ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΝΕΩΝ – Ενημέρωση για τους στόχους των δράσεων του Ενεργού Πολίτη

Σε μια αναλυτική παρουσίαση των στόχων του προγράμματος σπουδών των Δράσεων του Ενεργού Πολίτη του υπουργείου Παιδείας, προχώρησε η συντονίστρια Παιδείας και Ισότητας του Δημοτικού Συμβουλίου Νέων Ιωαννίνων, Αφροδίτη Τσαβλαχοπούλου.

Η παρουσίαση έγινε στους Διευθυντές των Σχολείων του Δήμου Ιωαννιτών αλλά και στα μέλη της σχολικής επιτροπής παρουσία και του προέδρου Κώστα Κρικώνη.

Η Συντονίστρια, του νεοσύστατου συμβουλίου εξήγησε στους παριστάμενους πόσο σημαντικές είναι οι δράσεις αυτές καθώς στοχεύουν στην ενδυνάμωση της συμμετοχής των νέων στα κοινά.

Οι δράσεις είναι οι εξής:

1. Φροντίζω για την ασφάλεια στις γειτονιές της πόλης:

Στο πλαίσιο της δράσης οι μαθητές/τριες δειερευνούν αν οι γειτονιές της πόλης

τους συγκεντρώνουν τα χαρακτηριστικά εκείνα, ώστε να μην τίθεται σε κίνδυνο η

ασφάλεια και η υγεία των κατοίκων.

Πεδίο Υλοποίησης: Υπαίθριοι χώροι στην κοινότητα (έμφαση σε υποδομές όπως

ανύπαρκτα πεζοδρόμια, πεζοδρόμια χωρίς πρόβλεψη για ΑμεΑ, διαβάσεις και

επικίνδυνες διασταυρώσεις χωρίς ή με φανάρια εκτός λειτουργίας, ελλιπής

διαγράμμιση διαβάσεων κ.λπ.).

2. Τα παιδιά μιλούν για τα δικαιώματά τους:

Οι μαθητές/τριες συζητούν για τα δικαιώματα των παιδιών και διερευνούν πώς συνδέονται με τις διαφορετικές μορφές παιδικής εργασίας. Στη συνέχεια, διοργανώνουν καμπάνια ευαισθητοποίησης της κοινότητας για την προάσπιση των δικαιωμάτων των παιδιών με έμφαση στο δικαίωμά τους στην εκπαίδευση και την καταπολέμηση της παιδικής εργασίας.

Αυτή η δράση προσφέρει στους μαθητές την ευκαιρία να αναπτύξουν την κριτική

τους σκέψη και να ευαισθητοποιηθούν γύρω από ένα πολύ σημαντικό κοινωνικό

ζήτημα. Παράλληλα, τους δίνει τη δυνατότητα να συμμετέχουν ενεργά στην

κοινότητα, αναλαμβάνοντας δράση για την προάσπιση των δικαιωμάτων τους.

3. Γέφυρες ζωής και γνώσης:

Έφηβοι/ες και άτομα τρίτης ηλικίας συνυπάρχουν και ανταλλάσσουν γνώσεις σε μια δράση που συμβάλλει προληπτικά στην κοινωνική αλληλεπίδραση της τρίτης ηλικίας λειτουργώντας στην απομόνωση και τη μοναξιά.

Αξιοποιώντας στοιχεία που θα συνδέσουν τις γενεές μέσα από ενέργειες αλληλοπροσφοράς οι μαθητές/τριες αναλαμβάνουν να υλοποιήσουν δραστηριότητες

σε φορείς προσφέροντας ψυχοσυναισθηματική στήριξη και κοινωνική φροντίδα σε

άτομα τρίτης ηλικίας (π.χ. ΚΑΠΗ) σχετικά με την αξιοποίηση της τεχνολογίας

(κοινωνική δικτύωση, πρόσβαση στην πληροφορία, ψυχαγωγία). Αντίστοιχα οι

ηλικιωμένοι/ες μεταφέρουν τη βιωματική τους εμπειρία και γνώση σε ιστορικά

γεγονότα, έθιμα και παραδόσεις του τόπου, ενεργοποιώντας το ενδιαφέρον και

προσφέροντας κίνητρα στους/στις μαθητές/τριες να ασχοληθούν με θέματα ιστορικού

και πολιτισμικού ενδιαφέροντος.

4. Συμβάλλουμε στη μείωση των ψηφιακών ανισοτήτων:

Η δράση έχει ως στόχο οι μαθητές/τριες, που έχουν αναπτύξει τεχνολογικές δεξιότητες, να βοηθήσουν άλλα άτομα (π.χ. γονείς, γιαγιά, παππού, συνομήλικούς τους και συνομήλικές τους κ.ά.) να αποκτήσουν βασικές ψηφιακές δεξιότητες (π.χ. να επικοινωνούν ηλεκτρονικά με τους οικείους τους, με τις δημόσιες υπηρεσίες και τις τράπεζες) χρήσιμες για τη ζωή τους.

5. Ενώνουμε τις δυνάμεις μας για το νερό:

Η δράση έχει σκοπό να ευαισθητοποιήσει και να ενεργοποιήσει τους/τις μαθητές/τριες αλλά και την ευρύτερη κοινότητα, γύρω από τη σημασία του νερού στο περιβάλλον, φυσικό και ανθρώπινο, μέσα από τη διερεύνηση πηγών και επαφές/συζητήσεις με ειδικούς, προκειμένου οι μαθητές/τριες να αναπτύξουν υλικό που θα αξιοποιηθεί σε ενημερωτική εκστρατεία για την ορθή διαχείριση και εξοικονόμηση του νερού και των υδάτινων πόρων.

Σε σύντομη δήλωσή της η κα Τσαβλαχοπούλου τόνισε ότι στόχος είναι να υπάρχει συνεργασία για να ενδυναμωθεί η φωνή των νέων στην πόλη και να ενισχυθούν όλες οι κοινωνικές δράσεις.