ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ – «Πακέτο» η παραχώρηση των 22 περιφερειακών αεροδρομίων

Με διαγωνισμό που θα γίνει στα μέσα του 2025 η παραχώρησή τους από το Υπερταμείο

Τους βασικούς στόχους του στρατηγικού σχεδίου 2025 – 2027 που θέτει το Υπερταμείο παρουσίασαν ο CEO Γρηγόρης Δημητριάδης και τα μέλη της διοίκησης.
Στρατηγικός στόχος ως το τέλος της τριετίας είναι η αύξηση κατά 35% της λειτουργικής κερδοφορίας στα 114 εκατ. ευρώ αλλά και της απόδοσης των περιουσιακών στοιχείων στο 3,4% από 2,5%.
Ο αναπληρωτής CEO στο Υπερταμείο Στέφανος Γιουρέλης εκτίμησε ότι στο τέλος του 2027 θα έχει ολοκληρωθεί η παραχώρηση των 22 περιφερειακών αεροδρομίων.
Σημειωθήκαν οι χρόνοι ρεκόρ στην παραχώρηση του αεροδρομίου Καλαμάτας. Ο κ. Δημητριάδης έκανε επίσης γνωστό ότι και τα 22 αεροδρόμια θα παραχωρηθούν «πακέτο» με διαγωνισμό στα μέσα του 2025.
Συγκεκριμένα, στις αρχές του 2025 θα εκκινήσει η διαδικασία για την παραχώρηση και των μικρών 22 αεροδρομίων που διατηρεί υπό τον έλεγχό της η ΥΠΑ.
Πρόκειται για τα αεροδρόμια: Καρπάθου, Χίου, Αλεξανδρούπολης, Αραξου, Λήμνου, Ιωαννίνων, Μήλου,  Νάξου, Πάρου, Ικαρίας, Κυθήρων, Λέρου, Σητείας, Νέας Αγχιάλου, Καλύμνου, Σκύρου,  Σύρου, Αστυπάλαιας, Καστελλόριζου, Καστοριάς, Κάσου και Κοζάνης.
Το Υπερταμείο έχει αποφασίσει η παραχώρησή τους να προχωρήσει σε ένα ενιαίο cluster. «Tρέχει» ήδη τις σχετικές ασκήσεις με στόχο να αποτυπωθεί και να αξιολογηθεί η υφιστάμενη κατάσταση στα αεροδρόμια, ενώ ταυτόχρονα εξετάζεται και κάθε σχετική παράμετρος, όπως για παράδειγμα εάν οι διάδρομοι προσγείωσης/απογείωσης επαρκούν ή απαιτούν επεκτάσεις, εάν κάποιο από τα αεροδρόμια μπορεί να έχει και άλλες χρήσεις ή να δεχτεί learjets, κλπ προκειμένου να οριστικοποιηθούν οι μελέτες για την καταγραφή των απαραίτητων επεκτάσεων για τη βελτίωση των υποδοµών και του ηλεκτροµηχανολογικού εξοπλισμού.
Οι σύμβουλοι πραγματοποιούν επιτόπιες επισκέψεις με στόχο να καταρτίσουν ένα επιχειρησιακό σχέδιο για καθένα από τα αεροδρόμια προκειμένου στη συνέχεια να προκύψει το συνολικό business plan και να καταλήξουν στο χρηματοδοτικό μοντέλο, το οποίο πιθανώς να είναι Σύμπραξη Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) ώστε να είναι ελκυστικό. Αυτό, πάντως, είναι κάτι το οποίο ακόμα δεν έχει αποφασιστεί, όπως επίσης και η συμμετοχή του Δημοσίου.
Έως τώρα έχει επικαιροποιηθεί η μελέτη µε την προβλεπόμενη ανάπτυξη της επιβατικής κίνησης, η οποία εμφανίζει αύξηση.
Το νέο Εθνικό Επενδυτικό Ταμείο
Ακόμη, το Υπερταμείο προχωρά επίσης και στη σύσταση του νέου Εθνικού Επενδυτικού Ταμείου.
Ο κ. Δημητριάδης έκανε γνωστό ότι την άνοιξη του 2025 θα είναι έτοιμο το ταμείο θα λειτουργεί ως θυγατρική με ξεχωριστό ΔΣ και αρχικό κεφάλαιο 303 εκατ. ευρώ.
Στο δεύτερο εξάμηνο του 2025 θα ξεκινήσει την επενδυτική του δραστηριότητα ως μέτροχος μειοψηφίας σε επτά με 10 επενδυτικά projects, όπως εκτίμησε ο CEΟ.
Στους στόχους του στρατηγικού σχεδίου το Υπερταμείο έχει θέσει την συγχώνευση των κεντρικών αγορών της Αθήνας (ΟΚΑΑ) και της Θεσσαλονίκης (ΚΑΘ).
Όπως ανήγγειλε ο κ. Δημητριάδης ο νέος φορέας θα εισαχθεί στο Χρηματιστήριο Αθηνών, ενώ έκανε γνωστό πώς εξετάζεται και η μετεγκατάσταση των δύο αγορών. Για τον ΟΚΑΑ μελετάται η περίπτωση της Φυλής και για την ΚΑΘ το πρώην στρατόπεδο Γκόνου.
Για το Υπερταμείο παραμένουν μεγάλες προκλήσεις οι περιπτώσεις των ΕΤΑΔ, ΟΑΣΑ και ΕΛΤΑ. Για την ΕΤΑΔ τέθηκε ως στόχος το ξεκαθάρισμα των 36.000 ακινήτων ενώ στο τέλος του 2027 θα έχουν αποτιμηθεί 6.000 ακίνητα, ενώ για τα ΕΛΤΑ παραμένει ο στόχος του μετασχηματισμού.