Στο προσκήνιο παραμένει η συζήτηση γύρω από την αναγκαιότητα δημιουργίας βάσης ελικοπτέρου έρευνας και διάσωσης στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων, μετά τα δυστυχήματα των τελευταίων ημερών, στα βουνά.
Ένα μείζον ζήτημα για το οποίο χθες, πήραν και επίσημα θέση και οι φορείς του τουρισμού στα Ιωάννινα. Συγκεκριμένα, με δηλώσεις τους τόσο ο πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Επιχειρήσεων Ζαγορίου Γεώρ. Κωστάκης και ο Λευτ. Ζαρκάδας με την ιδιότητα του προέδρου της Ομοσπονδίας Ενοικιαζόμενων Δωματίων και Καταλυμάτων Ηπείρου, αναφέρθηκαν σε αυτήν την αναγκαιότητα, έχοντας την γνώση και την εμπειρία από τις απαιτήσεις των επισκεπτών της περιοχής του Ζαγορίου που φτάνουν στην Ήπειρο, ακριβώς για να έχουν τη δυνατότητα να περπατήσουν ή να κάνουν ορειβασία και άλλες δραστηριότητες στα βουνά.
Αμφότεροι ωστόσο, έθεσαν το ζήτημα και της επαγγελματικής, αλλά και της ατομικής ευθύνης που θα πρέπει ο καθένας να αναλάβει, ώστε να παρέχονται χρήσιμες πληροφορίες σε όλους τους επισκέπτες για τις δυσκολίες κάθε διαδρομής, τους κινδύνους που κρύβει, αλλά και να προτείνει τον καλύτερο δυνατό τρόπο να γνωρίσουν με ασφάλεια την περιοχή και κάθε προορισμό.
«Είναι αλήθεια, ότι δεν είναι όλοι επαγγελματίες ή πιστοποιημένοι στο αντικείμενό τους, παρόλα αυτά υπάρχουν και εταιρείες στο Ζαγόρι που διαθέτουν πιστοποιημένους οδηγούς βουνού, όμως ακόμη και αυτούς δεν τους επιλέγουν όλοι», ανέφερε ο κ. Κωστάκης.
«Δεν είναι στην αρμοδιότητα του ξενοδόχου να ενημερώσει τον επισκέπτη για τυχόν κινδύνους ή για τις διαδρομές που θέλει να ακολουθήσει. Όμως, οι περισσότεροι το κάνουν, αν και θα πρέπει να παραδεχθούμε πως υπάρχει και η ατομική ευθύνη των επισκεπτών», ανέφερε ο κ. Ζαρκάδας.
Για τις υποδομές στο αεροδρόμιο
Από την άλλη, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η τοποθέτηση του Ευθύμιου Σέρμπη, ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας που ρωτήθηκε για τις τεχνικές δυνατότητες και τις υποδομές γενικότερα του αεροδρομίου στα Γιάννενα, μετά το έργο αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού, που ολοκληρώθηκε τα τελευταία χρόνια.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, το αεροδρόμιο Ιωαννίνων δεν στερείται σημαντικών πραγμάτων σε σχέση με άλλα αντίστοιχης δυναμικότητας κα μεγέθους αεροδρόμια της χώρας, με εξαίρεση ίσως τη βελτίωση του οδοστρώματος στο διάδρομο προσγείωσης και απογείωσης, αφού προηγηθεί κάποια ειδική μέτρηση της αντοχής του.
«Αν αυτό γίνει, τότε στο αεροδρόμιο θα μπορούν να προσγειώνονται και αεροσκάφη μεγαλύτερου βάρος. Επίσης, είναι σημαντικό να αυξηθεί το εμβαδόν της αίθουσας αφίξεων, αν και οι ανάγκες σήμερα καλύπτονται, ίσως όμως δεν επαρκούν αν μιλήσουμε για μεγαλύτερο αριθμό αφίξεων. Τα καιρικά προβλήματα που λόγω της χαμηλής νέφωσης προκαλούσαν ακυρώσεις σε πολλές πτήσεις έχουν αντιμετωπιστεί. Οι νέες διαδικασίες που ακολουθούμε πλέον νικούν και αυτό το πρόβλημα και ενισχύουν την αξιοπιστία της προσέγγισης κα μεγαλύτερων αεροσκαφών», ανέφερε ο κ. Σέρμπης.