Να παραταθεί η στέγαση του 1ου Νηπιαγωγείου στο Καπλάνειο και να μεταστεγαστούν μόνο τα σχολεία του ΣΑΠ στο παλιό «Χατζηκώστα» αποφάσισε η Δημοτική Επιτροπή Παιδείας.
Ο πρόεδρος της Ένωσης Γονέων Ιωαννίνων, Τάσος Τόκας ερωτηθείς ανέλυσε το σκεπτικό της παρέμβασης που έγινε κάνοντας και μια αναδρομή σε αποφάσεις του παρελθόντος για να πει ότι «τα Ειδικά σχολεία λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών που λειτουργούν, απαιτούν πολλαπλάσιους χώρους από τα υπόλοιπα Δημοτικά γιατί αυτό επιβάλλει η εξατομικευμένη παιδαγωγική υποστήριξη των μαθητών ΑμΕΑ (τάξεις των 3-4 μαθητών, χώροι εξατομικευμένης εκπ/κής υποστήριξης κλπ) και για λόγους κοινωνικής ένταξης των μαθητών, πρέπει απαραίτητα να λειτουργούν μέσα στον ιστό της πόλης. Γι αυτό και επιλέχθηκε ο χώρος του παλιού Χατζηκώστα για τη στέγαση του ΣΑΠ. Ως γονείς λέμε ότι κανένα σχολείο δεν έχει την πολυτέλεια να έχει αίθουσες κλειστές που δεν χρησιμοποιούνται ή ακόμα και σε μερική χρήση, όπως ακούστηκε για τα συγκεκριμένα σχολεία του Καπλανείου».
Για το νέο Διδακτήριο της οδού Παπανδρέου, ο κ. Τόκας επέμεινε ότι «δεν χωρούν τρία σχολεία (Νηπ/γείο ΣΑΠ – Δημοτικό ΣΑΠ – 1ο Νηπιαγωγείο, δλδ σε 400τμ). Υπάρχουν επίσης παιδαγωγικά ζητήματα σε σχέση με τη συνύπαρξη νηπίων με εφήβους έως 15 χρονών, που δύσκολα λύνονται. Επίσης, αν μεταστεγαστεί και το 1ο Νηπιαγωγείο εκεί, εκ των πραγμάτων θα καταλάβει έναν οικίσκο, με αποτέλεσμα τα δυο σχολεία του ΣΑΠ να μην χωρούν. Το 1ο Νηπιαγωγείο χρειάζεται 2 αίθουσες, έναν βοηθητικό χώρο (διαλείμματα, ξεκούραση, εκδηλώσεις κλπ) και ένα γραφείο εκπαιδευτικών. Στο Καπλάνειο μπορούν να βρεθούν αυτοί οι χώροι και συμφωνούμε με το έγγραφο του 1ου Δημοτικού ότι πρέπει να γίνει μια νέα διευθέτηση των χώρων του συγκροτήματος και να καταληχθεί από τους αρμόδιους, πού θα είναι το Δημοτικό και πού το Νηπιαγωγείο. Φυσικά, τα τμήματα του Νηπιαγωγείου και οι πρώτες τάξεις πρέπει να είναι σε ισόγειες αίθουσες για λόγους που όλοι κατανοούμε» τόνισε χαρακτηριστικά.
Τέλος, ξεκαθάρισε ότι οι ευθύνες για το κτηριακό πρόβλημα των σχολείων της πόλης υπάρχουν και δεν θα συμβιβαστούνε μέχρι η Δημοτική Αρχή «να εκπονήσει, να διεκδικήσει και να υλοποιήσει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα σχολικής στέγης. Μέχρι τότε δεν θα επιτρέψουμε να μείνει, κανένα παιδί εκτός τάξης και εκτός του σχολείου της γειτονιάς του, κανένα σχολείο στο έλεος των στεγαστικών του προβλημάτων» κατέληξε.