Η Λέσχη Μοτοσικλετιστών Ιωαννίνων καταθέτει συγκεκριμένες προτάσεις για την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων και ζητά από Δήμο Ιωαννιτών και Περιφέρεια να συμβάλλουν στην υλοποίησή τους – Ουσιαστική η παρέμβαση της ΛΕΜΙ για βελτίωση της οδικής ασφάλειας στο νομό Ιωαννίνων
Μια εξαιρετικά σημαντική παρέμβαση, η οποία, σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να περάσει ως «ψιλά γράμματα», κυρίως από τη Δημοτική Αρχή Ιωαννίνων, αλλά και από την Περιφερειακή Αρχή, είδε την Τρίτη, το φως της δημοσιότητας από την Λέσχη Μοτοσικλετιστών Ιωαννίνων.
Η Λέσχη Μοτοσικλετιστών, με αφορμή και την παγκόσμια μέρα μνήμης θυμάτων τροχαίων συγκρούσεων να πλησιάζει και ειδικά μετά τα τελευταία τραγικά θανατηφόρα τροχαία που συνέβησαν στην ευρύτερη περιοχή του νομού Ιωαννίνων και είχαν ως τραγικό αποτέλεσμα τον θάνατο έξι συμπολιτών μας τις δύο τελευταίες εβδομάδες, εφιστά προς κάθε εμπλεκόμενο φορέα την προσοχή για μια σειρά από ζητήματα, ενώ καταθέτει και συγκεκριμένες προτάσεις, που σε κάθε περίπτωση (σ.σ. και εφόσον κινητοποιηθούν επιτέλους Δήμος και Περιφέρεια), μπορούν να βάλουν το δικό τους «λιθαράκι» στην πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων.
Πιο αναλυτικά η ΛΕΜΙ, θέτει επί τάπητος τα εξής πολύ σημαντικά ζητήματα:
«• Τόσο οι δρόμοι των Ιωαννίνων όσο και ολόκληρης της Περιφέρειας, έχουν εγκαταλειφθεί πλήρως από την πολιτεία. Είναι γεμάτοι λακκούβες, κατεστραμμένοι, χωρίς ευκρινή διαγράμμιση, ολισθηροί, με λάδια και χαλίκια ειδικά μετά από βροχή, με ανεπαρκή φωτισμό και κατά συνέπεια επικίνδυνοι για όλους τους χρήστες τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Εθνική οδός Άρτας – Ιωαννίνων.
• Οι διαγραμμίσεις στους κόμβους που έχουν δημιουργηθεί και σε αυτούς που προϋπήρχαν έχουν σβηστεί με αποτέλεσμα οι οδηγοί να μην γνωρίζουν σε ποια λωρίδα να διαλέξουν ανάλογα με την έξοδο, καθώς οι Γιαννιώτες δεν έχουν εξοικειωθεί με την χρήση αυτών. Ακόμα το υλικό που χρησιμοποιείται στις διαγραμμίσεις τις πόλης είναι αρκετά ολισθηρό ειδικά τις μέρες με αυξημένη υγρασία.
• Το πρόβλημα με το πάρκινγκ στα Γιάννενα αυξάνεται συνεχώς τόσο για τα αυτοκίνητα όσο και για τις μοτοσυκλέτες. Η έλλειψη επαρκών νόμιμων χώρων οδηγεί στο να σταθμεύουν οχήματα σε διαβάσεις πεζών, σε πεζοδρόμια, σε γωνιές, καθιστώντας την επαρκή ορατότητα εξαιρετικά δύσκολη στις διασταυρώσεις.
• Πολλά φανάρια είναι τοποθετημένα είτε μετά είτε επί της διαβάσεως των πεζών, με αποτέλεσμα μοτοσυκλέτες και αυτοκίνητα να σταματούν δίπλα ακριβώς από αυτά και να κλείνουν την διάβαση για τους πεζούς. Πρόβλημα αποτελεί και σε κάποια σημεία η θέση τους αλλά και η φωτεινότητα τους, όπου ειδικά τις απογευματινές ώρες είναι αδύνατον λόγω του ηλίου να διακρίνεις το χρώμα τους.
• Μόνιμο πρόβλημα αποτελεί και η ολιγόλεπτη στάθμευση. Δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για την περίπτωση αυτή, όπου αυτοκίνητα παρκάρουν στην άκρη του δρόμου στην δεξιά λωρίδα με αποτέλεσμα αφενός οι δυο λωρίδες να γίνονται μία και αφετέρου να ανοίγονται επικίνδυνα πόρτες προς τη μεριά του δρόμου όπως συμβαίνει στην Λεωφόρο Δωδώνης στο ύψος της οδού Νάξου.
Όλα τα παραπάνω αποτελούν μόνο ένα μέρος του προβλήματος που αντιμετωπίζουμε καθημερινά ως γιαννιώτες και χρήστες του οδικού δικτύου, τα οποία επιδέχονται διόρθωσης, με απώτερο σκοπό την ασφάλεια και κατ´ επέκταση την αποφυγή νέων τροχαίων ατυχημάτων».
Οι προτάσεις
Με βάση όλα τα παραπάνω η Λέσχη Μοτοσικλετιστών Ιωαννίνων, κάλεσε τον Περιφερειάρχη Ηπείρου κ. Καχριμάνη και τον Δήμαρχο Ιωαννίνων, κ. Μπέγκα να συζητήσουν από κοντά τις προτάσεις της ΛΕΜΙ.
Η Λέσχη Μοτοσικλετιστών προτείνει αρχικά τη διεξαγωγή μιας εκδήλωσης για την πρόληψη τροχαίων ατυχημάτων για τον μήνα Νοέμβριο στα Ιωάννινα αντίστοιχη με αυτή άλλων πόλεων, ενώ στη συνέχεια η ΛΕΜΙ καταθέτει ουσιαστικές παρεμβάσεις και συγκεκριμένα:
• Την εντόπιση και αποκατάσταση των κατεστραμμένων δρόμων και επικίνδυνων κόμβων και διαβάσεων.
• Την επανεκπαίδευση των συμπολιτών στη χρήση των κόμβων με σεμινάρια που θα πραγματοποιηθούν από τον δήμο σε συνεργασία με σχολές οδηγών.
• Την δωρεάν συνεργασία με το ινστιτούτο ΜΟΤΟΘΕΣΙΣ με σχολικές μονάδες ,για το εγκεκριμένο πρόγραμμα από το Υπουργείο Παιδείας που αφορά την ασφαλή οδήγηση, «Μοτοσυκλετώντας… χαίρομαι».
• Την επιδότηση από την Περιφέρεια ή τον Δήμο προγραμμάτων ασφαλούς οδήγησης μοτοσυκλέτας.
• Τη δημιουργία νέων θέσεων στάθμευσης μοτοσυκλετών στο κέντρο της πόλης, με σκοπό την χρήση της αντί του αυτοκινήτου, ως μέτρο αποσυμφόρησης του κυκλοφοριακού προβλήματος.
• Τη δημιουργία δημοτικών, σχολικών λεωφορείων τύπου mini bus, με αποκλειστικά δρομολόγια από και προς το σχολείο ανά περιοχή και μόνο για μαθητές, δασκάλους και καθηγητές ώστε να μην κυκλοφορούν αναγκαστικά χιλιάδες αυτοκίνητα γονέων τις ώρες αιχμής (8:00, 13.15 και 14:00).
• Δημιουργία θέσεων ολιγόλεπτης στάθμευσης σε ασφαλή σημεία «κλειδιά».
• Τη δημιουργία έντυπου υλικού για την πρόληψη τροχαίων ατυχημάτων, την χρήση κράνους και ζώνης ασφαλείας που μπορεί να μοιραστεί στους συμπολίτες με τους λογαριασμούς της ΔΕΥΑΙ.
Καταλήγοντας η ΛΕΜΙ επισημαίνει χαρακτηριστικά: «Η ανάγκη να μην χαθούν άδικα άλλοι συνάνθρωποί μας στο δρόμο είναι επιτακτική. Όλοι μας έχουμε χρέος να συμβάλουμε ο καθένας με τον τρόπο του προς την κατεύθυνση αυτή. Ελπίζουμε στην από κοινού δράση και συνεργασία με τους τοπικούς φορείς καθώς και σε μια άμεση συνάντηση μαζί τους».
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΒΑΣΙΛΗΣ ΛΟΥΠΑΣ