ΗΠΕΙΡΟΣ – Στα ύψη οι παραβάσεις του ΚΟΚ!

Τον Σεπτέμβριο βεβαιώθηκαν πάνω από 7.400 πρόστιμα στο οδικό δίκτυο της περιοχής, εκ των οποίων περίπου 1.600 αφορούσαν παραβάσεις για υπερβολική ταχύτητα – Άνοιξε ο διάλογος στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για τη μείωση του ορίου ταχύτητας από τα 50 στα 30 χιλιόμετρα εντός των πόλεων

 

Δυο είναι οι ειδήσεις που προέκυψαν από τους ελέγχους στο εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο της Ηπείρου, τον μήνα Σεπτέμβριο.

Η πρώτη αφορά τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και η δεύτερη τις χιλιάδες παραβάσεις του ΚΟΚ, καθώς μέσα σε διάστημα ενός μήνα βεβαιώθηκαν περισσότερες από 7.400!

Ειδικότερα, με στόχο τη διαρκή ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών στα ζητήματα οδικής ασφάλειας δημοσιοποιήθηκαν χθες τα συγκεντρωτικά στοιχεία που αφορούν τα τροχαία ατυχήματα και τις παραβάσεις για τον Σεπτέμβριο του 2021, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, στην εδαφική αρμοδιότητα της Ηπείρου, σημειώθηκαν 12 τροχαία ατυχήματα (έναντι 14 το 2020). Ειδικότερα, σημειώθηκαν δυο θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα (έναντι 5 το 2020), κανένα τροχαίο ατυχήματα με σοβαρό τραυματισμό ατόμου (έναντι ενός το 2020) και δέκα τροχαία ατυχήματα με ελαφρύ τραυματισμό ατόμου (έναντι 8 το 2020)

Από τα τροχαία ατυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και αγροτικές περιοχές των νομών, καταγράφηκαν συνολικά 16 παθόντες (έναντι 24 το 2020). Ειδικότερα, τον Σεπτέμβριο είχαμε δυο νεκρούς (έναντι 9 το 2020), κανέναν σοβαρά τραυματίας (έναντι ενός το 2020) και 14  ελαφρά τραυματίες (όπως και το 2020).

Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων – δυστυχημάτων, όπως προέκυψε από την αστυνομική τροχονομική έρευνα, ήταν η υπερβολική ταχύτητα, η είσοδος στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορία, η παραβίαση προτεραιότητας, καθώς και λοιπά αίτια αναφερόμενα στους οδηγούς.

Οι παραβάσεις του ΚΟΚ

Ταυτόχρονα, τον Σεπτέμβριο για την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων πραγματοποιήθηκαν συστηματικοί έλεγχοι στο οδικό δίκτυο της Ηπείρου, οι οποίοι είχαν ως αποτέλεσμα να βεβαιωθούν συνολικά 7.461 παραβάσεις, από τις οποίες ξεχωρίζουν οι επικίνδυνες καθώς οδηγούν ευθέως στο τροχαίο ατύχημα ή επηρεάζουν καθοριστικά το αποτέλεσμά του.

Συγκεκριμένα, βεβαιώθηκαν:

1.594 για υπερβολική ταχύτητα

308 για μη χρήση κράνους κατά την οδήγηση

285 για μη χρήση της ζώνης ασφαλείας κατά την οδήγηση

98 για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση

62 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας

60 για οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος (μέθη)

28 για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη.

Σημειώνεται επίσης ότι τον προηγούμενο μήνα βεβαιώθηκαν 152 παραβάσεις για στέρηση άδειας ικανότητας οδήγησης, 88 παραβάσεις που αφορούν ανασφάλιστα οχήματα και 1.124 παραβάσεις επαγγελματικών οχημάτων.

Ο διάλογος στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

Την ίδια στιγμή, από χθες στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, άνοιξε ο διάλογος για το μείζον ζήτημα της μείωσης του αριθμού των θανατηφόρων τροχαίων στην Ευρώπη, τουλάχιστον εντός των αστικών οδικών δικτύων, μέχρι το 2050.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, προωθεί τη λήψη πιο αυστηρών μέτρων οδικής ασφάλειας, με δύο βασικές παρεμβάσεις να συζητούνται ήδη και να αναμένεται να ψηφιστούν.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Ioannina TV, οι παρεμβάσεις αυτές έχουν να κάνουν με τη μείωση του ορίου ταχύτητας από τα 50 στα 30 χιλιόμετρα εντός των πόλεων, και στη μηδενική ανοχή για την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ.

Το όριο των 30 χιλιομέτρων εντός των πόλεων, δεν είναι η πρώτη φορά που αποτελεί θέμα συζήτησης σε ευρωπαϊκό επίπεδο, όμως αποτελεί αντικείμενο διαπραγμάτευσης εάν τελικά αυτό θα αφορά το σύνολο των κατοικημένων περιοχών ή εάν υπάρχουν κάποιες ζώνες στις οποίες θα ισχύουν διαφορετικά κριτήρια και όρια ταχύτητας.

Σύμφωνα με τον συγκοινωνιολόγο και πρόεδρο της ΕΠΤΑ Ιωαννίνων Κων. Κολοκούρη, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, οι επιστήμονες συγκοινωνιολόγοι έχουν συμφωνήσει, ότι είναι απαραίτητη η μείωση του ανώτατου ορίου ταχύτητας εντός των πόλεων στα 30 χλμ.

«Με την ταχύτητα των 50 χιλιομέτρων και το χρόνος αντίληψης και αντίδρασης του οδηγού, απαιτείται μία απόσταση 10-15 μέτρων για να σταματήσει το όχημα. Η Ευρώπη όμως έχει ωριμάσει εδώ και πολλά χρόνια στη βιώσιμη κινητικότητα σε αστικά κέντρα, με την εφαρμογή ζωνών περιορισμένης κυκλοφορίας. Στην Ελλάδα ωστόσο βρισκόμαστε ακόμη, στον αστερισμό του κυκλοφοριακού, που δίνει έμφαση όμως στο όχημα και όχι στον πεζό ούτε στα εναλλακτικά μέσα μετακίνησης», ανέφερε αρχικά ο κ. Κολοκούρης, για να προσθέσει πως με βάση την διεθνή και την ελληνική εμπειρία, η εφαρμογή μίας τέτοιας απόφασης στη χώρα, φαντάζει σαν κάτι πολύ μακρινό.

«Θα μπορούσαμε ωστόσο σε πόλεις όπως τα Ιωάννινα, να δημιουργήσουμε πιλοτικά, ζώνες περιορισμένης κυκλοφορίας, χώρο στάθμευσης και εύκολης πρόσβασης στο κέντρο για να αποφορτίσουμε την κυκλοφορία στο κέντρο. Προσωπικά, θεωρώ, ότι το να εφαρμοστεί το όριο των 30 χιλιομέτρων, θα ήταν ένας πραγματικός άθλος. Επομένως, καταλήγουμε στο ότι πρέπει να διατεθούν πόροι για την εκ νέου ιεράρχηση του οδικού δικτύου, αφού η ταχύτητα εξακολουθεί να είναι το ζητούμενο, αλλά με όρους οδικής ασφάλειας», πρόσθεσε ο κ. Κολοκούρης.

Καμία ανοχή στο αλκοόλ

Τέλος, σύμφωνα με μελέτη της αρμόδιας Ευρωπαϊκής Επιτροπής, εκτιμάται ότι περίπου για το 25% του συνόλου των θανάτων από τροχαία ατυχήματα ευθύνεται το αλκοόλ, ενώ για το 15% η κατανάλωση ουσιών.

Έτσι, προτείνεται ένα όριο μηδενικής ανοχής στην οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, και να εισαγάγει μια σύσταση της ΕΕ για μηδενική ανοχή όσον αφορά τις παράνομες ψυχοτρόπους ουσίες, καθώς και πρότυπα σχετικά με την οδήγηση υπό την επήρεια ναρκωτικών.

Επίσης η ΕΕ καλείται να καταρτίσει κατευθυντήριες γραμμές για την επισήμανση των φαρμάκων που επηρεάζουν την ικανότητα των ατόμων να οδηγήσουν ένα όχημα και να δρομολογήσει εκστρατείες ενημέρωσης για την αύξηση της ευαισθητοποίησης σχετικά με τις ιατρικές υπηρεσίες σε αυτό τον τομέα και τους οικογενειακούς γιατρούς.

Προτείνουν ακόμη, την τοποθέτηση συσκευών για την παρεμπόδιση της οδήγησης υπό την επήρεια οινοπνεύματος, με ιδιαίτερη έμφαση στους κατ’ επανάληψη παραβάτες, τους πρώτη φορά παραβάτες και όλους τους επαγγελματίες οδηγούς.

 

Επιμέλεια: Βασίλης Λούπας