Πώς θα μετατραπεί το «Ελ. Βενιζέλος» μετά την επέκταση

Ολοκληρώθηκε η ανάθεση του έργου επέκτασης του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» στην κοινοπραξία Anemos.

Η κοινοπραξία Anemos, που αποτελείται από τις εταιρείες Arup, Grimshaw και Haptic Architects του Ηνωμένου Βασιλείου, το Athens K-Studio και το Triagonal της Δανίας επιλέχθηκε για να σχεδιάσει την επέκταση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), που θα αυξήσει τη χωρητικότητα επιβατών από 26 σε 40 εκατομμύρια έως το 2032.

Το αεροδρόμιο θα συνεχίσει να λειτουργεί κανονικά κατά τις επεκτάσεις και τις μετατροπές στα κτήρια του κύριου και του δορυφορικού τερματικού σταθμού, καθώς και των πυλών και των εμπορικών χώρων.

Ο επανασχεδιασμός του κύριου τερματικού θα εκτείνεται σε άξονα βορρά προς νότο με μια αρθρωτή πέτρινη πρόσοψη που δημιουργεί μια «ανυψωμένη» εσωτερική κιονοστοιχία. Δημιουργούνται συνολικά έξι περιοχές, οι οποίες θα κατευθύνουν τους επιβάτες στη νέα αίθουσα check-in και αναχωρήσεων.

Μεσογειακός κήπος στον ουρανό

Σύμφωνα με τα σχέδια, το νέο «Ελ. Βενιζέλος», θα έχει έναν διαμορφωμένο μεσογειακό κήπο εμπνευσμένο από την Αθήνα σε έναν κυκλικό, κλιμακωτό χώρο ύψους 24,5 μέτρων. Μια άλλη βεράντα θα βρίσκεται στα νότια του κτιρίου, με τρία επίπεδα με πεζούλια διατεταγμένα γύρω από ένα αίθριο.

Ο δορυφορικός τερματικός σταθμός θα συνδέεται με τον κεντρικό τερματικό σταθμό μέσω μιας σήραγγας και θα στεγάζει τον έλεγχο διαβατηρίων και ένα αίθριο.

Η κοινοπραξία Anemos θα εργαστεί επίσης για τη δημιουργία περιπτέρων αεροσκαφών, καθώς και άλλων χώρων για ενημερώσεις εδάφους και αεροδρομίου.

Το masterplan στοχεύει να ενσωματώσει επιπλέον φως της ημέρας σε εσωτερικούς χώρους. Το έργο στοχεύει σε πιστοποίηση LEED Gold.

Ο ΔΑΑ ολοκληρώθηκε το 2001 με αφορμή τους Θερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004. Είναι το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Ελλάδας και απέχει 20 χλμ από το κέντρο της Αθήνας.

Νωρίτερα αυτό το μήνα, μια ομάδα που αποτελείται από εταίρους Aecom, Hill International και Salfo & Associates επιλέχθηκε για τη διαχείριση του έργου της επέκτασης του ΔΑΑ.

K-Studio: Η σχεδίαση εκφράζει σύγχρονο αθηναϊκό πνεύμα

Η σχεδίαση της επέκτασης του αεροδρομίου εκφράζει ένα σύγχρονο αθηναϊκό πνεύμα — ήρεμο, σίγουρο και ανθεκτικό, αναφέρει το K-Studio σχολιάζοντας τη ανάθεση του έργου.

Η πρότασή μας είναι βασισμένη «σε βαθύ σεβασμό για την αρχιτεκτονική κληρονομιά της Αθήνας και εμπνευσμένη από την πλούσια πολιτιστική διαστρωμάτωση της πόλης» και στοχεύει στο να αποτελέσει μια «τολμηρή νέα πύλη προς την Ελλάδα», αναφέρει επίσης το αρχιτεκτονικό γραφείο.

«Είναι τιμή μας να συνεισφέρουμε σε αυτό το σημαντικό κεφάλαιο στη ζωή του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών – διαμορφώνοντας έναν τόπο άφιξης και αναχώρησης που αντηχεί με τον χαρακτήρα της πόλης και αφήνει μια μόνιμη εντύπωση σε όλους όσους περνούν από αυτήν», καταλήγει η ανάρτηση.

Όλη η ανάρτηση του K-Studio για τον σχεδιασμό της επέκτασης του αεροδρομίου:

Είμαστε πολύ περήφανοι που ανακοινώνουμε ότι ενώσαμε τις δυνάμεις μας με τους @grimshawarch, @hapticarchitects, @arupgroup, @lesliejonesarchitecture, @triagonal_wayfinding και @planaconsultants για να σχεδιάσουμε την επέκταση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ).

Βασισμένη σε βαθύ σεβασμό για την αρχιτεκτονική κληρονομιά της Αθήνας και εμπνευσμένη από την πλούσια πολιτιστική διαστρωμάτωση της πόλης, η σχεδιαστική πρόταση παρουσιάζει μια τολμηρή νέα πύλη προς την Ελλάδα — αυτή που τιμά το παρελθόν, αγκαλιάζει το παρόν και προσδοκά το μέλλον.

Η επέκταση δίνει προτεραιότητα στη βιωσιμότητα και την επιχειρησιακή αριστεία, βασιζόμενη στη δέσμευση του ΔΑΑ για μηδενικές λειτουργίες και αρχές χαμηλών εκπομπών άνθρακα.

Από τη διαισθητική κυκλοφορία και τη βελτιωμένη εμπειρία επιβατών έως τις βιοκλιματικές στρατηγικές και το γενναιόδωρο μεσογειακό τοπίο, η σχεδίαση εκφράζει ένα σύγχρονο αθηναϊκό πνεύμα — ήρεμο, σίγουρο και ανθεκτικό.

Είναι τιμή μας να συνεισφέρουμε σε αυτό το σημαντικό κεφάλαιο στη ζωή του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών – διαμορφώνοντας έναν τόπο άφιξης και αναχώρησης που αντηχεί με τον χαρακτήρα της πόλης και αφήνει μια μόνιμη εντύπωση σε όλους όσους περνούν από αυτήν.