ΙΩΑΝΝΙΝΑ – Ένας ελκυστικός προορισμός για κάθε εποχή

Επιτυχημένη και με πολλαπλά οφέλη η παρουσίαση του προορισμού «Ιωάννινα», στην Αθήνα – Η πόλη συστήνεται και πάλι στις τουριστικές αγορές ως ένας ασφαλής προορισμός, που μπορεί να προσφέρει μοναδικές και αυθεντικές εμπειρίες στον επισκέπτη, 365 ημέρες τον χρόνο

 

Επιτυχημένη και με πολλαπλά οφέλη ήταν η παρουσίαση του προορισμού «Ιωάννινα» στην Αθήνα, στο πλαίσιο της Διπλωματίας των Πόλεων με στόχο την προβολή και προώθηση της πόλης ως ελκυστικού προορισμού, 365 μέρες το χρόνο.

Με την ευκαιρία της επανεκκίνησης του τουρισμού, αλλά και των αισιόδοξων μηνυμάτων από την επισκεψιμότητα, τα Ιωάννινα επανασυστήνονται στις τουριστικές αγορές ως ένας ασφαλής προορισμός, που μπορεί να προσφέρει μοναδικές και αυθεντικές εμπειρίες στον επισκέπτη.

Στην εκδήλωση της Τετάρτης που έλαβε χώρα σε αίθουσα του Σεράφειου Κέντρου του Δήμου Αθηναίων, έδωσαν το «παρών» η Υφυπουργός Τουρισμού Σοφία Ζαχαράκη και ο Δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης.

Η κα Ζαχαράκη στον χαιρετισμό της έκανε λόγο για μια πόλη – πρότυπο με ισχυρό πολιτιστικό αποτύπωμα, γαστρονομία και ιστορία που διαθέτει όλα τα στοιχεία για να εξελίξει κάθε μορφή θεματικού τουρισμού.

Ο Δήμαρχος Αθηναίων σημείωσε ότι τέτοιου είδους πρωτοβουλίες, δίνουν τη δυνατότητα για την ανάδειξη προορισμών με κρυφές δυναμικές, ενώ αποδέχθηκε την πρόσκληση του Δημάρχου να επισκεφθεί τα Ιωάννινα, όταν το επιτρέψουν οι συνθήκες.

Τους παρευρισκόμενους, μεταξύ των οποίων τουριστικοί πράκτορες από την Αθήνα, επαγγελματίες του τουρισμού των Ιωαννίνων και δημοσιογράφοι, καλωσόρισε ο Δήμαρχος Μωυσής Ελισάφ.

Ο κ. Ελισάφ αφού ευχαρίστησε την υπουργό για την αγαστή συνεργασία, αναφέρθηκε στην στρατηγική που έχει αναπτύξει ο Δήμος για την τουριστική ανάπτυξη της πόλης μας και της ευρύτερης περιοχής.

«Προσπαθούμε να χτίσουμε έναν προορισμό 365 ημερών. Ήδη αυτό φαίνεται να αποδίδει. Χαρακτηριστικά σας αναφέρω πως τους καλοκαιρινούς μήνες τα ξενοδοχεία μας ήταν γεμάτα αν και δεν είμαστε ένας καλοκαιρινός προορισμός», είπε ο κ. Ελισάφ και συνέχισε: «Δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα στην ανάπτυξη του συνεδριακού τουρισμού. Ήδη αποτελούμε τον τρίτο συνεδριακό πόλο στη χώρα μας. Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε έναν φορέα προσέλκυσης συνεδρίων που θα βάλει την πόλη των Ιωαννίνων και στον διεθνή συνεδριακό χάρτη καθώς έχουμε όλες τις απαραίτητες υποδομές».

Στις αγορές που προσελκύει ο προορισμός «Ιωάννινα» στάθηκε στο χαιρετισμό του ο αντιδήμαρχος Τουρισμού Γιώργος Λώλης. Όπως είπε, πριν την πανδημία, κυρίαρχη αγορά ήταν το Ισραήλ ενώ μεγάλη μερίδα τουριστών προέρχονταν από τα Βαλκάνια και κυρίως από την γειτονική Αλβανία. Φέτος, η πλειονότητα των τουριστών εκτός Ελλάδος προήλθε από Γαλλία και Γερμανία αλλά και Ιταλία.

Την παρουσίαση του προορισμού έκανε το στέλεχος του Γραφείου Τουρισμού του Δήμου Ιωαννιτών Αιμίλιος Νέος, με τη χρήση φωτογραφιών και βίντεο που αποτυπώνουν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της πόλης.

Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ιωαννίνων, Δημήτρης Δημητρίου, και το μέλος της διοίκησης του Επιμελητηρίου Μιχάλης Δεβέκος παρουσίασαν την οικονομική και εμπορική διάρθρωση της πόλης, δίνοντας σημαντικά στοιχεία για την επιχειρηματικότητα, την ανάπτυξη και την προσβασιμότητα της περιοχής.

Ακολούθησαν κατ’ ιδίαν συναντήσεις (B2B) ανάμεσα σε τουριστικούς πράκτορες, ξενοδόχους και εταιρείες εναλλακτικών δραστηριοτήτων των Ιωαννίνων, με τουριστικούς πράκτορες της Αθήνας. Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με δεξίωση, όπου οι παρευρισκόμενοι γεύτηκαν παραδοσιακά εδέσματα, κρασί και τσίπουρο.

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδοχών

Την ίδια στιγμή, η μέση πληρότητα στα χειμερινής λειτουργίας ξενοδοχεία, που αριθμούν περίπου 1.300 επιχειρήσεις, κινείται περίπου στο 60%, σύμφωνα με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων.

Μόνο για τις γιορτές και σε κάποιες συγκεκριμένες περιοχές, όπως σε ορεινή Αρκαδία, Αράχωβα, νομό Ιωαννίνων, Μαγνησία, Πήλιο και λουτρά Πόζαρ, η πληρότητα ανεβαίνει.

«Οι πόλεις κινούνται σε μονοψήφια νούμερα, κυρίως στην επαρχία, ακόμη και στην πόλη της Θεσσαλονίκης» τόνισε, ο πρόεδρος της ΠΟΞ, Γρηγόρης Τάσιος.

Την ίδια ώρα, σε μια αναζήτηση στο Διαδίκτυο, καταλυμάτων σε χειμερινούς προορισμούς, θα βρει κανείς κόστη διαμονής που μια μέση ελληνική οικογένεια δύσκολα μπορεί να καλύψει. Ο κ. Τάσιος επισημαίνει ότι οι τιμές είναι ανάλογες με το κατάλυμα που επιλέγει ο πελάτης. Αν είναι ένα 5άστερο, οι τιμές είναι ακριβές.

«Από κει και πέρα, μιλάμε για μια απόλυτη εποχικότητα των 15 ημερών. Πώς θα μπορέσει να λειτουργήσει ένα ξενοδοχείο τις επόμενες ημέρες αν δεν μπορέσει να καλύψει κάποια έξοδα; Πώς θα λειτουργήσει στο εργασιακό κομμάτι, όταν τον Γενάρη δεν θα έχει δουλειά; Δυστυχώς, αυτά οδηγούν κάποια στιγμή και σε αυξημένες τιμές. Είναι ένας τρόπος να μπορέσει να λειτουργήσει το κατάλυμα στην πορεία» είπε.

Βασίλης Λούπας