεια που έγινε από την παρούσα δημοτική Αρχή και ανανεώσουν την εμπιστοσύνη τους, θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε για την προκοπή του τόπου μας και τη βελτίωση των συνθηκών καθημερινότητας των Γιαννιωτών. Για την εξασφάλιση των αναγκαίων προϋποθέσεων, που θα μας οδηγήσουν σε μία βιώσιμη τοπική οικονομική ανάπτυξη, προς όφελος όλων των δημοτών και  των επαγγελματιών στην περιοχή μας» κατέληξε η κα Τσέλιου.

 

Επιμέλεια: Βασίλης Λούπας