ΑΞΟΝΑΣ ΙΩΑΝΝΙΝΑ – ΚΑΚΑΒΙΑ – Με… σφραγίδα ο χαρακτηρισμός του ως έργο εθνικής σημασίας

Στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως δημοσιεύθηκε η σχετική απόφαση για το μέλλον του έργου

Σε μια σημαντική ανακοίνωση, προχώρησε χθες, μέσω των social media, ο Περιφερειάρχης Ηπείρου, Αλέξανδρος Καχριμάνης, αναφορικά με τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά.
Σύμφωνα με όσα έγραψε στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook, ο κ. Καχριμάνης, ο άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά, «πήρε τον δρόμο του», ως «δρόμος εθνικής σημασίας» καθώς η σχετική απόφαση δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Πρόκειται για μια απόφαση του υπουργού Υποδομών Κώστα Καραμανλή για τον χαρακτηρισμό του τμήματος της Ιόνιας από τα Ιωάννινα μέχρι την Κακαβιά ως έργου εθνικής σημασίας, μια απόφαση στην οποία περιγράφονται τα επόμενα βήματα που αφορούν κυρίως στην ωρίμανση των μελετών αλλά δεν αναφέρεται κανένα χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωσή τους και την δημοπράτηση του έργου.
Στην ίδια απόφαση αναφέρεται πως το συγκεκριμένο έργο είναι «στρατηγικής σημασίας καθώς συνδέει μία απομονωμένη περιοχή σημαντική για την περιφερειακή οικονομία και αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών», ενώ ακόμη σημειώνεται ότι «το κόστος κατασκευής του τμήματος από το τέλος του έργου παραχώρησης της Ιόνιας το καθιστά μη βιώσιμο και κατά συνέπεια μη χρηματοδοτήσιμο από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης».
Ο κ. Καχριμάνης αναφέρει χαρακτηριστικά: «Το Τμήμα Γιάννενα – Κακαβιά πήρε τον δρόμο  του ως Δρόμος Εθνικής Σημασίας, ως κλειστός αυτοκινητόδρομος με τους 13 Ανισόπεδους κόμβους οι οποίοι θα έχουν διαστάσεις για τετράϊχνο δίκτυο».
Παράλληλα ο Περιφερειάρχης υπενθυμίζει πως το πλάτος του δρόμου θα είναι 12,5 μέτρα και με όριο ταχύτητας τα 110 χιλιόμετρα. Κάνει γνωστό πως είχε συζήτηση στα Γιάννενα όπου βρέθηκε για ιδιωτική επίσκεψη με τον υφυπουργό Υποδομών, Γιώργο Καράγιαννη, τον οποίο και ευχαριστεί.
Υπενθυμίζουμε πως η δημοπρασία του έργου θα γίνει εντός του 2022, ενώ ο προϋπολογισμός του, μέσω ΕΣΠΑ, ανέρχεται σε 230 εκ ευρώ.
Να σημειώσουμε τέλος, πως σύμφωνα με την απόφαση ο υπόψη ανασχεδιασμός θα πρέπει να γίνει με την κατά το δυνατό, διατήρηση της υπάρχουσας ζώνης εκτέλεσης του έργου, η οποία έχει αδειοδοτηθεί περιβαλλοντικά, με μείωση της ταχύτητας μελέτης και εξορθολογισμό της εφαρμοστέας διατομής με  συνεξέταση τεχνικών λύσεων που δεν προβλέπουν διαχωρισμένο οδόστρωμα αλλά με ανισοπεδοποίηση των κόμβων.
Ανάλογος σχεδιασμός θα πρέπει να προβλεφθεί  και για το τμήμα Καλπάκι – Κακαβιά μήκους 23,38 χλμ, για  το οποίο δεν υφίστανται Περιβαλλοντικοί Όροι.
Επίσης θα πρέπει να εκπονηθεί εκ νέου Ανάλυση  Κόστους – Οφέλους συνοδευόμενη από επίκαιρη κυκλοφοριακή μελέτη και Έρευνα προέλευσης – προορισμού  προκειμένου να διακριβωθεί η βιωσιμότητα και η χρηματοδοτησιμότητα του έργου. Όλη η διαδικασία για την υλοποίηση του έργου επιστρέφει εκεί που ήταν, στο Υπουργείο Υποδομών δηλαδή και την Ειδική Υπηρεσία Δημόσιων Έργων. Το έργο χαρακτηρίζεται ως εθνικού επιπέδου και εντάσσεται στον προγραμματικό σχεδιασμό της Γενικής Γραμματείας Υποδομών.
Επιμέλεια: Βασίλης Λούπας