Σε έναν αγώνα δρόμου επιδίδονται οι ανάδοχοι μελετητές προκειμένου να ολοκληρώσουν, εντός των χρονικών περιθωρίων που υπάρχουν και των χρονοδιαγραμμάτων που έχουν τεθεί λόγω της ένταξης και χρηματοδότησης από το Ταμείο Ανάκαμψης, την εκπόνηση των Τοπικών Πολεοδομικών Σχεδίων σε όλη τη χώρα.
Τα Τοπικά Πολεοδομικά Σχέδια είναι σε όλη τη χώρα περίπου 200 και μεταξύ αυτών βρίσκεται φυσικά και το ΤΠΣ των Ιωαννίνων.
Το Τοπικό Πολεοδομικό Σχέδιο των Ιωαννίνων κρίνεται ως αναγκαίο όχι λόγω της υφιστάμενης πραγματικότητας σε επίπεδο χρήσεων γης και αλλαγών που έχουν συντελεστεί από το τελευταίο ΓΠΣ τη δεκαετία του 1990 αλλά γιατί μόνο με τον τρόπο αυτό θα δοθεί μία συγκεκριμένη αναπτυξιακή προοπτική στην περιοχή, ειδικά του λεκανοπεδίου που σήμερα ασφυκτιά και κυρίως επικρατεί μία άναρχη κατάσταση ειδικά ως προς τις χρήσεις γης.
Η δημόσια διαβούλευση και για το Τοπικό Πολεοδομικό Σχέδιο των Ιωαννίνων, βρίσκεται ήδη σε διαβούλευση, με τους φορείς αλλά και τους πολίτες να έχουν τη δυνατότητα να εκφράσουν τις θέσεις, τις απόψεις και τις προτάσεις τους.
Για το μείζον αυτό θέμα, μίλησε στο Ioannina TV, ο πρόεδρος του Τμήματος Ηπείρου του ΤΕΕ, Γιάννης Τσίγκρος, ο οποίος σε δηλώσεις του έκανε λόγο για ένα μνημειώδες έργο για την ελληνική κοινωνία που θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί με την έκδοση των Προεδρικών Διαταγμάτων μέχρι τον Μάιο του 2026 κάτι που προϋποθέτει όμως μία εξαιρετικά επίπονη δουλειά για την εκπόνηση των Σχεδίων και την έγκρισή τους από το Ελεγκτικό Συνέδριο και το ΣτΕ.
Στάθηκε όμως περισσότερο στην σημασία της συμμετοχής των πολιτών, φορέων και μεμονωμένων ατόμων στη δημόσια διαβούλευση, αν και πολλές φορές και οι ίδιοι δεν κατανοούν ακριβώς τις απαιτήσεις και τα πλαίσια στα οποία πρέπει να κινούνται. «Καταρχάς πρόκειται για μία εξαιρετικά σημαντική διαδικασία που αφορά στο μέλλον των περιοχών μας, με τον καθορισμό χρήσεων γης, των συγκοινωνιακών υποδομών, των τεχνικών έργων, της πολεοδόμησης και της προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος. Υπάρχει μία πίεση χρόνου και οι διαδικασίες είναι δύσκολες, όμως είναι σημαντικό και οι πολίτες και οι φορείς να πάρουν μέρος σε αυτές τις διαδικασίες, είτε μόνοι τους είτε μέσω τεχνικού συμβούλου που θα επιλέξουν», ανέφερε.
Για την Ιόνια Ποδηλατική Διαδρομή
Από την άλλη το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, σε κεντρικό επίπεδο έχει αναλάβει το ρόλο και την ευθύνη της Διαχειριστικής Αρχής για το έργο της Ιόνιας Ποδηλατικής Διαδρομής στο παραλιακό μέτωπο της Πρέβεζας, ένα έργο που υπόκειται ήδη σε αλλαγές σε σχέση με την αρχική μελέτη, καθώς αποφασίστηκε να γίνουν αλλαγές χάραξης σε ένα μεγάλο τμήμα του.
Σε πρώτο επίπεδο το ΤΕΕ όπως ανέφερε ο κ. Τσίγκρος παρακολουθεί τις εξελίξεις και έχει ενημερωθεί από την Περιφέρεια για τις προτάσεις αλλαγής χάραξης και περιμένει να τις δει σε επίσημα έγγραφα ώστε να αποφασίσει.
Η καλή διάθεση υπάρχει πάντως ώστε να γίνουν αποδεκτές οι αλλαγές όπως σημείωσε, όμως επειδή το έργο είναι ενταγμένο στο Ταμείο Ανάκαμψης και τα χρονικά περιθώρια είναι ασφυκτικά, θα πρέπει οι αλλαγές επί της μελέτης και οι μετατροπές που θα προτείνει η Περιφέρεια να κατατεθούν υπόψιν του ΤΕΕ όσο γίνεται γρηγορότερα».
«Ευχής έργον θα ήταν να έχει τελειώσει το έργο μέχρι το τέλος της χρονιάς γιατί ως ΤΕΕ πιστεύουμε, ότι είναι ένα έργο ήπιας περιβαλλοντικής όχλησης που μπορεί να προσδώσει μεγάλη αναπτυξιακή διάσταση στην περιοχή της Πρέβεζας από τον Παντοκράτορα μέχρι την Αμμουδιά σε ένα μήκος 60 χιλιομέτρων περίπου», ανέφερε.