ΑΞΟΝΑΣ ΙΩΑΝΝΙΝΑ – ΚΑΚΑΒΙΑ – Στο Δελβινάκι ο Κυρ. Μητσοτάκης για την υπογραφή της σύμβασης

Την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου η εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης, μεταξύ του υπουργείου Υποδομών και του αναδόχου του έργου του τμήματος Γιάννενα – Κακαβιά της Ιόνιας οδού

Στο Δελβινάκι του Δήμου Πωγωνίου, αναμένεται την ερχόμενη Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου, ο Πρωθυπουργός, προκειμένου να παραστεί στην πανηγυρική εκδήλωση υπογραφής της σύμβασης μεταξύ του υπουργείου Υποδομών – Μεταφορών και του αναδόχου του έργου του τμήματος Γιάννενα – Κακαβιά της Ιόνιας οδού.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, είχε ο ίδιος προαναγγείλει πως θα παραστεί στη συγκεκριμένη εκδήλωση, μια προαναγγελία που είχε κάνει πριν από δύο μήνες στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, δίνοντας τότε «ραντεβού» για την υπογραφή της σύμβασης στα Ιωάννινα.
Το ραντεβού θα πραγματοποιηθεί, επιλέχθηκε όμως το Δελβινάκι και όχι η πόλη των Ιωαννίνων, ενώ κλιμάκιο υπουργών και στελεχών της Κυβέρνησης θα βρίσκεται στην περιοχή από την προηγούμενη ημέρα, έχοντας σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες σειρά επισκέψεων και επαφών με παράγοντες της αυτοδιοίκησης αλλά και κομματικές οργανώσεις.
Η σύνθεση της κυβερνητικής αποστολής θα ανακοινωθεί στις αρχές της ερχόμενης εβδομάδας, ενώ ο Πρωθυπουργός θα φτάσει αυθημερόν για την υπογραφή της σύμβασης και στη συνέχεια θα αναχωρήσει για τις Βρυξέλλες.
Το έργο
Υπενθυμίζουμε πως σε ρεπορτάζ του «Α», στις 5 Δεκεμβρίου, είχαμε σημειώσει πως η υπογραφή της σύμβασης είναι θέμα χρόνου. Στο ρεπορτάζ αναφέραμε επίσης πως ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου (με ΦΠΑ και προαιρέσεις) που έχει ενταχθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΕΣΠΑ «Μεταφορές 2021 – 2027» ήταν 310 εκατ. ευρώ.
Ωστόσο, το ποσό που δεσμεύτηκε με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα και αφορά το κύριο έργο και τις προαιρέσεις είναι 269,158 εκατ. ευρώ, καθώς στο πλαίσιο του διαγωνισμού ο ανάδοχος προσέφερε έκπτωση 17,5%.
Ο νέος αυτοκινητόδρομος Ιωάννινα – Κακαβιά από την συμβολή της Ιόνιας Οδού με την Εγνατία (Α/Κ Εγνατίας) μέχρι την Κακαβιά και τα ελληνοαλβανικά σύνορα θα έχει συνολικό μήκος 69,5 χιλ.
Το έργο που συμπεριλαμβάνει όλες τις απαιτούμενες  υποστηρικτικές δράσεις (απαλλοτριώσεις, μετατοπίσεις – αποκαταστάσεις δικτύων ΟΚΩ και συνδέσεις με αυτά και αρχαιολογικές έρευνες και εργασίες) χωρίζεται σε δύο τμήματα:
*Το πρώτο Ιωάννινα – Καλπάκι αρχίζει από τον ανισόπεδο κόμβο Εγνατίας και τελειώνει στο τέλος του ανισόπεδου κόμβου Καλπακίου. Έχει συνολικό μήκος 46,4 χιλιόμετρα επί νέας χάραξης και περιλαμβάνει έξι ανισόπεδους κόμβους.
*Το δεύτερο Καλπάκι – Κακαβιά με αρχή το πέρας του ανισόπεδου κόμβου Καλπακίου και πέρας τον μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς, έχει συνολικό μήκος 23,11 χιλ. και αφορά σε αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού.
Η κατασκευή του νέου οδικού άξονα θεωρείται ζωτικής σημασίας για την Περιφέρεια Ιωαννίνων και την ευρύτερη περιοχή.
Θα επιλυθούν προβλήματα προσβασιμότητας και συνδεσιμότητας των γεωγραφικά απομονωμένων και δυσπρόσιτων περιοχών της ευρύτερης Π.Ε. Ιωαννίνων, που είναι ιδιαίτερα σημαντικά για την περιφερειακή οικονομία, αλλά και σε σημαντικούς πόλους παροχής υπηρεσιών υγείας, όπως το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ιωαννίνων, εκπαίδευσης, όπως το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, και εργασίας, όπως η Βιομηχανική Περιοχή.
Υπολογίζεται πως η απόσταση Αντίρριο – Ιωάννινα – Κακαβιά με μήκος περίπου 264 χιλιόμετρα, θα μπορεί να διανύεται σε περίπου 2 ώρες και 15 λεπτά. Από την Αθήνα μέχρι τα σύνορα με την Αλβανία θα απαιτούνται περίπου 4 ώρες και 20 λεπτά.
Επιπροσθέτως, με δεδομένο ότι το έργο αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) συνδέοντας το σύνολο της Δυτικής Ελλάδας με τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας και της Πάτρας (κόμβοι του ΔΕΔ-Μ), η ένωσή του με την Ιόνια και την Εγνατία Οδό θα προσφέρει τις μέγιστες μεταφορικές δυνατότητες ανθρώπων και αγαθών τόσο στη Ήπειρο όσο και στη λοιπή Ελλάδα ενισχύοντας έτσι την τοπική κοινωνία και αναδεικνύοντας την Ήπειρο ως σημαντικό κόμβο στη Δυτική Ελλάδα.

Επιμέλεια: Βασίλης Λούπας