Την ικανοποίησή τους για την ολοκλήρωση της μελέτης για την άγονη γραμμή και την εξασφάλιση των οικονομικών πόρων για τη σύνδεση Ιωαννίνων και Ηρακλείου για τα επόμενα τέσσερα χρόνια, εκφράζουν οι ξενοδόχοι
Μετά από την πολύμηνη προσπάθεια του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Ξενοδόχων Νομού Ιωαννίνων που ξεκίνησε τον Μάιο του 2021, και με τη συνεργασία της διοίκησης του Διεθνούς Αερολιμένα Ιωαννίνων, του Προέδρου της Βουλής των Ελλήνων Κωνσταντίνου Τασούλα, του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνου Καραμανλή, του βουλευτή Ιωαννίνων της Νέας Δημοκρατίας Σταύρου Καλογιάννη και της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), κατέστη εφικτή η ολοκλήρωση της μελέτης για την άγονη γραμμή και η εξασφάλιση των οικονομικών πόρων για τη σύνδεση Ιωαννίνων και Ηρακλείου για τα επόμενα τέσσερα χρόνια, όπως σημειώνει σε ανακοίνωσή της, η Ένωση Ξενοδόχων νομού Ιωαννίνων.
Συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας, έχει ολοκληρωθεί η μελέτη για την ένταξη της γραμμής Ιωάννινα – Ηράκλειο σε καθεστώς παροχής δημόσιας υπηρεσίας, με ελάχιστη συχνότητα πτήσεων και ελάχιστες προσφερόμενες θέσεις ανά περίπτωση:
• Τρεις πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, με ένα σύνολο 90 προσφερόμενων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση, κατά τη χαμηλή περίοδο.
• Τέσσερις πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, με ένα σύνολο 120 προσφερόμενων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση, κατά τη μέση περίοδο.
• Έξι πτήσεις με επιστροφή εβδομαδιαίως, με ένα σύνολο 180 προσφερόμενων θέσεων εβδομαδιαίως ανά κατεύθυνση, κατά την υψηλή θερινή περίοδο.
Σύμφωνα με την Ένωση Ξενοδόχων, η ένταξη της σύνδεσης Ιωαννίνων – Ηρακλείου στις άγονες γραμμές θα σημάνει την έναρξη μιας νέας εποχής για τον τουρισμό και την ανάπτυξη της περιοχής με αμέτρητες νέες δυνατότητες.
Σε δηλώσεις του προέδρου της Ένωσης Ξενοδόχων Ιωαννίνων, Στάθη Σιούτη και των μελών του Δ.Σ. Λευτέρη Ζαρκάδα, Έφης Εξάρχου και Δημοσθένη Πατερούση, αναφέρθηκε επίσης πως πλέον θα καταστεί απείρως ευκολότερη η μαζική μετακίνηση τουριστών, φοιτητών και επιχειρηματιών, που μέχρι σήμερα χρειάζεται να αλλάξουν δύο πτήσεις και να διαθέσουν πολύ περισσότερο χρόνο και χρήματα για να μετακινηθούν μεταξύ των δύο περιοχών.
«Επιπλέον, θα ανοίξει ο δρόμος για την εύκολη πραγματοποίηση εκπαιδευτικών εκδρομών, με δεδομένο πως τόσο τα Ιωάννινα όσο και η Κρήτη αποτελούν προορισμούς με έντονο πολιτισμικό ενδιαφέρον και σημαντικό μέρος της τουριστικής τους κίνησης βασίζεται στις εκπαιδευτικές εκδρομές. Παράλληλα, θα μπορεί να υπάρχουν συνδυαστικά τουριστικά προγράμματα μεταξύ των περιοχών με ελκυστικά πακέτα που θα περιλαμβάνουν τα ιδιαίτερα στοιχεία των δύο προορισμών (city break, βουνό, θάλασσα, υπαίθριες δραστηριότητες, μοναδικό ορεινό περιβάλλον, χαλάρωση, γαστρονομία, ιστορικά και πολιτιστικά μνημεία κ.ά.). Όλα τα παραπάνω θα συντελέσουν στη δημιουργία ενός νέου τουριστικού γίγνεσθαι με πολλαπλά οφέλη για την τοπική επιχειρηματικότητα και οικονομία.
Η αμφίδρομη κίνηση επισκεπτών από τις δύο Περιφέρειες (Ηπείρου, αλλά και γενικότερα της Δυτικής Ελλάδας και της Νοτίου Αλβανίας με την Περιφέρεια Κρήτης), καθ’ όλη την διάρκεια του έτους θα καταστήσουν τα Ιωάννινα συγκοινωνιακό αεροπορικό κόμβο, που θα εξυπηρετεί εκτός των Ηπειρωτών και κόσμο από την Δυτική Μακεδονία, τα Ιόνια Νησιά, την Αιτωλοακαρνανία και την Νότια Αλβανία , ενώ το Ηράκλειο θα εξυπηρετεί εκτός από την Κρήτη και κάποια νησιά του Αιγαίου κοντινά προς αυτό», ανέφεραν χαρακτηριστικά.