Συμβάσεις έργων συνολικής αξίας 6,5 δισ. θα υπογράψουν, έως το τέλος του πρώτου εξαμήνου 2023, οι τεχνικές εταιρείες και ενώ ήδη έχουν διπλασιάσει τα ανεκτέλεστα υπόλοιπά τους. Εξ αυτών οι συμβάσεις τριών σημαντικών οδικών έργων, προϋπολογισμού 900 εκατ., υπογράφονται μέχρι τέλος 2022.
Σύμφωνα με όσα επισημαίνει, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Καραγιάννης, σε συνέντευξή του στην «Ναυτεμπορική» το επόμενο εξάμηνο θα δημοπρατηθούν έργα αξίας 3,7 δισ., δημόσια και ΣΔΙΤ, και έχουν ξεκινήσει ή ξεκινούν οι διαγωνισμοί για έργα ύψους 700 εκατ., χρηματοδοτούμενα εξ ολοκλήρου από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Σε 3,5 χρόνια, προσθέτει ο κ. Καραγιάννης, έχουν δημοπρατηθεί έργα 10 δισ. και έχουν υπογραφεί συμβάσεις έργων αξίας σχεδόν 4 δισ. ευρώ. Οι επενδύσεις σε κατασκευαστικά έργα εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν το 2025 σε ποσοστό 8,1% του ΑΕΠ από 4% το 2020.
Γεγονός είναι ότι ο σχεδιασμός που υλοποιεί το αρμόδιο υπουργείο στον τομέα των έργων έχει αλλάξει άρδην το τοπίο στον τεχνικό κόσμο. Έπειτα από μια δεκαετία με ελάχιστα έργα και μεγάλη πτώση εσόδων και κερδών, τώρα μάλλον …τρέχει και δεν φθάνει.
Μάλιστα, ο κλάδος αντιμετωπίζει πρόβλημα έλλειψης ανθρώπινων πόρων (τεχνίτες, μηχανικοί κ.λ.π.), με τον κ. Καραγιάννη να αναφέρει σχετικά πως «η κυβέρνηση εξετάζει βεντάλια δράσεων που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, διακρατικές συμφωνίες».
Ο υφυπουργός δεν παραλείπει να μιλήσει και για τις ευθύνες του ιδιωτικού τομέα, σημειώνοντας την ανάγκη προσαρμογής του στις σύγχρονες συνθήκες. Όπως υπογραμμίζει, χρειάζεται να δώσουν καλύτερους μισθούς και συνθήκες εργασίας, εν τέλει, «να μετεξελιχθούν από οικογενειακές επιχειρήσεις σε ανταγωνιστικούς ομίλους που θα λειτουργούν με αξιοκρατία».
Στη συνέντευξή του ο υφυπουργός, κάνει και αναφορά στον οδικό άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά, που συμπεριλαμβάνεται στη λίστα των έργων που αναφέρθηκε.
Ειδικότερα, επισημαίνει: «Μέσα στο επόμενο τρίμηνο θα βγει στον «αέρα» ένα εξίσου σημαντικό για τη Δυτική Αττική έργο, η σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω με την Εθνική Οδό που περιλαμβάνει και την τροποποίηση των υφιστάμενων κόμβων στο Σχιστό και τον Σκαραμαγκά, καθώς και τη δημιουργία νέου κόμβου στα Ναυπηγεία. Ένα έργο που παραμένει σε εκκρεμότητα για χρόνια, προϋπολογισμού 63 εκατ. ευρώ.
Στο ίδιο χρονικό διάστημα θα δημοπρατηθεί ο οδικός άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά, προϋπολογισμού, 310 εκατ. ευρώ.
Συνολικά, έως τους πρώτους μήνες του 2023 θα δημοπρατηθούν έργα σχεδόν 3,7 δισ., δημόσια και ΣΔΙΤ, ενώ έχουν ξεκινήσει ή ξεκινούν και οι διαγωνισμοί για έργα ύψους 700 εκατ., χρηματοδοτούμενα εξ ολοκλήρου από το Ταμείο Ανάκαμψης».
Ακόμη ο κ. Καραγιάννης ξεκαθαρίζει πως «τα μεγάλα έργα υποδομών δεν γίνονται για τις επόμενες εκλογές, αλλά για τις επόμενες γενιές. Το έχουμε δηλώσει επανειλημμένα και το εννοούμε. Με αυτόν τον γνώμονα θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε απερίσπαστοι και να προχωράμε μπροστά για να υλοποιούμε έργα ουσίας για να κάνουμε καλύτερη τη ζωή των Ελλήνων πολιτών».
Σύμφωνα με όσα είπε και σημειώνονται στη συνέντευξη που παραχώρησε, στα έργα που θα συμβασιοποιηθούν μέχρι το τέλος του έτους είναι και ο οδικός άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά, ύψους 310 εκ. ευρώ.