ΗΠΕΙΡΟΣ – Με το πόδι στο «γκάζι» οι οδηγοί!

Μόνο τον Ιούνιο στο οδικό δίκτυο της περιφέρειας βεβαιώθηκαν περισσότερες από 7.300 παραβάσεις του ΚΟΚ, εκ των οποίων οι 1.628 ήταν για υπερβολική ταχύτητα

 

Με στόχο τη διαρκή ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών στα ζητήματα οδικής ασφάλειας, δημοσιοποιήθηκαν την Δευτέρα, τα συγκεντρωτικά και συγκριτικά στοιχεία που αφορούν τροχαία ατυχήματα και παραβάσεις του ΚΟΚ για τον Ιούνιο του 2023, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Ειδικότερα, για την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων πραγματοποιήθηκαν συστηματικοί έλεγχοι στο οδικό δίκτυο της Ηπείρου, οι οποίοι είχαν ως αποτέλεσμα να βεβαιωθούν συνολικά 7.315 παραβάσεις, από τις οποίες ξεχωρίζουν οι επικίνδυνες, καθώς οδηγούν ευθέως στο τροχαίο ατύχημα ή επηρεάζουν καθοριστικά το αποτέλεσμά του.

Συγκεκριμένα, βεβαιώθηκαν:

1.628 για υπερβολική ταχύτητα

376 για μη χρήση κράνους κατά την οδήγηση

315 για μη χρήση της ζώνης ασφαλείας κατά την οδήγηση

170 για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση

125 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας/αντικανονικό προσπέρασμα/ αντικανονικό ελιγμό

72 για οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος (μέθη)

44 για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη

35 για φθαρμένα ελαστικά.

Σημειώνεται επίσης ότι τον προηγούμενο μήνα βεβαιώθηκαν 120 παραβάσεις για στέρηση άδειας ικανότητας οδήγησης, 63 παραβάσεις που αφορούν ανασφάλιστα οχήματα και 1.271 παραβάσεις επαγγελματικών οχημάτων.

Τα τροχαία ατυχήματα

Παράλληλα, τον Ιούνιο, στην εδαφική αρμοδιότητα της Ηπείρου σημειώθηκαν 10 τροχαία ατυχήματα (έναντι 14 το 2022).

Ειδικότερα, τον μήνα που μας πέρασε δεν είχαμε κανένα θανατηφόρο τροχαίο (έναντι 2 το 2022), είχαμε ένα τροχαίο ατύχημα με σοβαρό τραυματισμό ατόμου όπως και το 2022 και εννέα τροχαία ατυχήματα με ελαφρύ τραυματισμό ατόμου (έναντι 11 το 2022).

Από τα τροχαία ατυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και αγροτικές περιοχές των νομών, καταγράφηκαν συνολικά 14 παθόντες (έναντι 19 το 2022).

Ειδικότερα, φέτος τον Ιούνιο, δεν είχαμε κανέναν νεκρό στην άσφαλτο (έναντι δυο το 2022), είχαμε όμως έναν σοβαρά τραυματία όπως και το 2022 και 13  ελαφρά τραυματίες (έναντι 16 το 2022).

Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων, όπως προέκυψε από την αστυνομική τροχονομική έρευνα, ήταν η υπερβολική ταχύτητα, η παραβίαση προτεραιότητας, η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα, η μη τήρηση απόστασης ασφαλείας, οι καιρικές συνθήκες και η μέθη.

1.320 παραβάσεις σε μια εβδομάδα

Εν τω μεταξύ, 109.887 τροχονομικοί έλεγχοι και 24.569 παραβάσεις, έγιναν και βεβαιώθηκαν το διάστημα από 25 Ιουνίου έως 1 Ιουλίου, σε όλη τη χώρα.

Το 68% των παραβάσεων αφορούσαν σε υπερβολική ταχύτητα, μη χρήση προστατευτικού κράνους, μη χρήση ζώνης ασφαλείας, στέρηση άδειας ικανότητας οδήγησης και παράνομη στάθμευση

Οι έλεγχοι συνεχίζονται με βάση τις πάγιες εντολές της πολιτικής και φυσικής ηγεσίας της Ελληνικής Αστυνομίας σε όλη την ελληνική επικράτεια.

Το προαναφερόμενο χρονικό διάστημα στην Ήπειρο, βεβαιώθηκαν 1.320 παραβάσεις.

Ειδικότερα, οι παραβάσεις, που βεβαιώθηκαν σε όλη την Επικράτεια, αφορούν: 7.931 για παράνομη στάθμευση, 4.831 για υπερβολική ταχύτητα, 1.770 για μη χρήση προστατευτικού κράνους, 1.326 για οδήγηση χωρίς άδεια ικανότητας οδήγησης, 839 για μη χρήση ζώνης ασφαλείας, 579 για ΚΤΕΟ, 550 για οδήγηση σε κατάσταση μέθης, 375 για ανασφάλιστα οχήματα, 335 για χρήση κινητού τηλεφώνου, 271 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, 217 για παραβίαση σηματοδότη, 210 για αντικανονικούς ελιγμούς, 161 για θορύβους, 141 για αντικανονικό προσπέρασμα, 124 για μη τήρηση απόστασης ασφαλείας, 106 για φθαρμένα ελαστικά, 96 για κίνηση αντίθετη σε μονόδρομο, 57 για απόσπαση προσοχής οδηγού, 54 για καυσαέρια, 38 για παραβίαση σήματος τροχονόμου, 36 για μη χρήση παιδικών καθισμάτων, 33 για παραβίαση προτεραιότητας, 32 για μη κίνηση στο δεξιό άκρο οδού, 28 για αντικανονική χρήση φώτων, 22 για υπέρβαρο-διαστάσεις φορτίου, 13 για έλλειψη ζώνης ασφαλείας, 10 για κίνηση στην αριστερή λωρίδα και 4.384 λοιπές παραβάσεις.

Η Ελληνική Αστυνομία, αποδίδει ιδιαίτερη βαρύτητα στα θέματα οδικής ασφάλειας και στο πλαίσιο αυτό οι έλεγχοι θα συνεχισθούν με αμείωτη ένταση με σκοπό τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.